رفع گرسنگی بدون افزایش وزن

تحقیق در زمینه تاثیر میان وعده بادام بر اشتها و وزن انجام شده است. شرکت کنندگان این تحقیق با خوردن سه قاشق غذاخوری بادام برشته شده کم نمک میزان ویتامین E و چربی اشباع نشده (چربی خوب) رژیم غذایی خود را افزایش دادند.

رفع گرسنگی بدون افزایش وزن

در حال حاضر مصرف میان وعده عمومیت یافته است و حداقل روزانه یک میان وعده سرو می شود. افزایش مقدار میان وعده موجب چاقی و کمبود مواد غذایی مغذی می شود و دقت در انتخاب میان وعده مناسب برای سلامتی مفید است و خطر افزایش وزن را کاهش می دهد.

این تحقیق شامل 137 شرکت کننده در معرض خطر «دیابت نوع 2» بود که به پنج گروه تقسیم شدند.

گروه کنترل هیچگونه آجیلی مصرف نمی کردند. گروه صبحانه و ناهار که 1.5 اونس بادام و گروه میان وعده صبح و بعدازظهر ما بین وعده های غذایی بادام استفاده می کردند.

این گروه ها رژیم غذایی و فعالیت ورزشی خاصی نداشتند. با وجود اینکه مصرف کنندگان بادام، روزانه از طریق بادام 250 کالری اضافه دریافت کرده بودند، بعد از چهار هفته وزن آنان افزایش نیافته بود.

نتایج این تحقیق نشان می دهد در مصرف تنقلات باید روشی عاقلانه اتخاذ کرد که این روش به غذاهای مصرفی در میان وعده ها بستگی دارد.

تاثیرات مثبت مصرف روزانه بادام در شرکت کنندگان منجر به کنترل گرسنگی، اشتها، میزان ویتامین E و چربی های اشباع نشده بدون تاثیر بر وزن بدن شد و بادام انتخابی هوشمندانه در کمک به وزن سالم است.

 منبع:ایران نیوز
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه