بهترین راه برای از بین بردن موهای زائد

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 31 خرداد

این مطلب از سایت گهر اختصاص دارد به : بهترین راه برای از بین بردن موهای زائد
از شما همراهان همیشگی گهر دعوت می کنیم همچنان گهر را همراهی کنید. پیشاپیش از همراهی شما عزیزان سپاسگزایم.

.

بهترین راه برای از بین بردن موهای زائد, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

در مدتی که از معرفی لیزرها برای درمان موهای زائد گذشته است ثابت شده برای درمان نواحی وسیع پوشیده از مو هیچ روشی بهتر از لیزر نیست. باید توجه داشت اکثر پزشکان و جوامع علمی نظیر FDA آمریکا  و AAD معتقدند به جای حذف موهای زائد بهتر است اصطلاح کاهش موهای زائد را به کار برد.

بیشترین فایده لیزر موهای زائد چه زمانی است؟

در حال حاضر چیزی به نام حذف دائمی یا مادام العمر موهای زائد پایه علمی ندارد و در تمام روشها از جمله لیزر کاهش طولانی مدت موهای زائد هدف می باشد.

لیزر مطمئن‌ترین روش در برطرف کردن موهای زائد بدن است چرا که فقط جهت نفوذ در ریشه مو طراحی شده است. بنابراین برای بقیه قسمت‌های بدن شما، عامل مخربی محسوب نمی‌شود.

لیزر موهای زائد خط بیکینی

برای اینکه افراد بیشترین فایده را از لیزر موهای زائد باید به نکات زیر توجه داشته باشند:

-واقع گرا باشند: لیزر به هیچ عنوان ۱۰۰ درصد موها را از بین نخواهد برد. در ضمن به هیچ عنوان مادام العمر نخواهد بود یعنی پس از اتمام جلسات درمانی حداقل سالانه باید یک جلسه لیزر موهای زائد را به عنوان یاد آور تکرار نماید.

-از به کار بردن سایر روش های مو زدایی اجتناب کند: در فاصله بین جلسات درمان با لیزر موهای زائد فرد به هیچ عنوان نباید از روش هایی که موها را از ریشه خارج می کند نظیر وکس کردن، بند انداختن، اپیلاسیون و نظائر آن استفاده کند زیرا هدف اصلی درمان با لیزر موهای زائد وجود ریشه های مو است و نباید خارج شود. در فاصله بین درمان میتواند از تیغ، موچین یا کرم موبر استفاده نماید.

-سیستم مناسب را انتخاب کند: برای انتخاب سیستم مناسب با در نظر گرفتن نوع پوست و مو، منطقه مورد نظر باید یک سیستم راحت را انتخاب کند. به عنوان مثال یکی از راحت ترین و بی درد ترین دستگاه ها (E-Light (IPL+RF  است که اکثر افراد احساس راحتی در جلسات دارند.

-حتما با پزشک معالج مشورت کند: قبل از آغاز درمان با لیزر موهای زائد حتما باید با پزشک معالج در مورد انتظارت، مسیر درمان، حدود تعداد جلسات، میزان موفقیت احتمالی، ضرورت درمان های نگه دارنده و تکرار لیزر درمانی پس از پایان جلسات باید مشورت گردد.

-حتما قبل از آغاز جلسات لیزر تست لیزر انجام شود: قبل از آغاز درمان با لیزر موهای زائد به منظور ارزیابی عوارض احتمالی، انتخاب بهترین دوز، ارزیابی پاسخ درمانی معمولا بهتر است یک ناحیه کوچک از بدن (اکثر ساعد دست راست) تحت تابش لیزر با دوزهای مختلف قرار گیرد تا بهترین نتایج ارزیابی شده و جلسات لیزر درمانی با بالاترین دوز ممکن برای فرد انجام گردد.

موهای زائد را بلافاصله قبل از لیزر باید تراشید. البته در گذشته توصیه می شد که ۴۸ ساعت قبل از لیزر موها تراشیده شود که با بهبود کیفیت دستگاه های لیزر (به خصوص  E-Light ای لایت)  این توصیه دیگر کاربرد نداشته و باید بلافاصله قبل از لیزر موها تراشیده شود.

-۲۴ ساعت قبل از لیزر از مصرف قهوه اجتناب گردد.

آفتاب گرفتن در حین جلسات لیزر موهای زائد ممنوع است و باید  از ترکیبات ضدآفتاب استفاده کند. بیمارانی که پوست تیره تر دارند باید از کرمهای روشن کننده استفاده کنند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي