رفع خطای there is a problem parsing the package در اندروید

تاريخ : 14 اردیبهشت

شاید با خطای there is a problem parsing the package  یک خطای شایع در گوشی های اندرویدی که کارش کلافه کردن کاربر هست 🙂 در ادامه چندین روش برای رفع این خطای شایع می خوانید.

رفع خطای there is a problem parsing the package در اندروید, پورتال خبری فرهنگی گهر

۱۰ روش رفع پیغام خطای there is a problem parsing the package در گوشی و تبلت های اندروید

 Ways To Fix “There Was A Problem Parsing The Package” | Parse Error Solved10

مشکلی در تجزیه بسته وجود دارد یا خطای تجزیه به چه معناست؟

همانند دیگر ارورهای آزار دهنده اندروید ، خطای تجزیه یا There Was A Problem Parsing The Package (مشکلی در تجزیه بسته وجود دارد) در نصب برنامه کاربردی رخ می دهد. وقتی شما سعی می کنید برنامه ای را نصب کنید به طور ناگهانی یک پنجره pop up می گوید ““there is a problem parsing the package” که به این معناست که نرم افزار به علت مشکل تجزیه کننده اندروید (مشکل تجزیه) نمی تواند نصب شود.

احتمالا شما در حال عیب یابی این مشکل متوجه شده اید که  وقتی سعی دارید یک فایل APK را نصب کنید و یا فایل های manifest را تغییر دهید و یا در حال دانلود برنامه از play store ( فروشگاه اپ) رخ می دهد.

شما ممکن است راه های متفاوتی را برای از بین بردن There Was A Problem Parsing The Package بکار برده باشید، اما خطا باز هم ظاهر شود، نگران نباشید راه حل هایی برای رفع خطای تجزیه وجود دارد و نصب برنامه بدون هیچ مشکلی انجام می شود. شما فقط بدانید، خطای تجزیه به چه معناست؟ از لحاظ فنی، تجزیه، فرایند تجزیه و تحلیل رشته ها ( که شامل سمبل ها، کاراکترها و غیره است ) در زبان طبیعی و یا ماشین است. لازم است قواعد رسمی گرامر مربوط به کامپیوتر را دنبال کنید. بنابراین هر زمان در سرویس های google play خطای تجزیه رخ داد، به این معناست که وقفه ای در فرایند تجزیه و تحلیل اتفاق افتاده است پس خطای pop up می گوید که نرم افزار نصب نشده است.

دلیل خطای تجزیه Parse Error در گوشی و تبلت های اندروید چیست ؟

قبل از اینکه به مرحله بعد که در مورد چگونگی رفع خطای تجزیه است برویم، من فکر می کنم که شما باید بدانید که چرا چنین خطاهایی رخ می دهند. دلایل مختلفی وجود دارد. قطعا یکی از آنها باعث خطای تجزیه شما می شود.

  • فایل ممکن است ناقص دانلود شده باشد.
  • نرم افزار ممکن است برای سخت افزار شما و یا نسخه سیستم عامل شما مناسب نباشد.
  • به علت تنظیمات امنیتی
  • فایل APK خراب است

روش های حل مشکل There Was A Problem Parsing The Package

۱- حل مشکل ارور Parse Error در اندروید با چک کردن فایل Manifest

فایل Manifest به این معناست که فایل apk مطابق نیازمندی های کاربر سفارش سازی شده است مانند اینکه برخی کاربران فایل apk را برای حذف تبلیغات استخراج می کنند . فایل apk را دوباره ایجاد می کنند چنین فایل هایی را فایل manifest شده می نامند. افرادی که فایل manifest را دستکاری می کنند با خطای تجزیه روبرو می شوند. فایل Androidmanifest.xml را به تنظیمات پیش فرض تان تغییر دهید و همچنین نام فایل را چک کنید. اگر نام اصلی فایل aap.apk است و اگر شما آن را به app1.apk تغییر نام دهید ممکن است یک خطا رخ دهد. اگر برخی مشکلات کد نویسی وجود دارد و شما دانش برنامه نویسی دارید، به کد نگاه کنید

رفع خطای there is a problem parsing the package در اندروید, پورتال خبری فرهنگی گهر

۲-حل مشکل تجزیه بسته در اندروید با تنظیمات امنیتی

برای اهداف امنیتی، گوشی دارای تنظیمات داخلی است که اجازه نصب برنامه ها از طریق برنامه های میانجی (۳d party app) را نمی دهد به غیر از برنامه های تلفن همراه که توسط play store فراهم شده است . برنامه از وب سایت غیرقابل اعتمادی که ممکن است برای تلفن همراه شما خطرناک باشد نصب نمی شود. اما اگر شما هنوز می خواهید برنامه را نصب کنید، تنظیمات امنیتی خود را چک کنید:

به تنظیمات (setting) بروید.

به پایین بروید و گزینه security (امنیت) را انتخاب کنید.

فعال بودن گزینه Unknown sources (منابع ناشناخته) را چک کنید.

۳- حل مشکل parsing the package در اندروید با فعال کردن USB debugging

برای فعال کردن USB debugging

به settings بروید سپس به پایین صفحه بروید گزینه “About device” ( درباره دستگاه) را خواهید دید آن را انتخاب کنید.

گزینه build number ( شماره ساخت) را نگاه کنید

روی build number هفت بار ضربه بزنید ( تپ)

شما پیغام “you are now a developer”  ( شما حالا یک توسعه دهنده هستید) را مشاهده خواهید کرد.

پس از فعال شدن به setting  برگردید

Developer options ( گزینه های توسعه دهنده) را انتخاب کنید

USB debugging را تیک بزنید

این موارد بر روی بسیاری از گوشی های هوشمند کار می کند. حالا سعی کنید برنامه مورد نظر دوباره برنامه را نصب کنید.

۴- حل مشکل خطای تجزیه در اندروید با بررسی خراب بودن فایل برنامه

خطای تجزیه ممکن است به علت خراب بودن فایل نیز رخ دهد.در این حالت، فایل جدیدی دانلود کنید و بعد از کامل شدن فایل APK دوباره برای نصب آن تلاش کنید. این ممکن است به شما کمک کند.یک راه حل بهتر این است که برنامه را از google play store ( فروشگاه بازی گوگل) دانلود کنید و مطمن شوید که فایل به طور کامل دانلود شده است چونکه دانلود فایل به طور ناقص می تواند موجب خطای تجزیه شود.

۵- رفع مشکلی در تجزیه بسته رخ داده است اندروید با غیر فعال کردن آنتی ویروس

اگر شما برنامه های کاربردی مانند آنتی ویروس و برنامه های پاک کننده را نصب کرده اید، این برنامه ها می توانند از نصب برخی برنامه های کاربردی جلوگیری کنند. آنها دانلود از سایت های غیرقابل اعتماد را مسدود می کنند. اگر شما واقعا می خواهید برنامه را نصب کنید پس به طور موقت آنتی ویروس خود را متوقف کنید.

۶- حل مشکل پیغام خطای تجزیه بسته در اندروید با پاک کردن کش کوکی های play store ( فروشگاه بازی)

یکی از بهترین گزینه ها پاک کردن کش اندروید  و کوکی های play store است. وقتی مشکل تجزیه از google play store خودتان است این ممکن است به شما کمک کند.

رفع خطای there is a problem parsing the package در اندروید, پورتال خبری فرهنگی گهر

Google play store را باز کنید

Sidebar( نوارکناری) را انتخاب کنید و گزینه settings( تنظیمات) را انتخاب کنید.

در general settings ( تنظیمات کلی) شما clear local search history ( پاک کردن تاریخچه محلی جستجو) را پیدا خواهید کرد.

۷- رفع خطای parse error در اندروید با دانلود از Google Play

قبلا در مورد دانلود مستقیم از گوگل پلی برای کاربران ایرانی بسیار صحبت کردیم اما گاهی اوقات اگر شما سعی کنید به جای اینکه برنامه را از play store دانلود کنید آن را به طور مستقیم از وب سایت و یا اپ های میانجی مثلکافه بازار و.. دانلود کنید که ممکن است خطای تجزیه رخ می دهد.

رفع خطای there is a problem parsing the package در اندروید, پورتال خبری فرهنگی گهر

برنامه کاربردی را در play store جستجو کنید اگر شما نمی توانید برنامه را دریافت کنید این بدان معنی است که برنامه برای دستگاه شما وجود ندارد و گاهی اوقات وقتی فایل به طور ناقص دانلود شد سعی کنید دوباره آن را از play storee دانلود کنید.

۸-حل مشکل ارور Parse Error با نصب نسخه قدیمی برنامه

شاید آخرین نسخه برخی برنامه ها در گوشی شما پشتیبانی نشود. سعی کنید نسخه های قدیمی تر برنامه را دانلود کنید. شما می توانید نسخه قدیمی را از سایت های توسعه دهنده نرم افزار دانلود کنید.

۹- حل مشکل پیغام خطای there is a problem parsing the package با ریستارت کردن

این می تواند آخرین گزینه باشد.بعد از اینکه تمام گزینه های بالا را امتحان کردید و جواب نگرفتید گزینه ریستارت کردن  را امتحان کنید اما مطمن شوید که نسخه پشتیبان از اطلاعات حافظه تلفن و کارت SD گرفته اید.

رفع خطای there is a problem parsing the package در اندروید, پورتال خبری فرهنگی گهر

۱۰-حل مشکل parsing the package اندروید با سازگار کردن

اگر راه حل های بالا جواب نداد این به این معناست که نرم فزار با گوشی شما سازگار نیست. این نرم افزار ممکن است برای سخت افزار و یا سیستم عامل دستگاه شما مناسب نباشد. نرم افزار را در دستگاه اندرویدی دیگری که سخت افزار بهتر و یا سیستم عامل نسخه بالاتری دارد نصب کنید. اگر نرم افزار را در یک نسخه اندروید مثل JellyBean یا KitKat نصب کردید و در نسخه دیگری مانند Marshmallow کار نکرد به دلیل ناسازگاری است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي