رضا رشیدپور : آقای شهردار فومن لطفا استعفا دهید!

فیلمی که از کتک زدن یک زن دست فروش توسط مامور سد معبر شهرداری فومن پخش شد وجدان هر زن و مردی را اذیت کرد.

رضا رشیدپور : آقای شهردار فومن لطفا استعفا دهید!, پورتال خبری فرهنگی گهر

رضا رشیدپور در صفحه اینستاگرامش با نوشتن متنی از شهردار فومن خواسته که استعفا کند ، در ادامه متن کامل نوشته رضا رشیدپور را می خوانید

رشیدپور نوشت:

بدون مقدمه : آقای شهردار لطفا استعفا دهید
یک ) وظیفه داشتیم زندگی او را تامین کنیم تا مجبور به دستفروشی کنار خیابان نشود ، ولی نکردیم .
دو ) وظیفه داشتیم به مامور اجرای قانون یاد بدهیم که ذات قانون برای تقبیح و ریشه کنی خشونت رفتاری است ، ولی نکردیم .
سه ) وظیفه داشتیم با کج رفتاری ماموران سد معبر در همین تهران با موثرترین روش ممکن برخورد کنیم تا کار به فومن نکشد ، ولی نکردیم .
چهار ) فاصله سی هزارتومان این دستفروش در فومن تا سه هزار میلیارد تومان آن آقا در کانادا چقدر است ؟ این موضوع مردم را عصبانی کرده . بفهمیم لطفا .
پنج ) آقای شهردار فومن در مصاحبه ای فرموده که ضربه ی مامور به کتف آن مادر خورده و نه صورتش . خیالمان راحت شد . پس پنالتی نبوده .
شش ) من موافق قانون شکنی و سدمعبر و … نیستم . اما از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود . شرم کنیم لطفا .
هفت ) راحت ترین واکنش این است که آن مامور شهرداری را مقصر تمام ماجرا بدانیم و همه ی خشم عمومی را نثار او کنیم و با تنبیه و اخراج او آرام شویم و کل ماجرا به فراموشی سپرده شود . ای کاش این بار عمیق تر باشیم … تنها مقصر داستان ، کارمند شهرداری نیست . مجموعه ای از ارکان سیستم مدیریت شهری دچار اختلال و ایراد است . پس برای تسکین افکار عمومی و تلنگر جدی به این چرخه ی معیوب از شهردار فومن جدا تقاضا می کنم که استعفا کند . گاهی برکتی در ترک خدمت هست که در اصرار به استمرار نیست .
.
پی نوشت اول : ای کاش دادستان محترم فومن اعلام جرم کند . یقینا به ترمیم پندار عمومی از کرامت انسان در جامعه مان کمک خواهد کرد .
پی نوشت دوم : در این تصویر یک نکته ی تلخ دیگر هم هست . عابران و تماشاچیان همیشگی . فقط نگاه می کنند .
پی نوشت سوم : حتما برخی از شما نظری مخالف نوشته ی من دارید . برایم محترم هستید . اما این جا یک مادر سیلی خورده . آن هم در مقابل چشمان پسرش …. هرگز نمی توانم این مصیبت را به استناد فلان ماده و تبصره قانونی تحلیل کنم . نمی توانم .

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي