تبلت‌هایی که باید و نباید بخریم!

از آنجایی که بحث بایدها و نبایدها در خرید بسیار است، بر آن شدیم تا یک مشاوره خرید تبلت را نیز ایجاد کنیم و در آن به سئوالات عزیزان پاسخ داده و هر چند وقت یک‌بار، تبلت‌هایی که نسبت به قیمتشان ارزش خرید دارند و آن‌هایی که چنین ارزشی را ندارند به شما معرفی کنیم. پس قبل از خواندن این مطلب اول از همه به تاریخ آپدیت آن نگاه کنید و اگر سوالی هم درباره خرید تبلت دارید مطرح کنید تا بهترین پاسخ‌ها را بگیرید.

تبلت‌هایی که باید و نباید بخریم!

مدل‌هایی که بایستی الان خرید!

Lenovo IdeaPad A2107A

اگر داشتن سیم کارت در تبلت برای شما اهمیت بسیاری دارد و از سوی دیگر دوست ندارید مبلغ زیادی هزینه کنید، این محصول لنوو یک گزینه خرید ایده‌آل برای شماست. ضمن آنکه این تبلت از دو سیم کارت به صورت هم زمان پشتیبانی کرده و سازنده مشهوری چون لنوو دارد. از دیگر قابلیت‌های این دستگاه ۷ اینچی می‌توان به دوربین ۲ مگا پیکسلی، بلوتوث نسخه ۴ و اسپیکرهای استریو اشاره کرد.

تبلت‌هایی که باید و نباید بخریم!

Asus VivoTab Smart ME400C

آیا به تبلت‌های ویندوزی علاقه دارید اما از دیدن قیمت‌های آن‌ها شوکه شده‌اید؟ آیا فکر می‌کنید که تبلت‌های ویندوز ۸ تنها برای پولدارهاست؟! باید بگوییم خیر! شما می‌توانید با استفاده از این محصول پر قدرت و در عین حال خوش قیمت ایسوس، صاحب یک تبلت مجهز به ویندوز شوید، بدون آنکه مجبور به هزینه‌های چند میلیون تومانی شوید. البته شاید هزینه در حدود 1.700.000 تومانی برای بسیاری همچنان بالا باشد، اما وقتی بدانید که VivoTab از پردازنده قدرتمند و دو هسته‌ای اینتل، دوربین ۸ مگاپیکسلی با توانایی فیلم‌برداری فول اچ‌دی، رم ۲ گیگابایتی و نمیاشگر با کیفیت اچ‌دی بهره می‌برد، شاید کمی در نظر خود تغییر ایجاد نمایید.

تبلت‌هایی که باید و نباید بخریم!

ASUS Fonepad

برای کسانی که علاقه زیادی به مکالمه با تبلت خود دارند و می‌خواهند که یک دستگاه با استایل شیک و فلزی داشته باشند، فون پد ایسوس یک گزینه عالی‌ست. این تبلت که از پردازنده اتم اینتل در قلب آن بهره گرقته شده است، قیمت مناسبی دارد و با مبلغی کمتر از 900 هزار تومان (برای نسخه ۸ گیگابایت)، علاوه بر تبلت، نقش یک تلفن همراه را نیز می‌تواند به خوبی بازی کند. البته اگر بتوانید با اندازه بزرگ آن به راحتی کنار بیایید!

تبلت‌هایی که باید و نباید بخریم!

Samsung Galaxy Tab 3 7.0 SM-T210

به طور معمول وقتی که یک تبلت تازه وارد بازار می‌شود، در ابتدا قیمت‌های نجومی داشته و کم کم رو به تعدیل می‌رود (البته در بازار ما!). ولی ظاهرا در مورد نسخه سوم از تب ۷ سامسونگ این قضیه صادق نبوده چرا که این مدل با آنکه از نظر مشخصاتی نسبت به تب ۲ یا همان P3100 برتری دارد، اما از قیمت بسیار مناسبی برخوردار بوده و می‌توان با مبلغی زیر ۸۰۰ هزار تومان آن را خرید. پس اگر یک تبلت ۷ اینچی با کیفیت قابل قبول می‌]خواهید (نسخه بدون سیم کارت)، نسخه سوم از سری ۷ اینچی‌های سامسونگ گزینه ایده‌آلی برای شماست.تبلت‌هایی که باید و نباید بخریم!

مدل‌هایی که نبایستی الان خرید!

Dimo 900

یکی از مسایل بسیار مهم در داشتن تبلت، کیفیت مطلوب، کارایی بالا و پشتیبانی قوی است. حال اگر یک تبلت هیچکدام از این‌ها را نداشت، چه باید کرد؟! حداقل باید نسبت به قیمت پایین و مناسب آن دلخوش بود. اما مبلغی نزدیک به ۸۰۰ هزار تومان آیا مناسب است؟! آن هم وقتی که تبلت از سیم کارت پشتیبانی نمی‌کند، پردازنده تک هسته‌ای دارد و هیچ امیدی نمی‌توان به کیفیت نمایشگر و یا ساپورت آن بست!

تبلت‌هایی که باید و نباید بخریم!

Hyundai T10

ظاهرا این سازنده متفرقه خیلی اعتماد به نفس بالایی داشته که انتظار دارد خریدار، مبلغی نزدیک به 1.400.000 تومان را برای محصولش بپردازد، کالایی که در آن تلاش شده تا با استفاده از چیپست‌های سری اگزینوس سامسونگ، بر قدرت خویش ببالد، غافل از آنکه خود تبلت‌های سامسونگ در این رده و با امکانات بهتر، تنها کمی از این دستگاه گران‌تر بوده و حتی می‌توان نمونه‌هایی ارزان‌تر با برند سامسونگ را نیز خریداری کرد. پس چرا باید پول خودتان را برای یک برند متفرقه که اطمینانی به کیفیت آن نیست، در معرض ریسک قرار دهید؟!

تبلت‌هایی که باید و نباید بخریم!

Axtrom Axpad 9E01

آخر گران فروشی و بی‌منطقی هم حدی دارد! وقتی قرار است که کسی بابت یک تبلت با برندی متفرقه پول بدهد، حداقل انتظار دارد آن را خیلی ارزان بخرد، اما این دستگاه اکستروم ظاهرا این مورد را نادیده گرفته و قصد دارد برای این محصول خودش، بالای ۱ میلیون تومان را از مشتری طلب کرده و در قبالش چیز دندان گیری را نصیب وی نکند! تبلتی دو هسته‌ای، با ۱ گیگابایت حافظه رم و دوربین ۵ مگاپیکسلی، چیزی است که این روزها می‌توان از برندهای معتبر و با چنین رنج قیمتی به راحتی گیر آورد، پس چرا بایستی آن را بابت اکستروم خرج کرد؟

تبلت‌هایی که باید و نباید بخریم!

 

منبع: itresan.com

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه