راه حل مشکل سیاه شدن نقره

تاريخ : 26 آبان

راه حل مشکل سیاه شدن نقره

راه حل مشکل سیاه شدن نقره, پورتال خبری فرهنگی گهر

راه حل مشکل سیاه شدن نقره

به طور کلی وسایلی از جنس نقره به مرور زمان درخشندگی خود را از دست داده و کدر می‌شوند؛ البته جای نگرانی نیست. سیاه شدن نقره از خاصیت فلز نقره بوده که در مجاورت با رطوبت هوا روی می‌دهد و به راحتی می‌شود آن را برطرف کرد. آسمونی برای شما راهکارهایی آماده کرده که به واسطه آن‌ها می‌توانید نقره‌های سیاه و کدر را سفید و درخشنده کنید.

استفاده از رب گوجه فرنگی و یا رب انار

پارچه‌ای ضخیم را به رب آغشته کرده و سپس روی قسمت‌های کدر و سیاه نقره به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بمالید. در صورتی که تأثیر قابل توجهی نداشت این بار بخش‌های کدر و سیاه را با رب به طور کامل بپوشانید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. پس از گذشت ۲۰ دقیقه رب را توسط پارچه‌ای تمیز پاک کرده و نقره را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

استفاده از خمیر دندان

مقداری خمیر دندان روی پارچه‌ی تمیزی گذاشته و آن را بر روی قسمت‌های تیره و کدر نقره بکشید. این کار را ۳ تا ۵ بار تکرار کنید و آنگاه نقره را بشویید و خشک کنید تا قسمت‌های سیاه نقره از بین برود.

استفاده از فویل آلومینیوم

این راهکار کمی سخت‌تر از سایر راهکارها خواهد بود اما تأثیرگذاری آن بی نظیر است. یک لیتر آب، یک قاشق جوش شیرین و یک تکه فویل آلومینیوم را در ظرفی ریخته و بجوشانید. پس از آن که محتویات ظرف در حال جوشیدن بود نقره خود را به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه درون ظرف انداخته و پس از آن خارج کنید، نقره‌ی شما درست مثل روز اول سفید و درخشنده شده است.

استفاده از آب‌لیمو

نقره های کدر خود را به مدت ۱۲ ساعت در محلولی حاوی دو قاشق آب‌لیمو، یک قاشق شیر خشک و یک قاشق آب قرار داده تا سفید و درخشنده شوند.

استفاده از سرکه

یک استکان سرکه را با دو قاشق جوش شیرین مخلوط کرده و سپس نقره‌ی خود را درون این محلول قرار دهید.۲ تا ۳ ساعت صبر کنید و پس از آن نقره های خود را با آب سرد بشویید و خشک کنید

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي