جایزه ویژه روسیه به مدال آوران طلا

روسیه به تمام مدال آوران المپیک زمستانی سوچی جوایز خوبی را از سوی دولت به آنها اهدا می‌کند.

جایزه ویژه روسیه به مدال آوران طلا

علاوه بر جوایز 120000 دلاری به کسانی که مدال طلا کسب کرده اند ، یک مرسدنس بنز بسیار جدید هم می دهد.مثلا به “جولیا لیپیت اسکوا” که هنوز هم به سن قانونی برای رانندگی نرسیده است و مدال طلا در این مسابقات گرفته است یک مرسدنس بنز کلاس GL SUV می دهد و به برندگان مدال نقره 76,000 دلار و مرسدس بنز کلاس ML و به مدال آوران برنز 52,000 دلار و یک مرسدنس بنز کلاس GLK می دهد.

جایزه ویژه روسیه به مدال آوران طلا

در نهایت فدراسیون المپیک روسیه 45 دستگاه خودرو مرسدس بنز را به 13 مدال آور طلا، 11 مدال آور نقره و 9 مدال آور برنز اهدا کرد. در مجموع 45 خودروی مرسدس در میان مدال آورندگان از سوی فدراسیون المپیک روسیه توزیع گردید و روسیه در این مسابقات سوچی با مجموع 33 مدال شامل 13 مدال طلا پیشرو می باشد .این اتومبیل ها که توسط بنیاد المپیک روسی تهیه شده است ، توسط بازرگانان روسی در سال 2005 ارائه شده بود. ورزشکاران روسیه که موفق به کسب مدال در بازی های لندن ۲۰۱۲ شده بودند هم اتومبیل های شخصی دریافت کردند.

کمیته المپیک ایالات متحده به برندگان خود به ترتیب به مدال آوران طلا  $25,000 و نقره $15,000 و به مدال آوران برنز 10.000 دلار می پردازد. قزاقستان نرخ پرداخت 250000 دلاری را به مدال آوران  طلا وعده داده است ، اما حدود 20 سال است که مدال طلا در المپیک زمستانی از سوی ورزشکاران این کشور دریافت نشده است.

“داریو کولوگنا” از کشور سوئیس موفق به کسب دو مدال طلا در اسکی صحرانوردی شده است و یک تندیس خوک به نام سوچی از سوی کشورش به او اهدا شد.

 

منبع: سیمرغ

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه