X بستن تبليغات
مطالب پيشنهادي
loading...

جلوگیری از اضافه وزن بعد از ماه رمضان

دسته بندي : اخبار پزشکی,سلامت
تاريخ : ۴ تیر
بازديد : 132

در این قسمت از بخش سلامت و سبک زندگی پورتال گهر جزییات خبر جلوگیری از اضافه وزن بعد از ماه رمضان  را در ادامه می خوانید

جلوگیری از اضافه وزن جلوگیری از اضافه وزن بعد از ماه رمضان

جلوگیری از اضافه وزن بعد از ماه رمضان

چگونه بعد از ماه رمضان چاق نشویم؟

ماه مبارک رمضان در هفته آخر خود به سر می برد و روزه داران توانسته اند توشه ای پربار را برای خود جمع آوری کنند و شاید کمی هم از وزنشان کاهش یافته باشد اما نکته مهم در اینجا داشتن برنامه درست غذایی برای بعد از ماه مبارک رمضان است.

با تمام شدن ماه رمضان رژیم غذایی به حالت سابق خود بازمی گردد و وعده های غذایی از دو وعده سحر و افطار به مانند سابق به صبحانه، نهار و شام تبدیل می شود. با توجه به اینکه پس از ماه رمضان حجم غذایی به صورت ناگهانی افزایش می یابد، از این رو باید مراقب اضافه شدن وزن و افزایش میزان چربی ها باشید، نکات خاصی در مورد رژیم غذایی وجود دارد که باید فراگرفته و آن ها را رعایت کنید.

مطلب پیشنهادی :   خواص جالب پای مرغ

** نکته اول :برای جلوگیری از چاقی پس از ماه رمضان رعایت کردن نکات مختلف در این روزهای ماه مبارک است. شاید به نظر عجیب باشد اما اگر هفته آخر ماه رمضان را پرخوری کنید یا از تنقلات در این هفته بیشتر استفاده کنید میل به خوردن بار دیگر به شما بازمیگردد و باعث می شود تا با افزایش وعده های غذایی وزن شما افزایش پیدا کند. پس بهتر است این هفته آخر همان رژیم غذایی طول ماه رمضان را ادامه دهید.

** نکته دوم : ماه رمضان بیشتر از غذاهای سالم استفاده می کنید و معده به خوردن مواد مقوی عادت کرده است به همین دلیل سعی کنید با پایان یافتن ماه مبارک رمضان حداقل تا یک یا دو هفته همین رژیم غذایی را ادامه دهید. عده ای با تمام شدن این ماه به سراغ فست فودها می روند و بدن با مشاهده چربی زیاد آن ها را جذب کرده و به مرور وزن افزایش می یابد.

مطلب پیشنهادی :   راهنمای تغذیه سالمندان و بیماران

** نکته سوم: ماه مبارک رمضان، کمی برنامه غذایی آنهایی که به دنبال چاق شدن یا رژیم گرفتن هستند را به هم میریزد و عده ای هم دیگر نمی توانند ورزش را ادامه دهند. این افراد باید دقت داشته باشند که از روز بعد از عید فطر باید برنامه های غذایی و ورزش منظم را از سر بگیرند زیرا بدن در این زمان اماده جذب ماده های بسیار است و البته اشتها نیز بسیار بالا خواهد رفت.

** نکته چهارم: برای آنکه از افزایش وزن پس از ماه رمضان جلوگیری کنید بهتر است از همین امروز ورزش های هوازی را در خانه آغاز کنید. ورزش های هوازی به مدت ۲۰ دقیقه به صورت روزانه می تواند میزان چربی خون را تنظیم کرده و از چاق شدن جلوگیری می کند. این ورزش ها را پس از پایان ماه رمضان نیز ادامه دهید.

(V 76 , 1 today)

loading…


آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي