بیوگرافی حریر شریعت زاده همسر سالار عقیلی + عکس

حریر شریعت زاده نوازنده ایرانی و همسر سالار عقیلی خواننده خوش صدای پاپ و سنتی ایرانی می باشد

حریر شریعت‌زاده (متولد خرداد ۱۳۵۶، تهران) نوازنده ایرانی‌ست. او همسر سالار عقیلی است. سازهای تخصصی او، پیانو و دف هستند.

بیوگرافی حریر شریعت زاده همسر سالار عقیلی + عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

حریر شریعت زاده در باره خودش می گوید: “از پنج سالگی پیانو را شروع کردم. از کلاس اول راهنمایی تا دوم دبیرستان با جواد معروفی بعد با خانم جواهری و دیرتر با خانم فخری ملک پور آموزش دیدم. سبک استاد محجوبی را فرا گرفتم و از آن پس با این سبک کار می کنم. از خانم پریسا ردیف‌های آوازی را یاد گرفتم.” او در دانشگاه سراسری رشته تغذیه خوانده‌است و در دانشگاه، تحصیلات موسیقی را هم پشت سر گذاشته‌است.

حریر شریعت‌زاده یک خواهر و دو برادر دارد. یک برادر و یک خواهر او در آلمان زندگی می کنند و برادر دوم ساکن تهران است. پدربزرگ مادری او کرمانی تبار بوده و صدای خوشی داشته‌است. برادری که در ایران زندگی می کند به عنوان پزشک کار می کند اما تار را نزد استادانی همچون حمید متبسم و طهماسبی آموخته‌است.

ماجرای ازدواج با سالار عقیلی

حریر شریعت زاده در باره آغاز آشنایی خود با سالار عقیلی می‌گوید:

در جشنواره موسیقی فجر در سال ۱۳۷۵ با او آشنا شدم. با مادرم به عنوان تماشاچی به جشنواره رفته بودم. ساعات زیادی را در آنجا گذرانده بودیم. اعلام شد که گروه حوزۀ هنری برنامه دارد. ما خسته بودیم. از مادرم خواستم که برویم. از جا بلند شدیم و در حال حرکت به بیرون از سالن بودیم. هنوز از سالن خارج نشده بودیم که گروه حوزۀ هنری کار خود را آغاز کرد. صدای سالار سالن را پر کرد. ما در جای خود متوقف شدیم. صدای او تمام سالن را حیرت زده کرده بود. او جوانی ۱۷ – ۱۸ ساله و ناشناخته بود و این به حیرت جمع می افزود. من که ردیف‌های آوازی را نزد خانم پریسا تمام کرده بودم و با سبک‌ها آشنا بودم به مادرم گفتم فکر می کنم این خواننده از شاگردان آقای تعریف است. مادرم با تعجب پرسید من از کجا می توانم این را بدانم. گفتم از شیوۀ خواندن او می فهمم. تا آنتراکت صبر کردیم و بعد با او صحبت کردیم. به این شکل آشنایی ما شروع شد. پس از آشنایی بیشتر، همکاری هنری خود را آغاز کردیم. با هم کارهای مختلفی با پیانو انجام دادیم. تا اینکه در سال ۱۳۷۹ با هم ازدواج کردیم.

آثار

  • نوازندگی پیانو در آلبوم بوی باران با خوانندگی محمدرضا شجریان
  • نوازندگی پیانو در آلبوم مایه ناز با خوانندگی سالار عقیلی

عکسهای حریر شریعت زاده

بیوگرافی حریر شریعت زاده همسر سالار عقیلی + عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر بیوگرافی حریر شریعت زاده همسر سالار عقیلی + عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر بیوگرافی حریر شریعت زاده همسر سالار عقیلی + عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر بیوگرافی حریر شریعت زاده همسر سالار عقیلی + عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر بیوگرافی حریر شریعت زاده همسر سالار عقیلی + عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي