هک شدن 300 هزار دستگاه اندرویدی از طریق مرورگر گوگل کروم

طبق گزارش SecureList بیشتر از ۳۰۰ هزار دستگاه اندرویدی از طریق گوگل کروم هک شده است.

در ادامه با ما همراه باشید

هک شدن 300 هزار دستگاه اندرویدی از طریق مرورگر گوگل کروم, پورتال خبری فرهنگی گهر

حدود ۳۰۰ هزار دستگاه اندرویدی در ماه آگوست امسال از طریق مرورگر کروم مورد دستبرد و هک قرار گرفتند. اما این اتفاق چگونه رخ داده است؟ دستگاه‌های اندرویدی زیادی طی ماه‌های گذشته مورد هک قرار گرفته و آلوده به بد افزارهای مختلفی شده‌اند. این حملات اکثرا در هنگام استفاده از مرورگرها و اصطلاحا وب‌گردی رخ داده است.

صفحات تبلیغاتی متعددی با بازکردن برخی وب‌سایت‌ها برای شما گشوده می‌شود که به شما پیغام می‌دهد، دستگاهتان به ویروس آلوده شده است. اما در واقع خبری از ویروس نیست بلکه این دست از پیام‌ها و سایت‌ها یک نوع Scam یا ابزاری جعلی است که به منظور دزدی کردن از کاربران ساخته شده و بر اساس گزارش سایت SecureList حدود ۳۱۸ هزار کاربران اندرویدی برای خلاص شدن از بد افزارهای اعلام شده با لمس کردن گزینه‌ی پاکسازی ویروس در دام این سایت‌های شیادی افتاده‌اند.

در این فرآیند سایت‌های اسکم از یوزرها می‌خواهد تا یک فایل APK را بر روی گوشی یا تبلت خود دانلود و نصب کنند پس از اجرای این بدافزار عملا تمامی اطلاعات اشخاص به سرقت می‌رود. اما گوگل در مواجه با این خلاء امنیتی چه کرده است؟

بر اساس گزارشی که شرکت Kaspersky به کمپانی گوگل فرستاده، عنوان شده است که از پلتفرم تبلیغاتی AdSence برای پخش تروجانی با نام Svpeng در میان کاربران اندرویدی استفاده شده است. پس از این اطلاعیه، گوگل پروژه‌های AdSence که با پیغام دروغین وجود ویروس و به منظور پخش  تروجان ادغام شده بود را سریعا مسدود کرد.

اما برای اینکه به دام چنین شیادان اینترنتی نیفتیم باید توجه داشت که به پیام‌های وجود ویروس که باعث ترس و ترغیب ما بر پاکسازی آن‌ها می‌شود توجه نکنیم و در ضمن از نصب فایل‌های APK ها از منابع ناشناخته نیز جدا پرهیز نماییم.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي