بیاموزید: چگونه به iOS 6 برگردیم؟

تاريخ : 1 مهر

بروز رسانی نرم افزار و مخصوص سیستم عامل ها را به همه کاربران توصیه می کنیم. چون این کار علاوه بر افزودن قابلیت های جدید به دستگاه شما، باعث رفع مشکلات امنیتی نیز خواهد شد که قبلا وجود داشته اند. اما گاهی اوقت همین بروز رسانی ها باعث بروز مشکلاتی خواهد شد که حسابی ما را از کرده خود پشیمان خواهند کرد. مثل مشکلی که برای کاربران آیفون ۴ اپل بعد از بروز رسانی سیستم عامل شان به iOS 7 پیش آمد و در این مطلب گویا آی تی در مورد آن خوانده اید: کاربران آیفون ۴: iOS 7 قابل استفاده نیست!

بیاموزید: چگونه به iOS 6 برگردیم؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

حالا که کار از کار گذشته است و آن اتفاقی که نباید می افتاده افتاده است چه باید کرد؟ بهترین راه بازگشت به حالت قبلی است. در این مطلب نیز ما قصد داریم تا به کسانی که با iOS 7 مشکل دارند روش بازگردانی به iOS 6 را نشان دهیم. پس با گویا آی تی همراه باشید….

خیال تان راحت. از هیچگونه کار سخت و یا هکی نمی خواهیم استفاده کنیم. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که از طریق گوگل فایل IPSW مربوط به دستگاه خود را پیدا کرده و دانلود کنید و سپس این مطلب را ادامه دهید تا به چگونگی انجام Downgrade آی او اس ۷ بپردازیم.

۱- برای این آموزش ما از یک آیفون ۵ استفاده کرده ایم. آخرین نسخه ی iOS قبل از ارائه iOS 7 برای آیفون ۵، نسخه ۶٫۱٫۴ بود. نام این فایل نیز iPhone5,2_6.1.4_10B350_Restore.ipsw می باشد. البته باز هم تاکید می کنیم که شما باید فایل مربوط به آخرین نسخه iOS ( قبل از iOS 7 ) را به صورت جداگانه برای دستگاه خودتان پیدا کنید.

۲- پس از دانلود فایل IPSW مربوطه، اکنون برنامه iTunes را روی پی سی یا مک خود باز کنید.

۳- حالا آیفون، آیپد یا آیپاد تاچ خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوترتان متصل کنید.

۴- اکنون دستگاه شما باید در iTunes نمایش داده شود ( مانند تصویر زیر ). از پنل سمت چپ آن را انتخاب کنید. اکنون باید دو دکمه Check for Update و Restore iPhone را در پنل سمت راست مشاهده کنید.

بیاموزید: چگونه به iOS 6 برگردیم؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

۵- اکنون کلید Alt / Option ( در مک ) یا کلید Shift ( در ویندوز ) را گرفته و روی دکمه Restore iPhone کلیک کنید. در صورتی که قابلیت Find My iPhone را در iOS 7 فعال کرده باشید، پیغامی ظاهر خواهد شد و از به شما هشدار می دهد که این قابلیت باید خاموش شود.

بیاموزید: چگونه به iOS 6 برگردیم؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

برای انجام این کار باید به تنظیمات iCloud در آیفون بروید و قابلیت Find My iPhone را خاموش کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، دوباره مرحله شما ۵ را تکرار کنید.

بیاموزید: چگونه به iOS 6 برگردیم؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

۶- اکنون پنجره ای باز خواهد شد و از شما می خواهد که فایل IPSW مورد نظرتان به منظور بازگردانی سیستم عامل دستگاه را انتخاب کنید. بنابراین فایل را از روی هارد دیسک تان پیدا کرده و آن را انتخاب نمایید. سپس با انتخاب گزینه Open آن را باز کنید.

۷- در صورتی که فایل IPSW دانلود شده توسط شما با دستگاه مورد نظرتان ناسازگار باشد، خطای زیر را مشاهده خواهید کرد. بنابراین مجددا باید از طریق گوگل به دنبال فایل IPSW صحیح و متناسب با دستگاه تان بگردید.

بیاموزید: چگونه به iOS 6 برگردیم؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

۸- اما اگر فایل دانلود شده توسط شما درست و متناسب با دستگاه تان باشد، پنجره زیر ظاهر می شود و تنها کاری که لازم است انجام دهید، کلیک کردن دکمه Restore خواهد بود.

بیاموزید: چگونه به iOS 6 برگردیم؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

حالا صبر کنید تا عملیات به پایان برسد. سپس دستگاه شما ریبوت خواهد شد و با iOS 6 مجددا شروع به کار خواهد کرد. در صورتی که از تنظیمات خود نیز پشتیبان گیری کرده باشید، می توانید از طریق iTunes آنها را باز گردانی کنید.

به همین راحتی …..

 

 منبع: گویا ای تی
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي