خوراکی هایی که باعث جوانی می شوند

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 9 آذر

خوراکی هایی که باعث جوانی می شوند

خوراکی هایی که باعث جوانی می شوند, پورتال خبری فرهنگی گهر

خوراکی هایی که باعث جوانی می شوند

انسان همواره به دنبال راز طول عمر و جاودانگی بوده تا بتواند حیات خود را فناناپذیر کند. این موضوع در حالی مطرح می شود که محققان راه حل هایی را برای جوان ماندن، سالم یا پرانرژی بودن نیز ذکر کرده اند که از میان آنها می توان به نقش قابل توجه تغذیه اشاره کرد

در ادامه خوراکی هایی که می توانند با جوان ماندن در ارتباط باشند، معرفی می شوند:

* بلوبری

بلوبری میوه ای شبیه توت اما به رنگ آبی بوده که دارای فواید بسیاری است و از جمله آن می توان به جوان سازی پوست اشاره کرد. رادیکال های آزاد ذراتی هستند که با آسیب سلول های پوستی و کاهش سطح کلاژن، پوست را مستعد چین و چروک می کنند اما آنتی اکسیدان های بلوبری می تواند این تاثیر را حذف و باعث نرمی و لطافت پوست شود.

انگور قرمز یا انگور سیاه

پوست انگور قرمز دارای ماده ای به نام “رسوراتول” است که نوعی پروتئین موسوم به “سرتوئین” را در بدن انسان می سازد و از این پروتئین می توان به موجب جوان ماندن و طراوت پوست انسان بهره برد.

غلات کامل و سبوس دار

غلات حاوی “پلی فنول” و “کارتنویید” هستند که مانع از پیری پوست شده و پیری را به تعویق می اندازند.

حبوبات

حبوبات، تاثیر رادیکال های آزاد بر پوست را از بین برده و به بازسازی پوست در برابر این ذرات می پردازند. از طرفی دیگر، باید گفت که حبوبات تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر سرطان ها را نیز به دنبال دارند.

کلم بروکلی

این سبزی می تواند پوستی شفاف و درخشان به شما ببخشد. بروکلی به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از ویتامین سی، فیبر و بتاکاروتن جزو آنتی اکسیدان های قوی به شمار می رود که می تواند اثرات مخرب رادیکال های آزاد را از بین ببرد.

سیب

سیب به دلیل دارا بودن موادی از جمله ریبوفلاوین، ویتامین “سی” و “آ” یا مواد معدنی مانند آهن و منیزیم می تواند در درمان بیماری های پوستی و همینطور جوان سازی پوست نقش داشته باشد.

شکلات

شکلات حاوی آنتی اکسیدان هایی است که برای پوست مفید بوده و در جوان سازی نقش دارند.

از سایر خوراکی های مفید و سودمند برای پوست می توان به زنجبیل، شیر، آب، پیاز، آب گیلاس، انار، هویج، اسفناج، لوبیا سفید و کاهو اشاره کرد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي