X بستن تبليغات
مطالب پيشنهادي

راهنمای تغذیه ای قبل از پرواز

دسته بندي : تغذیه,سلامت
تاريخ : ۲۶ مرداد
بازديد : 78

ما در این مقاله از سایت گهر قصد داریم در مورد  راهنمای تغذیه ای قبل از پرواز  صحبت کنیم. از شما عزیزان دعوت می کنیم تا پایان این مقاله گهر را همراهی کنید.

1336866 898 راهنمای تغذیه ای قبل از پرواز

شاید شما هم جزو آن دسته از مسافران هواپیما هستید که در طول سفر با خود غذا یا اسنک می آورند. اگر چه ممکن است غذاهایی که شما به همراه خود می آورید سالم و مفید باشند اما شاید گزینه مناسبی برای سفرهای هوایی نباشند.
به عنوان مثال بسیاری از مواد غذایی موجب نفخ، کاهش یا افزایش فشار خون یا حتی حالت تهوع می شوند که در این مطلب به برخی از آنها اشاره کرده ایم. بنابراین این بار قبل از سفرهای هوایی خود، خوب در مورد مواد غذایی که مصرف می کنید دقت کنید تا مشکلی در طول پرواز برایتان بوجود نیاید.
غذاهای سرشار از پروتئین
مصرف غذاهای سرشار از پروتئین مانند تخم مرغ، پودرهای پروتئین یا گوشت قبل از پرواز انتخاب خوبی نیست از این رو که میکروب هایی تولید می کنند که موجب گاز سولفید هیدروژن می شوند. البته تقریبا ۳ تا ۵ ساعت طول می کشد تا این گاز در بدن شما تولید شود، بنابراین اگر سفر شما ۱ تا ۲ ساعت پس از مصرف این غذاست، اشکالی ندارد اما برای پروازهای بلند مدت بهتر است که از خوردن مواد حاوی پروتئین خودداری کنید.
آجیل
آجیل هایی چون بادام، شاه بلوط، کتان، فندق و پسته سرشار از فیبرهای قابل تخمیر هستند که جزو مواد اولیه گاز روده به حساب می آیند. اگر چه این مواد برای بدن بسیار مفید و لازم هستند اما منجر به تولید گاز روده می شوند. مشکل اینجاست که هر چه ارتفاع و فشار هوا بیشتر می شود، گاز روده شما نیز افزایش می یابد.
میوه های خشک
اکثر میوه های خشک، به خصوص اگر به مقدار زیادی مصرف شوند، موجب تولید سوربیتول و فیبر و به تبع گاز روده می شود.
آدامس بدون قند و نعنایی
این مواد دارای الکل های قندی از جمله زایلیتول، مانیتول و سوربیتول هستند که هضم غذا را سرعت می بخشند. از این رو ممکن است که شما احساس نفخ یا اسهال کنید. مطمئنا شما هم دوست ندارید که در این شرایط در هواپیما به سر برید.
نخود
اگر چه این ماده اسنک بسیار مقوی و سالمی است اما به عنوان اسنکی برای سفرهای هوایی اصلا انتخاب خوبی نیست. حتما می دانید که حبوبات، به خصوص نخود، موجب ایجاد گاز معده می شوند. بنابراین بهتر است که قبل از پروازتان از خوردن این مواد به شدت بپرهیزید.
چیپس
چیپس نه تنها ارزش غذایی ندارد بلکه سرشار از چربی و نمک نیز است. این ماده به دلیل نمک زیادی که دارد موجب ورم دست ها و پاها می شود. به علاوه ممکن است پس از مصرف آن نشانه هایی از رفلکس اسید را نیز مشاهده کنید. بنابراین اگر نمی خواهید که در طول پرواز چنین مشکلاتی گریبان تان را بگیرد، از خوردن چیپس قبل از سفرهای هوایی تان خودداری کنید.
(کل ۳ , ۱ آمار امروز)
بخوانید :   آرایش ابروها و نکات مهمی در مورد آن
loading…


آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي