درمان خانگی آکنه برای میانسال ها

درمان خانگی آکنه برای میانسال ها

درمان خانگی آکنه برای میانسال ها

 

آکنه ، نوعی مشکل پوستی می باشد که حتی بسیاری از انسان ها بعد از گذراندن دوران بلوغ و جوانی نیز هنوز از ان رنج می برند.

۵۰ درصد از زنان و ۲۵ درصد از مردان در سنین بالای ۳۰ سال هنوز از مشکلات پوستی آکنه و جوش رنج می برند اولین توصیه ی ما برای مبارزه با آکنه در این سنین این است که استفاده از لوازم آرایشی و اسپری ها و محصولات بهداشتی شیمیایی را به حداقل برسانند زیرا خود این مواد باعث طولانی تر شدن آکنه ها می شوند.

سپس از روش ها و درمان های خانگی، گیاهی استفاده کنند .

شستن متفاوت صورت : میانسال هایی که پوستی آکنه دار دارند باید نحوه ی شستن صورت و پوست خود را تغییر دهند و بجای شستن سریع صورت حداقل ۲ دقیقه پوست خود را با آب ماساژ دهند و تمیز بشویند زیرا این کار باعث ازبین رفتن آلودگی ها و چربی اضافی پوست می شود وهمین امر باعث از بین رفتن آکنه ها و کم شدن آن ها می شود.

استفاده از محصولات گیاهی : برای مبارزه با آکنه حتما باید تمامی شامپوها ، صابون ها ، نرم کننده ها و حتی اسپری هایتان را از محصولات طبیعی و گیاهی انتخاب کنید و بیشتر از عطاری ها صابون های گیاهی بخرید و بجای نرم کننده ها از روغن های زیتون و دیگر روغن های طبیعی استفاده کنید و شامپوهایتان باید جزو شامپوهای میوه ای باشد.

سرکه ی سیب : نوشیدن روزانه ی سرکه ی سیب و اینکه ۱ قاشق چای خوری سرکه ی سیب را با آب رقیق کرده و آن را با پنبه روی آکنه ها بمالید که باعث از بین رفتن آکنه می شود.

آب اکسیژنه : پر اکسید هیدروژن ( آب اکسیژنه ) را با پنبه به روی آکنه ها بمالید ، این کار باعث ضدعفونی  و سرکوب کردن آکنه ها و از بین بردن آن ها می شود.

منبع : آرایشک

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند