تهیه آسان ماسک صورت

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 11 مهر

تهیه آسان ماسک صورت

تهیه آسان ماسک صورت, پورتال خبری فرهنگی گهر

گیاهان، میوه های تازه، میوه های خشک و برخی سبزی ها برای تهیه ماسک صورت به کار برده می شود. از آن جایی که ماسک های طبیعی عاری از هر نوع ماده شیمیایی است، نگرانی از عوارض جانبی وجود ندارد. به گزارش نیوزویک، مواد طبیعی، برخلاف لوازم آرایشی آماده نشاط خاصی به صورت فرد می بخشد.
بانوی الوند:

در این مطلب چند نوع ماسک طبیعی صورت آموزش داده می شود که خواندن آن می تواند بسیار موثر و مفید باشد.

● ماسک زردچوبه، برای پوست سالم و شاداب.

نصف لیوان آرد نخود را با دو قاشق چای خوری پودر زردچوبه و دو قاشق چای خوری پودر چوب صندل مخلوط کنید.یک قاشق چای خوری روغن بادام و کمی آب به مواد اضافه کنید تا مایه غلیظی به دست بیاید. مایه را به صورت بمالید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت بماند. سپس با مالیدن نوک انگشت ماسک را پاک کنید و صورت خود را با آب بشویید.

● ماسک بلغور جو، پوست مرده را از بین می برد و پوست را نرم می کند.

۲ قاشق مرباخوری بلغور جو آسیاب شده را با آب مخلوط کنید تا به شکل مایه غلیظ در بیاید. مایه را روی صورت بمالید و پس از ۱۵ دقیقه صورت خود را بشویید.

● ماسک خیار با چین و چروک مقابله و پوست را نرم می کند.

در آب یک عدد خیار، یک قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید و برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید. مایه را به صورت بمالید و پس از ۱۵ دقیقه با یک پارچه مرطوب صورت خود را تمیز کنید.

● ماسک توت فرنگی، سلول های مرده پوست را از بین می برد، منافذ پوست را کوچک می کند و پوست را شاداب و براق می کند.

۵ عدد توت فرنگی شسته شده را له کنید، ۲ قاشق مرباخوری خامه تازه و یک قاشق مرباخوری عسل به آن اضافه و مخلوط کنید. مایه به دست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت قرار دهید و سپس بشویید.

● ماسک بادام، رطوبت پوست را حفظ می کند و از آسیب های بیشتر به پوست پیش گیری می کند.

یک قاشق غذاخوری پودر بادام و یک قاشق غذاخوری عسل و سفیده یک تخم مرغ را با هم مخلوط کنید.مایه به دست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس با پارچه مرطوب و یا آب صورت را تمیز کنید.

● ماسک گلابی، درمان طبیعی لک ها و قرمزی پوست است و عوارض نور خورشید، باد و آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.

یک عدد گلابی رسیده را له کنید و نصف قاشق مرباخوری عسل و یک قاشق غذاخوری خامه غلیظ به آن اضافه کنید و هم بزنید.مایه را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت قرار دهید. سپس صورت را با آب ولرم و سپس آب خنک بشویید.

● ماسک سیب، پوست را تقویت می کند و به پوست آرامش می دهد.

یک عدد سیب را نرم کنید. ۲ قاشق غذاخوری عسل و نصف قاشق مرباخوری مریم گلی به آن اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت قرار دهید، سپس صورت خود را با آب خنک بشویید.

● ماسک موز، اسید میوه در آن پوست مرده را از بین می برد و پوست صورت را تقویت می کند.

۲ عدد موز متوسط و رسیده را له کنید و حدودا یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت قراردهید. سپس صورت خود را با آب خنک بشویید.

● ماسک انگور، برای آفتاب سوختگی ایده آل است.

یک لیوان انگور سبز له شده را با یک قاشق مرباخوری عسل و یا یک عدد زرده تخم مرغ هم بزنید و روی پوست مرطوب به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید و سپس بشویید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي