خوردن شیر گرم بهتر است یا شیر سرد ؟

خوردن شیر گرم بهتر است یا شیر سرد ؟ در ادامه نکاتی در همین مورد عنوان می کنیم

خوردن شیر گرم بهتر است یا شیر سرد ؟

فسفر که برای بسیاری از واکنش های شیمیایی بدن و فعال کردن آنزیم ها لازم است و در رشد و ترمیم بافتی دخالت دارد، در میان املاح موجود در شیر حضور داشته و به غیر از آن، سدیم و پتاسیم که در تنظیم اسیدی و بازی بودن سلول های بدن نقش ایفا می کنند، با خوردن شیر دریافت می شوند.

یک متخصص تغذیه گفت:شیر سرشار از املاح و ویتامین های مختلفی است که به خاطر وجود مواد تشکیل دهنده و کلسیم بالای آن نوشیدنی بسیار سالم و مقوی در جهت تقویت و استحکام استخوان های بدن و همچنین دندانهای فرد مصرف کننده است.

با مصرف روزانه و منظم شیر می توان از ابتلا به بیماری هایی همچون دیابت نوع دوم، سکته مغزی و بیماری های قلبی_ عروقی و کلسترول بد خون جلوگیری کرد.

این متخصص با بیان اینکه مزاج شیر سرد است، افزود:شیر به خاطر املاحش برای از بین بردن چین و چروک پوست و جوان ماندن پوست صورتو همچنین برای لاغری و تناسب اندام بسیار مفید و سودمند است، به طوری که این ماده غذایی را می توان جایگزین وعده شام نمود تا از چاقی رها شویم.

ایشان همچنان ادامه داد:مصرف مداوم و با برنامه شیر سبب کشش عضلات، استخوان سازی، مقاومت لثه و آرام بخش است.

و همچنین برای داشتن موهایی با ریشه قوی و ناخن های سالم و غیرشکننده مصرف شیر را باید در سرلوحه کار خود قرار داد.
شیر باعث سم کشی میکروب های روده بزرگ، معده و سیستم گوارشی بدن می شود.

وی در پایان گفت:شیر حاوی ویتامین هایی چون امگا 3 و کلسیم استو به عنوان یک نوشیدنی در وعده صبحانه به تقویت حافظه و انرژی بدن کمک شایانی می کند.

وی در پایان افزود:افرادی که از مشکلات گوارشی رنج می برند،بهتر است شیر را ولرم در وعده صبحانه مصرف کنند و از آنجایی که شیر مزاج سردی دارد بهتر است آن را ابتدا گرم و سپس میل کرد.همچنین، برای از بین بردن باکتری های موجود در شیر (تب مالت) پزشکان توصیه می کنند آن را به مدت 20 دقیقه بجوشانید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه