بوتاکس یک درمان عملی برای دندان قروچه

تاريخ : 29 خرداد

خیلی از افراد از اینکه در بیداری یا در خواب دندان قروچه می کنند ناراحت هستند ، اما این عمل درمانی دارد که در ادامه می خوانید

بوتاکس یک درمان عملی برای دندان قروچه, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

استرس هر فردی را به‌گونه‌ای درگیر می‌کند؛ برخی جوش می‌زنند، صورتشان چروک می‌افتد، مو و پوستشان خراب می‌شود یا سردرد می‌گیرند و غیره. اما برای من بروز استرس چیز دیگری است؛ من وقتی استرس داشتم دندان‌قروچه می‌کردم. عضلات فک و آرواره‌هایم بیشترین حجم از استرس را تحمل می‌کردند و بدتر از همه اینکه همه این دندان‌قروچه‌ها به هنگام شب روی می‌داد و من حتی نمی‌توانستم آن را اصلاح کنم. هرروز صبح که از خواب بیدار می‌شدم در شدیدی را در ناحیه صورتم احساس می‌کردم. واقعاً دلم می‌خواستم بتوانم راه‌حل مناسبی برای این وضعیت پیدا کنم تا مجبور نباشم مدام به دندان‌پزشک مراجعه کنم.

آیا دندان‌قروچه می‌کنید؟ درمانش بوتاکس است

بوتاکس که امروزه به‌عنوان اکسیر بسیاری از اقدامات سلامت و بهداشت به شمار می‌آید، در مقابله با اسپاسم های آرواره بسیار مؤثر است. این منطقی است: بوتاکس عضلات را بی‌حس می‌کند و دندان‌قروچه ناشی از فعالیت بیش‌ازاندازه عضلات ماستر آرواره در هنگام شب است.  با ضعیف کردن عضلات آرواره به‌راحتی می‌توانید از اسپاسم ها را از بین ببرید.

بوتاکس ساده و بدون درد است

روند انجام بوتاکس برای آرواره بسیار ساده و بدون درد است و خیلی سریع انجام می‌شود؛ تنها ده دقیقه است و به دو تزریق نیاز دارد. برای اولین بار در هر سمت به ۲۰ واحد بوتاکس نیاز دارید. هنگامی‌که از بوتاکس برای رها کردن خطوط صورت استفاده می‌شود حدوداً ۷ تا ۱۰ روز طول خواهد کشید که کاملاً اثر کند. اما در مورد عضلات ماستر تا ۳ ماه طول خواهد کشید و تأثیرش تا ۹ ماه باقی خواهد ماند. پزشکان توصیه می‌کنند که تزریق‌ها هر ۶ ماه یک‌بار تکرار شوند تا تأثیر آن دائمی شود. حتی می‌توان گفت در برخی موارد بعد از سه دوره تزریق بسیاری از افراد تا مدت‌ها نیاز به تزریق مجدد پیدا نمی‌کنند. البته از همان ماه اول نیز می‌توانید رفته‌رفته تأثیر بوتاکس و شل شدن اسپاسم ها و کم‌رنگ‌تر شدن درد را حس کنید.

عوارض جانبی خوب

این کار بر روی زیبایی شما نیز تأثیر دارد. بوتاکس سایز عضلات ماستر را کوچک کرده و ظرافت صورتتان را بیشتر کرده و خطوط آرواره را از بین می‌برد و چانه شما را خوش‌فرم تر می‌کند. این مسئله سبب می‌شود تا گونه‌هایتان بتوانند بیش‌ازپیش خودنمایی کنند.

استفاده از بوتاکس برای از بین بردن خطوط آرواره امروزه بسیار زیاد انجام می‌شود و به‌سرعت در حال جایگزین شدن با عمل‌های سنگین و طولانی‌مدت و دردناک برای کوچک کردن استخوان آرواره و فک است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي