خلاصی از شر شوره سر برای همیشه

روش های خلاصی از شر شوره سر برای همیشه را در ادامه می خوانید

خلاصی از شر شوره سر برای همیشه

روش طبيعي براي خلاص شدن از شر شوره سرچگونه به طور طبيعي از شر شوره سر راحت شويم؟
شامپوهاي ضد شوره را کنار بگذاريد و به جاي آن از اين روش هاي طبيعي استفاده کنيد تا بعد از مدت کوتاهي از شر اين پوسته-هاي سفيد و مزاحم خلاص شويد. مي توانيد اين روش هايي را که در پائين آمده به راحتي تهيه کنيد و از آنها استفاده کنيد.
يکي از عواملي که باعث شوره سر مي شود پوست خشک است. بعضي افراد ممکن است پوست خشکي نداشته باشند ولي سر آنها شوره مي زند. شوره سري که در اثر اين جنس پوست ايجاد مي شود باعث بروز بيماريهايي مثل اگزما، پسوريازيس و يا باعث رشد قارچ مالاسزيا مي شود. داروخانه ها براي درمان شوره سر شامپوهايي را پيشنهاد مي کنند که حاوي روي، کتوکنازول، سولفيد سلنيوم و اسيد ساليسيليک است. روي موجود در اين شامپوها پوسته ها و باکتريها را هدف قرار مي دهد. کتوکنازول پوست سر را هدف قرار مي دهد. سولفيد سلنيوم سلول هايي را که باعث بوجود آمدن شوره سر مي شود را کم کم از بين مي برد. اسيد ساليسيليک موجود در شامپوها شوره ها را سست مي کند تا راحت تر شسته شوند.
1) آسپـريـن
آسپرين حاوي ترکيبات فعالي به نام ساليسيليک اسيد است. اين ترکيب فعال در شامپوهاي ضد شوره هم وجود دارد. براي از بين بردن شوره مي توانيد دو عدد قرص آسپرين را پودر کنيد و داخل مقداري شامپو بريزيد. فقط کافي است هر دفعه که حمام مي رويد از اين شامپو که حاوي قرص آسپرين است استفاده کنيد. شامپو را به مدت 1-2 دقيقه روي سرتان بگذاريد. سپس سرتان را آبکشي کنيد و بعد از آن دوباره با شامپو بشوئيد.
2) روغـن درخـت چاي
تحقيقات نشان مي دهد شامپوهايي که فقط حاوي 5% روغن درخت چاي است به طور قابل ملاحظه اي شوره سر را کاهش مي دهند. همچنين مي توانيد فقط چند قطره روغن درخت چاي را داخل شامپوي مورد نظرتان بريزيد و از آن براي شستشوي روزانه تان استفاده کنيد.
3) جـوش شيـريـن
آشپزخانه شما کليد يکي از راه حل هاي از بين بردن شوره سر است. ابتدا موهايتان را کاملاّ خيس کنيد. سپس يک مشت جوش شيرين را به موهايتان بماليد. بعد از آن موهايتان را شامپو کنيد. جوش شيرين سلول هايي را که باعث شوره سر مي شود را کم کم از بين مي برد. اوايل ممکن است پوست سرتان خيلي خشک شود اما بعد از مدتي پوست سر روغني ترشح مي کند که باعث مي شود خشکي پوست سر از بين برود و موهاي شما نرم و خوش حالت شود.
4) سـرکه سيـب
اسيد موجود در سرکه سيب PH پوست سر را تغيير مي دهد. براي اين کار، نصف فنجان سرکه سيب را با نصف فنجان آب مخلوط کنيد و داخل يک بطري بريزيد. هر روز اين محلول را روي پوست سرتان بماليد و بعد از آن سرتان را بشوئيد. اين کا را تا 2 هفته ادامه دهيد. حتماّ نتيجه خواهيد گرفت.
5) دهـانـشويه
تعجب نکنيد. بله دهانشويه! براي اين کار ابتدا سرتان را با شامپوي موردنظرتان بشوئيد. سپس روي سرتان مقداري دهانشويه بريزيد. و بعد از آن از نرم کننده استفاده کنيد.
6) روغـن نارگيـل
بعضي از محققان معتقدند که روغن نارگيل در درمان شوره سر موثر است. اين يک روش آزمايش شده و موفق است. در ضمن بوي بسيار خوبي به موهاي شما مي دهد. 3 تا 5 قاشق چايخوري از اين روغن را به موهايتان بماليد و بگذاريد يک ساعت بماند. براي شستشوي موهايتان هم مي توانيد از شامپو ضد شوره استفاده کنيد.
7) ليـمــو
يکي ديگر از عوامل از بين برنده شوره سر را مي توانيد در يخچال منزلتان جستجو کنيد. فقط کافي است 2 قاشق چايخوري ليمو را روي پوست سرتان بچکانيد و بعد از چند دقيقه با آب بشوئيد. سپس 1 قاشق چايخوري ليمو را با يک فنجان آب مخلوط کنيد و روي سرتان بريزيد و سعي کنيد آن را به کل سرتان بماليد. اين کا را هر روز تکرار کنيد و خواهيد ديد که شوره سرتان کم کم از بين مي رود. اسيد ليمو به تنظيم کردن ميزان PH پوست سر کمک مي کند.
8) نـمک
نمک هم در درمان شوره سر بسيار موثر است. نمک پاش را بالاي سرتان نگه داريد و تکان دهيد تا دانه هاي نمک روي سرتان بريزد. پوست سرتان را با اين نمک ها ماساژ دهيد. با اين کار خشکي پوست سرتان از بين مي رود.
9) آلــوئـه ورا
خراندن سر ديگر بس است! فقط کافي است قبل از اينکه موهايتان را شامپو کنيد آلوئه ورا را روي سرتان بماليد. خنکي اين ژل به بهبود خارش سر و از بين بردن شوره سر کمک بسزائي مي کند.
10) سيــر
يکي از خواص مهم سير از بين بردن شوره سر است. سير حاوي اسيدي است که شوره سر را از بين مي برد. سير را از وسط نصف کنيد و آن را روي پوست سرتان بماليد. براي کم کردن بوي سير هم مي توانيد سير را با عسل مخلوط کنيد و آن را روي سرتان بماليد. بگذاريد اين مخلوط چند دقيقه روي سرتان بماند سپس آن را بشوئيد.
11) روغـن زيـتـون
روغن زيتون تهديد بسيار خوبي براي اين پوسته هاي کوچک و مزاحم است. 10 قطره روغن زيتون را روي سرتان بماليد و موهايتان را با آن ماساژ دهيد. هر روز صبح مي توانيد سرتان را با شامپوي معمولي بشوئيد سپس از اين روغن استفاده کنيد. براي نتيجه گيري بهتر مي توانيد از شامپوهايي که حاوي روغن زيتون است استفاده کنيد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه