راهنمای سرگرم کردن کودکان در سفر

دسته بندي : خانواده,سبک زندگی
تاريخ : 6 شهریور

ما در این مقاله از سایت گهر قصد داریم در مورد راهنمای سرگرم کردن کودکان در سفر   صحبت کنیم. از شما عزیزان دعوت می کنیم تا پایان این مقاله گهر را همراهی کنید.

راهنمای سرگرم کردن کودکان در سفر, پورتال خبری فرهنگی گهر

اغلب اوقات، سفر کردن برای بچه‌ها کسل‌کننده است و معمولا بعد از نیم ساعت یکجا نشینی، نق زدنشان شروع می‌شود. چه در حال مسافرت با هواپیما هستید، چه با اتوبوس یا حتی قطارهای بین‌شهری، باید مجهز به ایده‌هایی باشید که بچه‌ها را تا رسیدن به مقصد ساکت و خوشحال نگه می‌دارد. ما برایتان راهکارهایی آماده کرده‌ایم که سفر را به خیروخوشی تمام می‌کند.
۱. یک توپک رنگارنگ و سبک توی کیفتان داشته باشید و هر وقت که نق زدن شروع شد، آن را بیرون بیاورید و شروع به بازی کردن با فرزندتان کنید.

۲. کتاب رنگ‌آمیزی به همراه داشته باشید و یک بسته مداد رنگی دوازده‌تایی.

۳. مینی‌لگوهای زیادی از شخصیت‌های کارتونی موجود هستند که قیمتشان حدود پنج هزار تومان است. برای مثال شخصیت السا، از کارتون «فروزن»، (Frozen) ، را می‌شود به راحتی پیدا کرد. این لگوها را همراهتان داشته باشید و سر او را با ساختنشان گرم‌کنید.

۴. خمیرهای جادویی موجود در لوازم‌تحریر فروشی‌ها، انتخاب‌های سرگرم‌کننده‌ای برای زمان‌هایی است که دیگر حوصله‌ بچه‌ها سر می‌رود.

۵. یک کتابچه پر از عکس‌برگردان تهیه کنید و شروع کنید به ساختن یک داستان با استفاده از برچسب‌ها. آن‌ها را داخل دفتر نقاشی بچسبانید و قصه بگویید.

۶. از عروسک‌های انگشتی غافل نشوید که معجزه می‌کنند. نه‌فقط سبک هستند و جایی نمی‌گیرند، بلکه قابلیت ایجاد چند ساعت سرگرمی هم دارند. با این عروسک‌ها داستان‌هایی را برای بچه‌ها بگویید که می‌دانید بیشتر از بقیه دوست دارند.

۷. برای دخترها درست کردن گردنبند و گوشواره کار پرهیجانی است. کافی است یک‌مشت گیره‌ کاغذ رنگارنگ توی جیبتان داشته باشید و شروع به درست کردن گردنبند گیره‌ای کنید.

۸. از سالن انتظار فرودگاه یک جعبه‌ شانسی بخرید و توی هواپیما بازش کنید. دیدن اسباب‌بازی حال بچه‌ها را خوب می‌کند. اسباب‌بازی تازه هم که می‌دانید به چه معنی است؟ تخیل تازه و بازی‌های جدید.

۹. قابلمه و قاشق‌های سرویس اسباب‌بازی بچه‌ها را همراهتان ببرید و با استفاده از خوراکی‌هایی که همراه دارید یا در هواپیما به شما می‌دهند، آشپز بازی کنید.

۱۰. عینک آفتابی، گردنبند، انگشتر و گل‌سرهای رنگارنگ دخترها را توی یک کیف کوچک بگذارید و سالن مد راه بیندازید. حداقل نیم ساعتی سرشان گرم تیپ زدن و ژست گرفتن می‌شود!

۱۱. چند کاغذ رنگی را شکل ماهی ببرید، یک‌تکه کاموا و یک رول چسب نواری هم با خودتان داشته باشید. چسب نواری را لوله کنید و به کاموا بچسبانید و بعد از بچه‌ها بخواهید با این قلاب‌های نخی، ماهی‌های کاغذی بگیرند و به سر قلاب بچسبانند.

۱۲. عکس فامیل و دوستان را به بچه‌ها نشان دهید و از آن‌ها بخواهید بگویند عکس متعلق به چه کسی است و چه نسبتی با آن‌ها دارد.

۱۳. تبلت را با کارتون‌های جدید پر کنید، هندزفری را نصب کنید و سینمای شخصی‌ بچه‌ها را راه بیندازید.

۱۴. مهر، استمپ و کاغذ همراهتان داشته باشید و سعی کنید با استفاده از شکل مهرها داستان تصویری بسازید.

۱۵. خط نقطه بازی کنید. یک عالمه نقطه‌ را منظم و دنبال هم روی کاغذ بکشید و هرکدام یکرنگ خودکار بردارید و شروع کنید به وصل هر دونقطه به هم. هرکسی که بتواند ضلع آخر مربع حاصل از وصل شدن نقطه‌ها را بکشد، یک امتیاز جلو می‌افتد.

۱۶. دوز بازی کنید.

۱۷. همراه خودتان چاپ استیک یا همان چوب غذاخوری چینی‌ها را داشته باشید. به بچه‌ها یاد بدهید توپک‌های کاموایی یا اسباب‌بازی‌های کوچک را با چاپ استیک بلند کنند.

۱۸. یک بازی تازه روی گوشی‌تان بریزید.

۱۹. پازل‌هایی با قطع کوچک و قطعات بزرگ به بچه‌ها بدهید تا سرگرم شوند.

۲۰. چند ماشین اسباب‌بازی کوچک را از کیف جادویی‌تان بیرون بکشید و ماشین بازی را شروع کنید.

۲۱. کارت بازی بخرید و داخل کیفتان بگذارید. کارت‌ها را پنج‌تا پنج‌تا بچینید، تصاویر پشتشان را به بچه‌ها نشان دهید و بعد برشان گردانید. بچه‌ها باید حدس بزنند پشت هر کارت چه تصویری وجود دارد.

۲۲. با استفاده از تصاویری که از روزنامه‌ها بریده‌اید و نقاشی‌های که پرینت گرفته‌اید، کلاژ درست کنید. کافی است تکه‌های آماده‌ کلاژ را همراهتان داشته باشید و به بچه‌ها چسب بدهید. خودشان بقیه‌ کارها را می‌کنند. بهتر است چسبتان «ماتیکی» باشد و بدون بو.

۲۳. قصه‌ صوتی برایش بگذارید. حتی می‌توانید صدای ضبط‌شده‌ خودتان موقع قصه‌ گفتن را برایش پخش‌کنید.

۲۴. تخته‌ جادویی نیازی به رنگ ندارد و یک کاردک می‌خواهد برای نقاشی کردن. این گزینه‌ تروتمیز و بدون ریخت‌وپاش را از دست ندهید.

۲۵. اوریگامی درست کنید.

۲۶. حیوانات پلاستیکی باغ‌وحش اسباب‌بازی‌ بچه‌ها را در یک کیسه به همراه داشته باشید.

۲۷. پازل سه‌بعدی، می‌تواند برای یک‌ساعتی بچه‌ها را سرگرم کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي