خواص قهوه سرد + آموزش تهیه

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 15 بهمن

⚡⚡⚡

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

خواص قهوه سرد + آموزش تهیه

خواص قهوه سرد + آموزش تهیه, پورتال خبری فرهنگی گهر

طرز تهیه قهوه سرد و خواص قهوه سرد

کافی پرس سرد، یک روش مناسب دم کردن قهوه برای افرادی است که معده ای حساس دارند. این بهترین راه برای درست کردن قهوه سرد است زیرا قهوه در حالت سرد است. بسیاری از مردم از قهوه پرس شده بیشتر از روش های داغ لذت می برند، زیرا طعم اصلی قهوه در دماهای بالاتر از بین می رود و این روش معتبرتر از روش های دیگر است.

 

دم کردن قهوه در دمای بالا باعث از بین رفتن طعم خوب قهوه می شود. حتی زمانی که قهوه داغ سرد می شود باز هم طعم آن تغییری نمی کند پس قهوه داغی که سرد شده است توصیه نمی شود. اسپرسو یخ زده نیز ناخوشایند است زیرا وقتی قهوه را سرد می کنیم تغییرات شیمیایی در آن رخ می دهد. اما کافی پرس سرد در معرض واکنش های شیمیایی قرار نمی گیرد و شما می توانید برای یک هفته قهوه سرد را در یخچال قرار دهید.

 

چگونه در پنج دقیقه کافی پرس سرد درست کنیم؟

قبل از اینکه به این روش بپردازیم، لازم است بدانیم که چطور قهوه را استخراج کنیم و چرا در ظرف چند دقیقه می توان قهوه را به این روش دم کرد. هنگام دم کردن قهوه آب داغ، جامدات و روغن های معطر قهوه را تجزیه می کند. روغن های معطر قهوه که پایین تر از نقطه جوش هستند از بین می روند و ترکیبات تلخ در نزدیکی نقطه جوش آزاد می شوند، به همین دلیل دمای دم باید بسیار کنترل شود. دردمای پایین فنجان شما معطر نیست و در دماهای بالا قهوه‌ شما به بالاترین میزان استخراج رسیده است.

 

اما درجه حرارت فقط یک راه برای سرعت بخشیدن به فرآیند حل کردن ترکیبات محلول در قهوه است. به عنوان یک طرفدار قهوه سرد، حتما می دانید که با ریختن مقدار کافی قهوه در آب سرد به یک محلول اشباع شده دست پیدا خواهید کرد. هر چه بیشتر جامدات وارد فنجان شما شود بیشتر باید حل شوند.

 

با این حال، روش دیگری برای سرعت بخشیدن به حل شدن مواد جامد قهوه وجود دارد. شما می‌دانید اگر به اندازه‌ کافی صبر کنید شکر درآب سرد‌‌ حل می‌شود. اما ما معمولا آن را هم می‌زنیم تا سریع‌ترحل شود. اگر شما به سرعت و به اندازه کافی هم بزنید، همه ویژگی‌های خوب قهوه را در فنجان حل می‌کنید بنابراین بدون ترکیبات تلخ و بدون اکسیداسیون حاصل از دم کردن، از یک قهوه که کم‌تر معده را تحریک می کند لذت خواهید برد.

 

روش درست کردن قهوه سرد

برای این کار ما از قهوه، آب و یک مخلوط کن استفاده می کنیم. اما شما گزینه‌های دیگری نیز دارید و این بستگی به شما دارد که دوست داشته باشید قهوه را چگونه بنوشید.

قهوه را آسیاب و بعد آن را تصفیه کنید، هر چه بهتر این کار را انجام دهید قهوه بهتری خواهید داشت.

 

قهوه را با آب مخلوط کنید. ۳ قاشق چای خوری قهوه را درون یک فنجان آب بریزید، می‌توانید از قهوه بیشتری استفاده کنید و سپس در انتهای کار آب یا یخ بیشتری به آن اضافه کنید. آن را مدام هم بزنید و کاملا مخلوط کنید تا قهوه به پایین فنجان نرود.

اگر از همزن برقی استفاده می‎‌کنید آن را درون ظرف بگذارید.

 

حداقل برای چند دقیقه آن را با همزن هم بزنید. هر چه بیشتر آن‌ها را مخلوط کنید بهتر است. مایع را درون فرنچ پرس بریزید، پلانجر را به آرامی به پایین فشار دهید، اگر ته مانده قهوه را دوست ندارید حدود ۱۰٪ از مایع را کنار بگذارید.

قهوه را درون فنجان بریزید‌‌، مقداری آب و یخ به آن اضافه کنید و سپس سرو کنید.

 

فواید قهوه سرد:

باید اعتراف کرد که قهوه خورها کمی عجیب و متفاوت هستند. آن ها عاشق بیدارشدن با یک فنجان داغ قهوه دم کشیده در زمستان هستند اما زمانی که هوا گرم می‌شود به قهوه سرد میل بیشتری دارند. آیس‌تی در بین آمریکایی ها بسیار محبوب است و بیش از ۸۵ درصد آن‌ها چای را به شکل آیس تی مصرف می کنند.

 

بالا بردن انرژی، دلیل قانع کننده ای برای انتخاب قهوه سرد در تابستان است. این نوشیدنی برای شما مفید است. در گذشته نوشیدن قهوه  برای هر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي