رقیب جدید و سرسخت اندروید با نام اوبونتو

Canonical از سیستم عامل تلفن همراه مبتنی لینوکس با نام سیستم عامل اوبونتو پرده برداری کرد. این سیستم عامل از همان هسته اولیه و درایورهای اندروید بهره می‌برد با این تفاوت در اینجا شاهد یک رابط کاربری جدید هستیم.

رقیب جدید و سرسخت اندروید با نام اوبونتو

این سیستم عامل بیشتر از تمام سیستم عامل‌های کنونی بر پایه لمس بنا شده است. به طور مثال هر چهار گوشه صفحه نمایش یک کار مشخص را در هنگام لمس شدن انجام می‌دهند. با کشیدن انگشت از سمت چپ صفحه نمایش  در یک بازه کم برنامه های مورد علاقه شما نشان داده می‌شوند و اگر این بازه کشیدن را گسترش دهید تمام برنامه‌ها به شما نشان داده می‌شوند. کشیدن انگشت از سمت راست باعث می‌شود که آخرین برنامه های استفاده شده توسط شما نمایش داده شوند. کشیدن انگشت از قسمت پایین صفحه نمایش منوی کنترلی برنامه ای که در آن هستید را نشان می‌دهد و کشیدن انگشت از سمت بالای صفحه نمایش محدوده اخطارها و پیامک ها را نشان می‌دهد.

رقیب جدید و سرسخت اندروید با نام اوبونتو

اوبونتو با تاکید زیادی بر HTM5 طراحی شده است. نکته مهم اینجاست که با اینکه هسته هر دو سیستم عامل اوبونتو و اندروید یکسان است اما از برنامه های این دو سیستم عامل بر روی یکدیگر نمی‌توانید استفاده کنید.

رقیب جدید و سرسخت اندروید با نام اوبونتو

همان طور که در نسخه دسکتاپ اوبونتو دیده می‌شود به گزینه جستجو اهمیت زیادی داده شده است. شما با کشیدن انگشت از قسمت بالا می‌توانید گزینه جستجو را فعال کنید و با وارد کردن کلمه مورد نظر خود آن را در گوشی خود و یا در منابع آنلاین مانند ویکی‌پدیا جستجو کنید.

Canonical همچنین در اوبونتو صفحه قفل را بازسازی کرده و آن را welcome screen می‌نامد، در اینجا دیگر چیزی به نام صفحه قفل وجود ندارد و تمام امکانات لمسی گوشی از همین جا در دسترس هستند و هیچ لمس اضافی برای باز کردن قفل صفحه نیاز ندارید. در اینجا همچنین یک پترن دایره ای زیبا طراحی شده است که اطلاعات مهم از برنامه‌هایی که نصب کردید را نمایش می‌دهد

رقیب جدید و سرسخت اندروید با نام اوبونتو

 در این سیستم عامل امکان اتصال گوشی به یک داک و متصل شدن آن به موس و صفحه کلید وجود دارد.

گوشی‌هایی که از این سیستم عامل استفاده خواهند کرد از سال آینده وارد بازار می‌شوند.

گردآوری: گروه فناوری و اطلاعات گهر

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه