بهترین مواد غذایی برای سلامت جنسی مردان

تاريخ : 3 اسفند

سلامت جنسی از مهمترین عوامل موفقیت زندگی زناشویی است. در این مطلب بهترین مواد غذایی برای سلامت جنسی مردان را معرفی می کنیم.

بهترین مواد غذایی برای سلامت جنسی مردان, پورتال خبری فرهنگی گهر

۱.گوشت قرمز کم چرب 

قسمت های کم چرب گوشت های قرمز مثل گوشت لخم گاو و گوسفند حاوی پروتئین هستند و تنها مقداری بیشتر از سینه مرغ چربی دارند. علاه بر این گوشت قرمز منبع خوبی از اسیدآمینه لوسین(اسید آمینه ضروری) می باشد که به ساخت عضلات کمک می کند.

۲.شکلات

اگر نوع سالم و مناسب آن را استفاده کنید می تواند جریان خون شما را بهبود بخشد. فلاونول های موجود در شکلات می توانند سطح کلسترول بد را کاهش دهند، گردش خون را بهبود بخشند و فشار خون را در حد طبیعی حفظ کنند. مردان با گردش خون ضعیف بیشتر احتمال دارد دچار مشکلات نعوظ شوند. بنابراین غذاهای دوست دار قلب می توانند سلامت جنسی شما را نیز تامین کنند. در عین حال مقادیر زیاد شکلات می تواند منجر به اضافه وزن شود، پس در روز بیشتر از ۳۰ گرم مصرف نکنید.

۳.آووکادو

این میوه غنی از چربی های مفید است. اسیدهای چرب غیراشباع تک باند موجود در این میوه در مقابل کلسترول تام و کلسترول بد (LDL) عمل می کنند. روغن زیتون و مغزها نیز حاوی چربی های خوب و مفید هستند.

۴.ماهی های چرب

این ماهی ها از قبیل سالمون و ساردین منبع عالی دیگر چربی های مفید هستند. این ماهی ها حاوی اسیدهای چرب امگا۳ هستند که از مردان در مقابل بیماری های قلبی که مهمترین عامل مرگ و میر مردان می باشند، محافظت می کنند. پس سعی کنید در هفته ۲ وعده از ماهی ها استفاده کنید.

۵.زنجبیل

این ادویه می تواند به فروکش کردن التهابات کمک کند . همچنین مصرف زنجبیل بطور منظم می تواند درد عضلانی ناشی از ورزش را کاهش دهد.

۶.شیر و ماست

پروتئین وی موجود در لبنیات منبع دیگری از اسیدآمینه لوسین می باشد که در ساخت عضلات کمک کننده است. در بین انواع ماست، ماست یونانی بعلت دارا بودن پروتئین بیشتر و قند کمتر توصیه می شود. همچنین حاوی پتاسیم و باکتری های مفید برای روده می باشد

۷.موز

 موز بعلت غنی بودن از پتاسیم که یک ماده ضروری برای انقباضات عضلانی و سلامت استخوان هاست مهم می باشد. همچنین دریافت کافی پتاسیم به اندازه ی محدودیت دریافت سدیم برای کنترل فشار خون اهمیت دارد.

۸.پسته

مغزها می توانند تامین کننده پروتئین، فیبر و روی باشند. همچنین غنی از استرول های گیاهی(نوعی چربی گیاهی) هستند که می توانند سطوح کلسترول خون را بهبود بخشند.

۹.آجیل برزیلی

۳۰ گرم از این آجیل ۷ برابر مقادیر روزانه سلنیم دارد. این ماده معدنی در ارتقای سیستم ایمنی، کمک به غذه تیروئید و بهبود سلامت جنسی مردان نقش دارد.

۱۰.گوجه فرنگی

غنی از ماده ای با خاصیت آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن هستند که از بدن در برابر انواع مختلف سرطان ها بخصوص سرطان پروستات محافظت می کند. مطالعات نشان داده اند مردانی که بطور منظم سس گوجه فرنگی مصرف میکنند کمتر احتمال دارد به سرطان پروستات مبتلا شوند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : معجزه دانه های گوجه فرنگی!

۱۱.سویا و محصولات حاوی آن

بهترین محصولاتی که میتوانند از بدن در برابر سرطان پروستات محافظت کنند سویا و محصولات آن مثل شیرسویا هستند.در کشورهای آسیایی مصرف سویا ۹۰ برابر کشوراهای آمریکایی می باشد و درنتیجه ریسک سرطان پروستات در این کشورها کمتر است.

۱۲.مخلوط سبزیجات

سبزیجات رنگی از قبیل سبزیجات نارنجی رنگ سرشار از بتاکاروتن، لوتئین و ویتامین C می باشند. این مواد مغذی میتوانند از بزرگ شدن پروستات جلوگیری کنند . فلفل دلمه ای قرمز، هویج، سیب زمینی شیرین و کدوحلوایی انتخاب های خوبی از این گروه هستند. همچنین سبزیجات برگ سبز تیره مثل اسفناج و کلم پیچ نیز میتوانند به سلامت چشم ها و پروستات کمک کنند. این سبزیجات سرشار از لوتئین و زآگزانتین هستند که از سیستم بینایی در مقابل کاتاراکت ( آب مروارید) و تحلیل شبکیه ناشی از افزایش سن محافظت می کنند.

۱۳.تخم مرغ

تخم مرغ حاوی پروتئین، آهن و لوتئین می باشد. یک زرده تخم مرغ ۱۸۵ میلیگرم کلسترول دارد و یک فرد سالم در روز تنها مجاز به دریافت ۳۰۰ میلیگرم کلسترول می باشد.

۱۴.برنج قهوه ای

منبع خوبی از فیبر می باشد. با افزودن کمی اسفناج، گوشت کم چرب و آناناس میتوانید آن را طعم دار کنید. و اگر بافت آن را دوست ندارید با کمی برنج سفید آن را مخلوط کنید. برنج قهوه ای و دیگر غلات کامل (سبوس دار) میتوانند ریسک بیماری های قلبی و دیابت نوع ۲ را کاهش دهند.

۱۵.انواع توت ها

سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند که ریسک سرطان را کاهش می دهند. همچنین این ترکیبات هم برای سلامت جسم و هم سلامت ذهن مفید هستند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي