فواید خوردن میوه در صبحانه

میوه های زیادی هستن که کالری زیادی دارند که باعث پرانرژی شدن فرد می شوند ، اما خوردن میوه در صبحانه خوب است ؟ سوالی که برای خیلی از افراد پیش می آید و دوست دارند بدانند که مفید است یا خیر.

اگر به دنبال رژیم غذایی خوبی هستید ، صبحانه زمان مناسبی برای شروع است. بسیاری از غذاهای معمولی صبحانه  همچون پنکیک ، کلوچه ، وافل و بیکن – پر از چربی ، قند و کربوهیدراتهای ساده هستند که به شما سریع انرژی می دهد اما فقط تا اواسط صبح احساس راحتی می کنید. از طرف دیگر میوه منبع غنی از کربوهیدرات ها ، فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی است که به شما انرژی مضاعفی می دهد.

فواید خوردن میوه در صبحانه
خوردن میوه در صبحانه

راز یک صبحانه رضایت بخش که تمام سبدهای غذایی را در بر می گیرد و شما را تا ناهار سیر و پر انرژی نگه می دارد ، انتخاب ترکیبی از غذاهایی است که تهیه می کنید:

کربوهیدرات ها مقوی، که انرژی پایدار و همچنین فیبر را برای سیر کردن شما فراهم می کنند
پروتئین بدون چربی ، که بهترین ریز مغذی برای شما تا زمان ناهار است
چربی های سالم که انرژی و سیری را تأمین می کنند

میوه یک روش سالم برای بدست آوردن کربوهیدراتها است. اگرچه میوه ها سرشار از قندهای طبیعی هستند ، اما کربوهیدراتهای پیچیده ای – نه کربوهیدراتهای ساده – به دلیل داشتن فیبر رژیم غذایی در نظر گرفته می شوند.

*فیبر قسمتهایی از گیاهانی است که از سیستم شما عبور می کنند و عمدتاً بدون هضم هستند.

فیبر بخش عمده ای از مواد غذایی را اضافه می کند و هضم و جذب قندهای میوه را تأمین می کند تا انرژی پایدار داشته باشد.

صبحانه با میوه های مختلف

فواید خوردن میوه در صبحانه

خوردن میوه به شما در رسیدن به اهداف غذایی روزانه شما کمک می کند. در کنار فیبر رژیم غذایی ، میوه همچنین منبع غنی ویتامین های A و C و پتاسیم معدنی است. ویتامین C برای سلامت سیستم ایمنی بدن و رشد و ترمیم سلولها از اهمیت بالایی برخوردار است. ویتامین A باعث تقویت سلامت پوست و چشم و مبارزه با عفونت می شود. و پتاسیم به کنترل فشار خون کمک می کند.

*طبق اعلام موسسه پزشکی ، مردان به 38 گرم فیبر و زنان روزانه 25 گرم فیبر لازم دارند. یک فنجان زغال اخته تازه حاوی 84 کالری و 3.6 گرم فیبر است – 9 تا 15 درصد از فیبر روزانه شما. یک سیب متوسط ​​با پوست حاوی فیبر حتی بیشتر – 4.4 گرم – و یک موز متوسط ​​3.1 گرم است.


میزان توصیه شده روزانه ویتامین C برای مردان 90 میلی گرم و برای خانم ها 75 میلی گرم است. یک فنجان زغال اخته 14.4 میلی گرم دارد. یک سیب متوسط ​​8.4 میلی گرم دارد. و یک موز متوسط ​​حاوی 10.3 میلی گرم است. بسته به میوه ای که انتخاب می کنید و چه مرد و چه زن باشید ، بین 9 تا 19 درصد از ویتامین C روزانه دریافت خواهید کرد.

برای ویتامین A ، توصیه شده 700 میلی گرم برای خانم ها و 900 میلی گرم برای آقایان است. یک فنجان زغال اخته 80 میکروگرم فراهم می کند؛ یک سیب متوسط ​​98 میلی گرم دارد. و یک موز متوسط ​​حاوی 76 میکروگرم است.

همه بزرگسالان روزانه به 4700 میلی گرم پتاسیم نیاز دارند. موز یکی از بهترین منابع پتاسیم است و یک موز متوسط ​​تقریباً 10 درصد از نیاز روزانه را تأمین می کند. یک سیب متوسط ​​حاوی 195 میلی گرم است ، و یک فنجان زغال اخته 114 میلی گرم دارد.

خوردن میوه های کم کالری

بسیاری از میوه ها نسبت به حجم مواد غذایی که تهیه می کنند ، کالری کم دارند. توت فرنگی ، گریپ فروت ، هلو ، پاپایا و طالبی همه در هر وعده کمتر از 60 کالری تأمین می کنند. شما می توانید هر روز صبح بدون برخورداری از بودجه کالری صبحانه خود ، در این میوه های شیرین زیاده روی کنید.

سایر میوه ها از نظر کالری بیشتر هستند . انبه ، انگور ، گیلاس و موز کالری و قند بیشتری دارند و باید در حد اعتدال خورده شوند. به عنوان مثال یک انبه کامل ، 45 گرم شکر تأمین می کند. اگرچه این قند طبیعی است ، اما همچنان به کل کالری دریافتی شما برای روز اضافه می کند.

خوردن میوه های ترکیبی

برخی از ترکیب های میوه ای خوشمزه شامل| توت فرنگی ، تمشک و زغال اخته |  گریپ فروت ، کیوی و توت فرنگی | وتمشک ، پاپایا و طالبی| را مخلوط کرده و آنها را با ماست ساده یونانی پر از پروتئین ترکیب کنید ، یک تکه نان توت غلات سبوس دار با کره گردو غلیظ شده یا تخم مرغ به هر طریقی که دوست دارید ، سرو کنید.

نتیجه گیری : با خوردن میوه های پر کالری انرژی بیشتر تا موقع ناهار خواهید داشت ، پس می توانید روزانه کالری بسیار زیادی از بدن خود در شروع صبح را به وسیله میوه ها تامین کنید چرا که میوه ها کم حجم و پرکالری هستند و باعث چاقی شما نخواهد شد

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه