خبر خنده دار 20:30 برای حمایت از سعید معروف

دسته بندي : گوناگون,⭐ اخبار
تاريخ : 2 آبان

خبر خنده دار ۲۰:۳۰ برای حمایت از سعید معروف

خبر خنده دار 20:30 برای حمایت از سعید معروف, پورتال خبری فرهنگی گهر

«آریایی نیستی اگه این پتیشن را امضا نکنی»، «ایرانی‌ها فقط دو روز فرصت دارید تا از شرافتتان دفاع کنید»، «به آدرس زیر بروید و به خلیج فارس رأی بدهید تا همه بفهمند که ایرانی‌ها چقدر با غیرت هستند»؛ این‌ها بخشی از مطالبی است که در سال‌های اخیر و با شیوع گسترده شبکه‌های اجتماعی دست به دست ‌و با توجه به علاقه ایرانی‌ها به این مسائل با استقبال گسترده‌ای هم مواجه می‌شود. اکنون اما در اقدامی جالب‌تر این دست گزارش‌ها، سر از تلویزیون درآورده است.

همه شما‌ها غالبا تجربه برخورد با چنین ایمیل‌ها، پیامک‌ها و پیام‌های اینترنتی را دارید؛ پیام‌هایی که با دست گذاشتن روی احساسات ملی و مذهبی ایرانی‌ها، می‌خواهند ‌توجه مخاطبان را به‌ خود جلب کنند و غالبا هم کارشان به مدد علاقه ایرانی‌ها به دیده شدن در اینترنت می‌گیرد و مخاطبان خود را پیدا می‌کنند.

تجربه مبارزات اینترنتی ایرانی‌ها برای تثبیت نام خلیج فارس در سال‌های اخیر، مهم‌ترین نمونه برای اثبات این ادعاست. سال‌ها قبل وقتی حسین رضازاده هم هنوز وزنه می‌زد، یک بار دیگر علاقه ایرانی‌ها به این حوزه در ماجرای انتخاب بهترین وزنه‌بردار سال هم رخ نشان داد و کار به جایی رسید که سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری از دسترس خارج شد.

همین تجربیات موفق موجب شد تا بسیاری به این فکر بیفتند که از رهگذر تهییج احساسات ملی و مذهبی کاربران ایرانی سودجویی کرده و منافعی برای خودشان دست و پا کنند. جدیدترینش این روز‌ها با بالا گرفتن موج محبوبیت والیبالیست‌های ایرانی در عرصه جهانی رخ نمایانده‌ و عده‌ای با تبلیغات کاذب درباره «انتخاب بهترین والیبالیست سال دنیا» از ایرانی‌ها ‌می‌خواهند ‌به سایتی بروند و به کاپیتان سعید معروف رأی بدهند.

وقتی صفحات وب‌سایت رسمی فدراسیون جهانی والیبال را جستجو می‌کنی، نه لینکی از این سایت می‌بینی و نه نشانی از اینکه چنین رقابتی در جریان است و نه اینکه حتی فدراسیون جهانی والیبال می‌خواهد با آرای مردمی، بهترین والیبالیست جهان را انتخاب کند.
همین مسأله در نگاه اول شما را کمی به شک می‌اندازد. نمی‌خواهد خیلی هم اهل تحقیق و جستجو باشید. همین که می‌بینید در صفحه نخست این وب سایت و زیر هدر اصلی سایت تبلیغاتی با مضمون «متوقف کردن تحریم‌ها علیه ایران» به ده زبان زنده دنیا نوشته شده و کمی پایین‌تر از شما خواسته ‌‌به کمپین یک میلیون امضا برای حمایت از سعید عبدولی بپیوندید، باید مطمئن شوید‌ نه با یک نظرسنجی جهانی که با یک شوخ‌طبعی داخلی طرف هستید که می‌خواهند از احساسات شما سوءاستفاده کنند.

همه این‌ها می‌توانست در حد یک سایت نه‌ چندان جدی که در فضای مجازی به دنبال گول زدن مخاطبان است، خلاصه شود و چندان اهمیتی نداشته باشد. اما وقتی شب گذشته این وب‌سایت از بخش خبری ۲۰:‌۳۰ سر درآورد و مجری ورزشی این بخش خبری برایش یک رپرتاز تمام و کمال رفت و از هموطنان خواست که فرصت را برای رأی دادن به کاپیتان معروف از دست ندهند، دیگر سؤال‌های بسیاری به ذهن می‌رسد.

هرچند از شمایل سایت آشکار است که با یک ادمین هموطن مواجه هستیم، بد نیست سری به سوابق این وب‌سایت بزنیم و ببینیم چه کسانی پشت این ماجرا هستند.

‌وب سایت http: //www. worldwidejobs. org. uk که شب گذشته در بخش خبری ۲۰:‌۳۰ معرفی شد، توسط فردی به نام میلاد عزیز در ‌۲۸ آگوست ۲۰۱۴ ثبت شده و آدرس آن هم به جایی در دبی تعلق دارد که البته احتمال دروغین بودن همه این‌ها هست.

بررسی این وب‌سایت در الکسا هم نشان می‌دهد، ‌۸۱.‌۴‌ درصد کاربران این وب‌سایت از ایران، ۴‌ درصد‌ آن در انگلستان، ۲.‌۸‌ درصد در آمریکا و ۲.‌۱‌ درصد نیز ساکنین آلمان بوده‌ و هر سه کشور ‌از جمله کشورهایی هستند که درصد زیادی ایرانی در آنها زندگی می‌کنند و احتمال اینکه این کاربران هم از جمله آن دسته از ایرانی‌هایی باشند که خون آریایی‌شان به جوش آمده و به کاپیتان معروف رأی داده‌اند، بالاست.

همه این مطالب نشان می‌دهد که بررسی کوچک و سرانگشتی این ماجرا، چندان سخت نبود و اگر گزارشگر عزیز ۲۰:۳۰ با این حجم بالای مخاطب کمی وقت می‌گذاشت، می‌توانست سردربیاورد که سر کار گذاشته شده و دیگر لازم نیست با گزارش، همه مردم را هم سر کار بگذارد.

منبع: تابناک

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي