در زمستان مراقب پاهای خود باشید

تاريخ : 23 دی

پاهای ما در فصل زمستان به علت خشکی و فقدان رطوبت ناشی از سرمای هوا، نیازمند مراقبت بیشتری هستند؛ ولی آیا می دانید چگونه از رطوبت و لطافت پاهایتان در زمستان محافظت کنید؟

در زمستان مراقب پاهای خود باشید, پورتال خبری فرهنگی گهر

ما ۵ نکته ی مهم در مورد مراقبت از پاها در فصل زمستان را به شما معرفی می کنیم:

حمام آب گرم

حمام آب گرم بهترین روش برای از بین بردن پوست مرده و خشن به شمار می رود. به این صورت که ابتدا پاها را به مدت حداقل ده دقیقه در آب گرم فرو ببرید تا پوست خشک و خشن، نرم شود.

سپس کف و پهلوی پا را با سنگ بسابید تا تمام سلولهای مرده از بین بروند. به قسمتهایی که پوست خشن دارند دقت و توجه بیشتری داشته باشید. ولی برای پیشگیری از ایجاد زخم یا پارگی در پوست نرم، مدت ساییدن پا نباید از دو دقیقه تجاوز کند.

مرطوب سازی پاها

بعد از حمام آب گرم، بلافاصله پاهایتان را با کرم مرطوب کننده، مرطوب کنید. سپس جهت ایجاد بیشترین امکان برای مرطوب سازی، جوراب های تمیزی به پا کنید و بهتر است برای اطمینان از دستیابی پوست به رطوبت لازم در مدتی طولانی تر، این مرحله را قبل از خواب انجام دهید.

اگر کرم مرطوب کننده در دسترس نداشتید، پاها را با دو قطره روغن زیتون ماساژ دهید چرا که بهترین مرطوب کننده برای پوست همین است.

استفاده از کفش های مناسب

به پا کردن کفش های مناسب به کاهش ایجاد ترک پوست و فشار به پاها کمک می کند. می توانید کفشهایی دارای پاشنه‌ هایی با اندازه‌ی معقول به پا کنید و از به پا کردن کفشهای پاشنه بلند بپرهیزید؛ مخصوصا اگر مدت زیادی سر پا می‌ایستید.

چرا که پوشیدن کفشهای پاشنه بلند به مدت طولانی، سبب بروز مشکلاتی در کمر و پاها می‌شود.

راحتی پاها

اگر در طول روز، ساعاتی طولانی سر پا می‌ایستید، باید حتما به راحتی پاهایتان توجه و دقت زیادی داشته باشید تا دچار ترک و درد و التهاب نشوند.

ماساژ پاها

ماساژ پاها یکی از بهترین روشها برای احساس راحتی و آسایش، بعد از خستگی یک روز بلند به شمار می رود و به بهبود گردش خون در پاها کمک می کند. بنابراین پس از حمام آب گرم و هنگام استفاده از کرم مرطوب کننده، ماساژ پاهایتان را فراموش نکنید.

مراقبت از پاها نیازمند توجه مداوم است. پس برای رسیدن به بهترین نتیجه، نکات ذکر شده را حداقل یک بار در هفته انجام دهید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي