رامبد جوان 44 ساله شد + بیوگرافی

تاريخ : 2 دی

به تازگی رامبد جوان که متولد اول دی ۵۰ می باشد، ۴۴ ساله شده است. در این مطلب بیوگرفی کاملی از او را برای شما عزیزان منتشر می کنیم.

رامبد جوان 44 ساله شد + بیوگرافی, پورتال خبری فرهنگی گهر

رامبد جوان در اول دی ماه سال ۱۳۵۰ از خانواده‌ای سنتی در تهران با اصالت آذری زاده شد. روند شروع به کار هنری او به ترتیب در تئاتر، تلویزیون و سینما بوده است. او در یازده فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌است. وی در یک قسمت از مجموعه تلویزیونی پرطرفدار همسران نقش کوتاهی داشت و همین باعث حضور پررنگ وی در مجموعه تلویزیونی خانه سبز در نقش «فرید صباحی» شد. نقش‌هایی که جوان در سینما و تلویزیون ایفا می‌کند بیشتر جنبه طنز دارد.

ازدواج رامبد جوان

رامبد جوان در دهه هفتاد با ماندانا روحی ازدواج می کند. همسرش هم مانند او هنرمند بوده و البته سروصدای ازدواج آنها زیاد به اطرافیان نمی رسد. نکته جالب در مورد ازدواج اول رامبد جوان این است که سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور وقت ایران آنها را پای سفره عقد نشانده و برایشان خطبه را جاری می کند. در هر حال تنها چند سال بعد این ازدواج به بن بست رسیده و این دو از هم جدا می شوند. چند سال بعد و در ۳۶ سالگی دوباره به فکر ازدواج می افتد
اینبار همسر او سحر دولتشاهی است که ماجرای آشنایی آنها به صحنه تئاتر برمی گردد. این دو در سریال مسافران با یکدیگر هم بازی بودند. داستان آشنایی رامبد و سحر نیز از یک نمایش تئاتر کلید خورد.

سحر دولتشاهی عضو گروه تئاتر پسیانی بود و آتیلا پسیانی در این آشنایی نقش پر رنگی داشته است. رامبد جوان در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ با سحر دولتشاهی ازدواج کرد و در ۱۳۹۳ از وی جدا شد.

رامبد جوان در عرصه فیلمسازی

وی کارگردانی چهار مجموعه تلویزیونی به نام‌های گم‌گشته و نشانی و مسافران و توطئه فامیلی را به‌عهده داشته‌است که مجموعه نشانی ایام نوروز ۸۷ از شبکه دو سیما پخش شد. مجموعه گم‌گشته به نویسندگی سید سعید رحمانی و علی‌رضا کاظمی پور نیز در ماه رمضان سال ۱۳۸۰ از سیما پخش شد که با استقبال تماشاگران مواجه شد.

در سینما نیز اسپاگتی در هشت دقیقه را در کارنامه خود دارد که جایزه بهترین کارگردانی دوره بیستم جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را در سال ۱۳۸۴ ازآن خود کرد.

او در جشنواره ۲۹ فجر به‌عنوان کارگردان در فیلم ورود آقایان ممنوع شرکت داشت و توسط همین فیلم در زمان اکران فروشی بالغ بر شش میلیارد تومان بر جای گذاشت و فیلم پرمخاطب شب‌های رمضان ۹۰ بود. همچنین رامبد جوان در ۳۱ امین جشنواره فجر، سیمرغ بهترین بازیگر مکمل نقش مرد از فیلم گناهکاران را دریافت کرد.

 

سینما

۱۳۹۲    آزادی مشروط   –
آذر، شهدخت، پرویز و دیگران
۱۳۹۱   نیکان و بچه غول
گناهکاران
۱۳۹۰    آزمایشگاه
۱۳۸۹   دختر شاه پریون
دیو و دلبر
۱۳۸۸–۱۳۸۹   ورود آقایان ممنوع
۱۳۸۸   پسر آدم، دختر حوا
۱۳۸۷     شبی در تهران
۱۳۸۶     جعبه موسیقی
۱۳۸۵     زن بدلی
سوغات فرنگ
نسل جادویی
۱۳۸۳     اسپاگتی در هشت دقیقه
مکس
۱۳۸۲     صورتی
۱۳۷۹     سیندرلا
۱۳۷۸     مومیایی ۳
۱۳۷۶     کمکم کن
پشت دیوار شب

تلویزیون
۱۳۹۴–۱۳۹۳   خندوانه
۱۳۹۲     پژمان
۱۳۹۲     کلاه‌قرمزی ۹۲
۱۳۹۱     گپ
۱۳۹۰     ساختمان پزشکان
۱۳۸۹     توطئه فامیلی
۱۳۸۸     مسافران
۱۳۸۶     نشانی
۱۳۸۱     باغ بلور
۱۳۸۰     گمگشته
۱۳۷۹     ولایت عشق
۱۳۷۷     کت جادویی
هتل     بازیگر مهمان
۱۳۷۶     تولدی دیگر
در همین حوالی
سرزمین سبز
۱۳۷۵     خانه سبز
۱۳۷۴–۱۳۷۵     نوعی دیگر
۱۳۷۴     فروشگاه
همسران
نوروز ۷۴
۱۳۷۳     صرفه جویی آب

شبکه نمایش خانگی
۱۳۹۰     شام ایرانی
۱۳۹۳     کوچه مروارید

جوایز
سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر بهمن ۱۳۹۱ (گناهکاران)
بهترین برنامه تلوزیونی در جشن حافظ تیر ۱۳۹۴ (خندوانه)

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي