خواص شیرین بیان برای درمان لک های پوستی

خواص شیرین بیان برای درمان لک های پوستی را در ادامه برایتان عنوان می کنیم.

خواص شیرین بیان برای درمان لک های پوستی

بي‌خطرترين عامل روشن‌کننده رنگدانه که داراي کمترين ملانوم است، عصاره شيرين‌بيان است که در ترکيبات زيبايي به عنوان شفاف‌کننده پوست به کار مي‌رود و مي‌تواند در ترکيبات کرم‌هاي آرايشي صورت به کار رود. به علاوه عصاره شيرين‌بيان از لحاظ تئوري به عنوان يک مشتق ضدالتهاب موضعي مطرح است که مي‌تواند در کاهش قرمزي پوست و تيرگي پس از التهاب کاربرد داشته باشد.ماده فعال شناخته شده در آ‌ن فلاونوييد است که مي‌تواند با پراکنده کردن ملانين، موجب روشن شدن پوست شود.

دوز يک گرم در روز براي چهارهفته است تا اثر باليني آن ظاهر شود. عصاره شيرين‌بيان هنوز در شمال آمريکا در دسترس نيست ولي در بخش‌هايي از جهان به خصوص در مصر استفاده مي‌شود. ماده اصلي هيدروفوبيک آن که در اثر گرفتن عصاره شيرين‌بيان به دست مي‌آيد، گلابريدين است که روي پوست موثر خواهد بود. خلاصه اينکه آثار درماني شيرين‌بيان از ديرباز شناخته شده بوده و از آن براي درمان انواع سرفه‌ها و به عنوان داروي مسکن در پوست استفاده مي‌کردند.

مردم حتي براي درمان اسپاسم و تورم مفاصل و به عنوان ماده‌اي ملين از آن بهره مي‌گرفتند. از عصاره ريشه شيرين‌بيان هم به عنوان سد مقاوم در برابر برخي ويروس‌ها مثل هرپس و هپاتيت Aيا در برابر عفونت کانديدا استفاده مي‌شده است. در آخر بايد گفت اگر چه عصاره شيرين‌بيان که براي درمان مشکلات پوستي است، گران است ولي با غلظت مورد استفاده در محصولات زيبايي قيمت متوسطي دارد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه