توصیه هایی برای نظافت خانه

توصیه هایی برای نظافت خانه

توصیه هایی برای نظافت خانه, پورتال خبری فرهنگی گهر

روش هایی که برای سال ها از آن استفاده می کردید به اندازه ای انتظار داشتید خوب عمل نمی کنند. روش های نظافت خانه را با این ترفندهای پیشنهاد شده توسط کارولین فورته، مسئول مجتمع تحقیقاتی خانه داری، به روز کنید.

پنجره

در روزهای آفتابی پنجره های خود را تمیز نکنید، زیرا آنها خیلی زود خشک شده و رگه هایی از خود بر جای می گذارند.در یک روز ابری ، شروع به تمیز کردن پنجره، ابتدا از قاب آن و سپس خود پنجره این کار را انجام دهید.

ظروف، لیوان های شیشه ای و لوازم دیگر

از عادت خود برای استفاده از ماشین ظرفشویی به صورت بازی و بدون برنامه ریزی دست بردارید. ظروفی که با همدیگر و بدون هیچ نظم مشخصی در ماشین قرار داده می شوند، شسته نمی شوندبنابراین باید به یک سری نکات توجه شود؛ ابتدا سعی کنید قاسق ها را در بالا و پایین و چنگال را در وسط قرار دهید تا خوب شسته شود. به علاوه لازم است تا ظروف فولادی و نقره ای نیز با همدیگر در ماشین قرار داده نشود.

پرده دوش را بشویید

لازم نیست پرده دوش را دور بریزید، کافی است آن را در ماشین لباسشویی انداخته تا خوب شسته شود، آب داغ ر اروی آن تنظیم کنید. بگذارید تا آب آن گرفته شود یا در خشک کن با یکی دو دور اضافه قرار دهید.

فرش ها

شاید شما هم در هنگام لک شدن فرش ها از پاک کننده ی فرش استفاده می کنید. اما پاک کننده ها فرش را مرطوب نگه می دارند که از این طریق باعث آسیب رسیدن با الیاف آنها می شود. به جای آن، پاک کننده را به یک تکه پارچه تمیز اسپری نموده و سپس منطقه ای را که می خواهید تمیز کنید خوب با آن ماساژ دهید تا لکه برطرف شود.

لباس ها

هنگامی که شما لباس هایتان را بدون توجه به نوع الیاف و دستورالعمل موود برای هرکدام ازآنها درون ماشین لباسشویی قرار می دهید، خالی کردن شوینده و نرم کننده آن هم به مقدار زیاد هیچ کمکی به شما نمی کند. بنابراین سعی کنید ابتدا لباس ها را بر اساس نوع الیاف شان دست هبندی نموده و با توجه به دستور العمل هریک به آنها شوینده استفاده کنید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه