راهنما و مدل های سایه چشم برای چشم آبی ها

بهترین رنگ‌های سایه برای چشم‎ آبی 

شکی نیست که چشم های آبی گیرایی و جذابیت خاصی دارند، به خصوص اگر با آرایشی مناسب تکمیل شوند. اما آیا می دانید که چه رنگ سایه هایی برای چشم های آبی مناسب اند؟ اگر چشمانی آبی رنگ دارید، ما در این مطلب شما را راهنمایی می کنیم تا در انتخاب سایه چشم تان تصمیم درست را بگیرید و زیباتر از همیشه در جمع بدرخشید.

راهنما و مدل های سایه چشم برای چشم آبی ها

سایه های مناسب برای چشمان آبی

زمانی که به رنگ سایه برای چشم های آبی فکر می کنیم، باید محتاط باشیم، زیرا سایه مناسب می تواند چشمان زیبای شما را زیباتر کند اما اگر رنگی که انتخاب می کنید، به رنگ چشم های شما نیاید، تاثیری برعکس می دهد و به بیان دیگر، از جذابیت چشم هایتان می کاهد.

 

بهترین رنگ سایه برای افرادی که چشم های آبی دارند، تونالیته های نارنجی است. به عنوان مثال رنگ های گرمی چون مسی و برنز در کنار رنگ آبی چشم هایتان به زیبایی می درخشند. البته نباید از رنگ های سردی چون آبی یا خاکستری غافل شد، از این رو که رنگ آبی چشم ها را تشدید می کنند و بر جذابیت آن می افزایند.

 

۱.رنگ سایه طبیعی  

راهنما و مدل های سایه چشم برای چشم آبی ها, پورتال خبری فرهنگی گهر

رنگ سایه طبیعی مانند رنگ های قهوه ای یا بژ، برای هر موقعیتی از جمله محل کار، میهمانی های دورهمی یا رسمی، مناسب است. برای این منظور کافی ست یک سایه که با تن پوست شما هماهنگی دارد را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر تن پوست تان سرد است، از رنگ های روشن تر و سردتر سایه استفاده کنید یا اگر پوستی با تن گرم دارید، رنگ های تیره تر و گرم تر سایه، بهترین انتخاب برایتان خواهند بود.

 

با این رنگ سایه چشم، شما می توانید رنگ رژ لب تان را پر رنگ انتخاب کنید. به عنوان مثال رژ لب قرمز زیبایی چهره شما را تکمیل خواهد کرد.

 

۲.سایه چشم اسموکی

راهنما و مدل های سایه چشم برای چشم آبی ها, پورتال خبری فرهنگی گهر

سایه چشم اسموکی نه تنها از مد نمی افتد بلکه با هر مدل و رنگ چشمی نیز جور در می آید. البته در استفاده از سایه چشم مشکی برای چشم های آبی رنگ باید کمی احتیاط کرد. برای این منظور، رنگ های بژ، برنز و شکلاتی را با هم ترکیب کنید و روی پلک هایتان بزنید، سپس چشم هایتان را با خط چشم قهوه ای تیره و ریمل مشکی، تکمیل کنید. از آنجا که تاکید روی چشم هایتان است، از رژ لب های بی رنگ کمک بگیرید تا تعادل چهره تان بهم نخورد.

 

۳.سایه آبی

راهنما و مدل های سایه چشم برای چشم آبی ها, پورتال خبری فرهنگی گهر

اگر می خواهید که بر رنگ آبی چشم هایتان تاکید کنید، هیچ رنگی بهتر از رنگ آبی برای سایه چشم هایتان نخواهد بود. برای این منظور رنگ آبی تیره یا سورمه ای را بردارید و به دور چشمان تان، از پلک ها گرفته تا زیر چشم هایتان، بزنید. اگر دوست دارید که سایه چشم هایتان کمتر توی چشم باشد، از رنگ آبی کمرنگ تر استفاده کنید. برای افرادی که دوست دارند تیپی مدرن و شیک داشته باشند نیز ترکیب رنگ آبی و خاکستری بهترین انتخاب خواهد بود.

 

۴.سایه چشم بنفش

راهنما و مدل های سایه چشم برای چشم آبی ها, پورتال خبری فرهنگی گهر

برای افرادی که دوست دارند توی چشم باشند، سایه بنفش رنگ بهترین انتخاب است. برای این منظور باید تونالیته های جواهری بنفش را، مانند آمیتیس، که سبکی مدرن به ظاهر شما می بخشند، انتخاب کنید. این رنگ ها بر جذابیت رنگ چشم های شما افزوده و توجهات را به سمت آن جلب می کند.

 

۵.سایه چشم صورتی

راهنما و مدل های سایه چشم برای چشم آبی ها, پورتال خبری فرهنگی گهر

اگر شما به دنبال سایه چشمی هستید که بر ظرافت زنانگی تان بیافزاید، سایه صورتی رنگ بهترین انتخاب برایتان است. البته باید در انتخاب رنگ آن دقت کنید. به جای تن های روشن و سرد صورتی، که چهره شما را خسته و بی حال نشان می دهد، از تن های گرم تر صورتی، مانند رنگ مرجانی، کمک بگیرید.

 

۶.سایه چشم سبز

راهنما و مدل های سایه چشم برای چشم آبی ها, پورتال خبری فرهنگی گهر

انتخاب سایه سبز برای چشم های آبی، کار هر کسی نیست. زیرا اگر رنگی که انتخاب می کنید متناسب با رنگ پوست و چشمان تان نباشد، ممکن است از زیبایی تان بکاهد و توی ذوق بزند. اما این هرگز بدین معنی نیست که دور سایه های سبز را خط بکشید، تنها کافی است که در انتخاب رنگ آن دقت کنید. اگر چه سایه های زمردی رنگ و تونالیته های گرم سبز برای چشم هایی با رنگ قهوه ای مناسب اند اما برای چشم های آبی، بهترین انتخاب تونالیته های روشن تر سبز که زمینه آبی دارند، مانند فیروزه ای، می باشد.

 

۷.سایه چشم جیگری

راهنما و مدل های سایه چشم برای چشم آبی ها, پورتال خبری فرهنگی گهر

اگر دوست دارید از سایه هایی که در حال حاضر روی مد هستند برای چشم هایتان استفاده کنید، سایه جیگری انتخاب مناسبی برایتان است. خوبی این رنگ سایه این است که رنگ آبی چشم های شما را واضح تر نشان می دهد. این آرایش چشم انتخاب مناسبی برای میهمانی های شبانه است. البته باید در زدن این رنگ به چشم هایتان دقت کنید زیرا در صورت زیاده روی، رنگ آبی چشم هایتان را تحت تاثیر قرار داده و به بیانی از جذابیت آن می کاهد.

 

۸.چگونه برای چشم های آبی سایه چشم بزنید؟

راهنما و مدل های سایه چشم برای چشم آبی ها, پورتال خبری فرهنگی گهر

پس از این که رنگ سایه چشم تان را انتخاب کردید، زمان استفاده از آن است. از آنجا که رنگ آبی چشمان شما از رنگ سایه تان روشن تر است، آرایش چشم تان هم سبک و روشن انتخاب کنید. برای شروع، ابتدا یک کانسیر به رنگ طبیعی به پلک هایتان بزنید، سپس سایه مورد علاقه تان را به روی آن بکشید.

برای گوشه های بیرونی چشم هایتان رنگ های تیره تر، و برای قسمت های داخلی آن، رنگ های روشن تر را به کار برید. برای جذابیت بیشتر نیز به کمک یک هایلایتر، گوشه های چشم تان را روشن تر کنید تا با ایجاد کنتراست، جذابیت چهره شما چند برابر شود.

منبع: گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي