راهنمای فعال سازی صفحه کلید یک دستی برای آیفون

تاريخ : 1 آبان

آیفون دوستان هنگام تایپ دوست دارند با یک دست گوشی را گرفته و با همان دست هم تایپ کنند اما این قابلیت جالب و کاربردی در خود تنظیمات گوشی آیفون نهفته است فقط کافیست آنرا فعال کنید‍!

راهنمای فعال سازی صفحه کلید یک دستی برای آیفون

راهنمای فعال سازی صفحه کلید یک دستی برای آیفون, پورتال خبری فرهنگی گهر

صفحه کلید یک دستی برای آیفون

برخی مدل‌های آیفون همچون آیفون ۸ و ۸ پلاس به صفحات نمایش بزرگ ۴.۷ و ۵.۵ اینچ مجهز هستند.

بزرگ شدن صفحه‌نمایش در این دستگاه‌ها مزایای بسیاری دارد، اما در مواردی همچون هنگامی که با یک دست تلفن همراه خود را گرفته‌اید و قصد دارید یک پیام کوتاه ارسال یا پیامی را در تلگرام تایپ کنید، انجام کار نسبتا دشوار است، چراکه ممکن است دسترسی به همه حروف روی صفحه‌کلید به سختی انجام شود و حتی این نبود دسترسی موجب رها شدن گوشی از دستتان بشود.

آیا می‌دانید در نسخه ۱۱ سیستم‌عامل آی‌او‌اس قابلیتی درنظر گرفته شده که به کمک آن در دستگاه‌های هوشمند دارای صفحه‌نمایش ۴.۷ و ۵.۵ اینچ می‌توانید صفحه‌کلید مناسب برای تایپ با یک دست (دست چپ یا دست راست) را انتخاب کنید؟

برای فعالسازی این صفحه‌کلید و استفاده از آن می‌توانید به این روش عمل کنید:

هنگام تایپ در هریک از برنامه‌های دلخواه، روی آیکون اموجی در صفحه‌کلید فشار داده و کمی نگه دارید.

در ادامه از منوی پاپ‌آپ به‌نمایش درآمده روی آیکون صفحه‌کلید برای دست راست یا دست چپ فشار دهید.

توجه: در صورتی‌که چند صفحه‌کلید روی دستگاه خود فعال کرده‌اید و کلید اموجی را مشاهده نمی‌کنید، کافیست روی آیکونی که شبیه به کره زمین است فشار دهید و در صورتی که این آیکون را نیز مشاهده نمی‌کنید، ممکن است دیگر صفحه‌کلیدها روی دستگاه را غیرفعال کرده باشید که در اینصورت ‌باید با مراجعه به مسیر Settings » General » Keyboard » Keyboards روی Add New Keyboard فشار داده و Emoji را انتخاب کنید تا آیکون اموجی به صفحه‌کلید شما اضافه شود.

صفحه‌کلید یک دستی به‌عنوان پیش‌فرض: در صورتی که بخواهید صفحه‌کلید یک‌دستی را به‌عنوان صفحه‌کلید پیش‌فرض دستگاه فعال کنید باید از صفحه اصلی روی Settings فشار دهید.

در ادامه به بخش General مراجعه کرده و روی Keyboard فشار دهید و در پایان نیز با فشار روی گزینه One Handed Keyboard یکی از گزینه‌های Right یا Left را برای انتخاب صفحه‌کلید برای دست راست یا دست چپ‌ها انتخاب کنید. (برای بازگرداندن صفحه‌کلید پیش‌فرض به حالت اولیه کافیست ضمن تکرار این مراحل گزینه Off را انتخاب کنید.)

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي