ترفندهای عملی برای بازتر و زیباتر جلوه دادن چشم ها

خیلی از شماها دوست دارید چشمتان بازتر بزرگتر ، کشیده تر و در کل زیباتر جلوه کند ، در این مطلب 10 ترفند پیشنهادی برای بازتر نشان دادن و زیبا جلوه دادن آن ذکر شده.

پس این ترفندهای هوشمندانه را مدنظر داشته باشید تا چشم‌هایتان سرزندگی و شادابی را به نمایش بگذارند نه خستگی‌ها را.
ترفندهای عملی برای بازتر و زیباتر جلوه دادن چشم ها
  • یخ

حتماً شما هم با صبح‌هایی که با چشم پف‌کرده از خواب بیدار می‌شوید آشنا هستید. در این موقعیت نمی‌دانید از خودتان گله کنید که فقط 3 ساعت خوابیدید یا از مهمانی که دیشب در آن بودید. روبه روی آینه می‌ایستید و چشم‌های زیبایتان را زیر پلک‌هایی پف‌کرده پنهان می‌بینید. خب، این دقیقاً همان‌جایی است که راهکار هوشمندانه ما به ایفای نقش می‌پردازد. سری به فریزر بزنید و کیسه‌ای یخ را روی چشم‌ها بگذارید تا پف آن به‌سرعت بخوابد.

  • فر مژه

همیشه از فر مژه صحبت‌های زیادی شده است. این حرکت سه‌ثانیه‌ای چشم‌های شما را باز می‌کند و مژه‌ها را بلندتر نشان می‌دهد. اگر در وسایلتان فر مژه ندارید دوباره به آشپزخانه بروید و این بار از یک قاشق استفاده کنید؛ به این صورت که اول آن را زیر آب گرم بگیرید و بعد خشک‌کنید تا کمی گرم شود ولی حواستان باشد که خیلی داغ نشود. دسته آن را محکم بگیرید و گوشه قاشق را روی بالای مژه‌ها بگذارید و انگشت خود را دقیقاً زیر مژه‌ها. به‌آرامی قاشق را فشار دهید و با انگشت مژه‌ها را به سمت بالا هدایت کنید.

  • رنگ سفید

نه اشتباه نکنید، منظور ما سایه‌های سفید گچی نو جوانانه نیست. ما فقط می‌خواهیم که با یک خط سفید چشم‌ها را کمی بازتر و درشت‌تر نشان بدهیم. یک مداد سفید درون چشم خود بکشید و تأثیر آن را مشاهده کنید.

  • روشنی

طوق‌های سیاه دور چشم نه‌تنها پوست را زمخت نشان می‌دهند بلکه یکی از عوامل اصلی کوچک به نظر رسیدن چشم‌ها هستند. پس با یک کانسیلر دوکاره به سراغ آن‌ها بروید که هم روشن‌کننده باشد و هم خاصیت پوشانندگی داشته باشد. البته باید دقت کنید که کانسیلری یک درجه روشن‌تر از پوست خودتان و در طیف رنگ هلویی انتخاب کنید. محصول پیشنهادی ما امیزینگ کانسیلر است که پوست را به‌خوبی پوشش می‌دهد و آن را روشن می‌کند اما بدون اینکه روی پوست سنگینی کند.

  • مژه دورنگ

این یک ترفند فوق‌العاده و لحظه‌ای برای بازتر کردن چشم‌هاست که مطمئن هستیم جزو برنامه روزانه‌تان می‌شود. به‌جای اینکه روی همه مژه‌هایتان ریمل بزنید، روی مژه‌های پایینی ریمل قهوه‌ای بزنید و روی مژه‌های بالایی ریمل سیاه. این تضاد رنگی باعث درشت شده چشم می‌شود.

  • خط از وسط

چشم‌هایتان را با یک ترفند خط چشم به چشم‌هایی بادامی تبدیل کنید. با این کار مژه‌ها را پرتر و پلک‌ها را بازتر از یکدیگر نشان بدهید. با یک سرمه یا خط چشم پشت چشم را خط بکشید اما از جایی در وسط پلک خط را شروع کنید و به سمت بیرون ادامه دهید. وقتی به بیرون چشم نزدیک شدید خط را کمی پهن‌تر کنید ولی در وسط چشم آن را باریک باقی بگذارید. زیر چشمتان هم همین کار را تکرار کنید و در آخر به همان روشی که گفتیم ریمل بزنید و اطراف چشم را به یک پنبه تمیز کنید.

  • درخشندگی

کمی رنگ روشن می‌تواند چشم‌ها را از خستگی و خواب‌آلودگی دربیاورد اما به‌شرط اینکه در همین سه‌نقطه از آن استفاده شود: روی مرکز پلک، گوشه چشم و زیر ابرو. اگر سایه یا روشن‌کننده‌ای در اختیار ندارید، از یک روغن استفاده کنید.

  • شانه کردن

خیلی کار ساده‌ای است، در حقیقت فقط دو ثانیه زمان می‌برد اما خیلی از ما آن را فراموش می‌کنیم. شانه کردن ابروها می‌تواند کل صورت و همین‌طور حالت چشم‌ها را تغییر دهد. یک شانه ابرو یا ریمل خشک‌شده را بردارید و ابروها را به سمت بالا شانه کنید. این کار چشم را درشت‌تر می‌کند و فضای بیشتری در ناحیه پلک برای شما باقی می‌گذارد.

  • رنگ آبی

یک ترفند دیگر برای بازتر کردن چشم‌های خسته و پف‌کرده، استفاده از خط چشم آبی به‌جای سیاه است که دقیقاً پشت خط مژه‌ها می‌کشید. یادتان هست که قبلاً گفته بودیم رژلب‌هایی با پایه رنگ آبی دندان‌ها را سفیدتر نشان می‌دهند؟ خط چشم آبی هم همین کار را با سفیدی چشم می‌کند. با سفیدتر نشان دادن چشم شما سالم‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌آیید.

  • جلوه رنگ

اگر از سایه چشم استفاده می‌کنید، چه رنگ‌های روشن چه رنگ پوست، آن‌ها را با یک قلم‌موی مرطوب گرم به چشم‌هایتان بزنید تا کمی درخشان‌تر باشند و چهره شما را روشن کنند.

منبع: نیکو

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه