راه هایی برای دوری از هله هوله های بی ارزش

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 2 شهریور

در چند دهه‌ی گذشته استفاده از خوراکی‌های بدون ارزش غذایی و هله هوله‌ها به یک پدیده‌ی رایج تبدیل شده است. افراد زیادی هم با عواقب آن در قالب اضافه وزن، بیماری‌های متعدد و سبک زندگی ناسالم روبرو شده‌اند. اگرچه این افراد تمایل دارند تا بدنی سالم و خوش اندام داشته باشند اما دوری از مصرف چنین خوراکی‌هایی برایشان کاری سخت و دشوار است.

راه هایی برای دوری از هله هوله های بی ارزش, پورتال خبری فرهنگی گهر

ما در این پست شما را با ۷ راه ساده برای کاهش مصرف و دوری از خوراکی های بدون ارزش غذایی و هله هوله‌ها آشنا می‌کنیم.

۱. از پیش برنامه‌ریزی کنید

عزم و اراده‌ی شما مهم‌ترین گام شما به سوی یک زندگی سالم است. فست فودها، تنقلات و هله هوله‌ها، بسیار وسوسه انگیزند، از اینرو کاهش مصرف آن‌ها به آن سادگی‌ها هم که فکر می‌کنید نیست. این کار زمان زیادی لازم دارد، مثلا برای اینکه آنرا کاملاً از زندگی خود خط بزنید، احتیاج دارید تا ماه‌ها یا سال‌ها به خود فرصت دهید.

پس خیلی اهمیت دارد تا اراده ای قوی داشته باشید و پیش از شروع به کاهش مصرف چنین خوراکی‌هایی برنامه‌ ریزی کنید تا با شکست مواجه نشوید.

۲. اهداف کوچک داشته باشید

برنامه‌ریزی در برابر خوراکی‌های بی‌ارزش به این معنی نیست که باید یک رژیم غذایی خیلی سخت را دنبال کنید و خودتان را برنجانید. در عوض پیشنهاد می‌کنیم اهداف کوتاه مدت چند روزه یا چند هفته‌ای داشته باشید. بعنوان مثال اگر عادت دارید تا هر یک ساعت یکبار یک پاکت چیپس مصرف کنید، برنامه‌ریزی کنید تا آن را به ۲ ساعت یکبار کاهش دهید.

با این روش، مصرف خوراکی‌های بی‌ارزش را به آرامی کاهش داده و از شکست برنامه‌تان جلوگیری خواهید کرد. به آرامی و با پیوستگی برای هفته‌ها و سپس ماه‌هایتان برنامه‌ریزی کنید.

۳. آشپزخانه‌تان را پاکسازی کنید

این مورد خیلی مهم است. برای اینکه به هیچ عنوان وسوسه نشوید، اول باید همه‌ی خوراکی‌های بدون ارزش غذایی را که داخل کابینت‌های آشپزخانه‌تان پنهان کرده‌اید دور بریزید! هر جایی در خانه یا محل کارتان که هله هوله‌هایتان را نگهداری می‌کردید، بررسی کرده و پاکسازی کنید.

۴. مواد غذایی بی‌ارزش خود را هدیه کنید

اگر تمایل ندارید که خوردنی‌هایتان را که بابتشان پول داده‌اید، ضایع کنید یا اینکه آن‌ها را در سطل آشغال بریزید، می‌توانید آن‌ها را به یک مغازه یا موسسات نگهداری از کودکان بی سرپرست هدیه کنید، جایی که کودکان از مصرف آن‌ها لذت ببرند. این نوع هدیه دادن، محرکی برای شما خواهد بود تا مصرف مواد غذایی بی‌ارزش را کاهش دهید و به خوردن مواد سالم روی بیاورید.

۵. مواد غذایی سالم بخرید

هر وقت که به فروشگاه‌های مواد غذایی سر می‌زنید، حواستان را جمع کنید تا فقط مواد غذایی سالم بخرید. فهرستی از چیزهایی که تصمیم دارید بخرید تهیه کنید، بنابراین وسوسه نخواهید شد و از خرید خوراکی‌های بد دوری خواهید کرد. توجه کنید که حبوبات، سبزیجات و هر چیز دیگری که به شما کمک خواهد کرد تا بدنی متناسب داشته باشید را انتخاب نمایید.

۶. جایگزین کنید

برای هله هوله‌هایتان، جایگزین‌های خوشمزه و سالم پیدا کنید. بعنوان مثال، اگر عادت دارید تا هنگام ساعت دهی یا عصرانه‌ی خود، شیرینی یا چیپس میل کنید، می‌توانید آنرا با انواع ساندویچ یا آبمیوه تعویض نمایید. حتی خوردن مقدار بیشتری از چنین غذاهایی به سلامتی شما لطمه‌ای وارد نخواهند کرد. در عوض به سلامتی و تناسب اندام شما کمک خواهد شد.

۷. به خودتان پاداش دهید

پس از هر هفته کاهش مصرف هله هوله و خوراکی‌های بی‌ارزش، به خودتان جایزه دهید! مثلا برای خودتان یک کیک شکلاتی درست کنید و همه‌اش را خودتان بخورید! حتی می‌توانید تمام پول‌هایی که خرج هله هوله می‌کردید را نگهداری کرده و پس از مدتی یک لباس زیبا برای خودتان به عنوان پاداش بخرید.

بسیار خب، اگر تصمیم گرفته‌اید تا روش‌های بالا را اجرا کنید، همواره به یاد داشته باشید که کاهش تدریجی مصرف خوراکی‌های بی‌ارزش و جایگزین کردن آن‌ها با مواد غذایی سالم می‌تواند این مسیر را برای شما هموار کند. برایتان آرزو می‌کنیم که در اینباره خوش شانس باشید و به اهدافتان برسید.

منبع: khorshidgroup.org

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي