خواص آب آلبالو

تاريخ : 29 تیر

آب آلبالو خواص بسیار دارد اما یکی از مهمترین خاصیتهای آن کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی در مبتلایان به دیابت معرفی شده. با چند خاصیت دیگر آن در ادامه مطلب آشنا شوید.

خواص آب آلبالو, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

نوشیدن این آب‌میوه، درد عضلانی ناشی از ورزش را کاهش می‌دهد و همچنین نوشیدن آن در صبح به خواب بهتر در شب کمک می‌کند.

۱- آب آلبالو خطر بیماری‌های قلبی عروقی را در مبتلایان به دیابت کاهش می‌دهد. نتایج یک مطالعه نشان داده است «آنتوسیانین» موجود در آب آلبالو به کاهش عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم کمک می‌کند. این مطالعه جهت بررسی تاثیر مصرف آب آلبالو به عنوان یک منبع غنی از آنتوسیانین‌ها بر سطح چربی‌ها و فشار خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم است. به گفته پزشکان، خطر بیماری‌های قلبی عروقی در مبتلایان به دیابت بالا است، از این‌رو دستیابی به سطوح مناسب چربی‌های خون در این بیماران از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

تغذیه و از جمله مصرف آنتوسیانین‌ها، نقش مهمی‌در کاهش خطر بیماری‌های قلبی و فشار خون دارد. در این مطالعه ۱۶ زن مبتلا به دیابت نوع دوم مورد بررسی قرار گرفتند. در طول دوره این مطالعه شرکت کنندگان به مدت شش هفته آب آلبالو مصرف کردند. وزن، چربی‌های خون و سطح فشارخون سیستولیک و دیاستولیک این بیماران در شروع و پایان مطالعه اندازه‌گیری شد. نتایج این بررسی نشان داد که مصرف آب آلبالو به بهبود عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم کمک می‌کند.

 

 ۲- نوشیدن آب آلبالو درد عضلانی ناشی از ورزش را کاهش می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن آب آلبالو پس از ورزش کردن می‌تواند درد حاصل از کشیدگی ماهیچه‌ها را تسکین دهد. در یک پژوهش محققان آمریکایی، ۱۴ فرد داوطلب را که برای یک دوره ۷ روزه ورزش کردند، مورد آزمایش قرار دادند. شرکت کنندگان در این پژوهش، ترکیبی از آب آلبالو با نوشیدنی را به مدت ۳ روز قبل از ورزش و ۴ روز پس از ورزش نوشیدند. پس از ۲ هفته همین آزمایش‌ها با ایجاد تغییرات در ترکیب نوشیدنی‌های مصرف شده تکرار شد.

 

منبع: جام جم

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي