خواص گریه کردن و اشک برای بدن!

تاريخ : 23 مهر

به تازگی محققان پی برده اند که گریه کردن و اشک برای سلامتی بدن مفید است. در ادامه خواص گریه کردن و اشک را با هم می خوانیم

خواص گریه کردن و اشک برای بدن!, پورتال خبری فرهنگی گهر

بیشتر افراد فکر می کنند که گریه کردن تنها باعث تورم وقرمزی چشم و تار شدن دید هنگام ریختن اشک می شود، در صورتی که گریه کردن به نوبه خود مزیت هایی را نیز به همراه دارد.

اشک ها دسته های مختلفی دارند که در میان آن ها، احساسی و عاطفی منتقل کننده سطح بالاتری از فشار روحی هستند و قابلیت آرام بخشی بیشتری دارند. با وجود اینکه اشک ریختن می تواند تاثیرات مثبتی بر سلامتی داشته باشد، اما نباید فراموش کنیم که اشک زیاد موجب خشکی وآسیب چشمی و ضررهای فراوان دیگری می شود، بنابراین در اشک ریختن هم مثل بقیه فعالیت ها نباید افراط شود.

۱- خارج کردن سموم:گریه کردن علاوه بر اینکه احساس و ذهن ما را پاکسازی می کند، بدن ما را نیز پاک سازی می کند. اشک ریختن به بدن کمک می کند تا از مواد شیمیایی موجود در بدن که سبب افزایش کورتیزول و هورمون استرس است، رها شود.

۲- از بین بردن باکتری ها:اشک حاوی لیزوزیم مایع است که می تواند ۹۰ تا ۹۵ درصد از باکتری های بدن را تنها در ۵ تا ۱۰ دقیقه از بین ببرد.

۳- بهبود دید چشم:اشک هایی که توسط غده اشکی ساخته می شود، در واقع می تواند به روشن تر کردن دید و مرطوب کردن چشم و پلک کمک کند.

۴- بهبود خلق و خو:شاید بتوان گفت اشک می تواند بهتر از هر داروی ضدافسردگی خلق و خو و حالت روحی را بهبود بخشد.

۵- کاهش فشار روحی و اضظراب:گریه مناسب می تواند سبب ایجاد تسکین و آرامش در بدن شود و تنش را از این طریق کاهش می دهد.

۶- افزایش ارتباط و تعامل:اشک ریختن و گریه کردن می تواند احساس و کلماتی را ابراز کند که قابل بیان کردن نیست. این موضوع در رابطه های احساسی می تواند به بهترین شکل احساس طرفین را نشان دهد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي