بهترین برندهای دنیا در سال ۲۰۱۲

بهترین برندهای دنیا در سال ۲۰۱۲, پورتال خبری فرهنگی گهر

Interbrand اخیرا در سیزدهمین گزارش سالیانه خود، ارزشمندترین برندهای جهان را معرفی کرد.

در ابن امار تمامی برند های دنیا چه “برندهای سخت افزاری”و”نرم افزاری” “خودروسازان” صنایع غذایی”و….شرکت داشتند

در ارزیابی ارزش برند، Interbrand سه ویژگی کلیدی شامل عملکرد مالی محصولات یا خدمات برند، نقش برند در تاثیرگذاری بر روی انتخاب مصرف کننده و قدرت برند به عنوان تضمینی بر درآمدهای شرکت را بررسی می‌کند.

در این بین برندهای نام اشنای زیادی به چشم می خوردن  که ما انها را برای شما بیشتر شرح میدهیم :

کوکاکولا: این برند از سال ۲۰۱۱ دارای جایگاه اول در بین بهترین برندهای دنیا میباشد و امسال نیز از مقام خود کوتاه نیامده و همچنان یکه تاز میدان است و صدر جدول را همچنان در اختیار دارد.

اپل: این برند با جهشی ۶ پله ای از رده هشتم به رده  دوم سعود کرده است که نشان از پیشرفت ۱۲۹% و روزافزون این برند است که شاید با عرضه گوشی جدید خود یعنی ایفون۵ شاید نیم نگاهی به گرفتن صدر جدول نیز داشته باشد.

گوگل: برای اولین بار در تاریخچه رده‌بندی بهترین برندهای جهان، گوگل، مایکروسافت را پشت سر گذاشته و با کسب رتبه چهارم از رقیب خود جلو افتاد.

مایکروسافت: این برند دارای افت شده و ۲ پله نسبت به سال قبل نرول کرده است و از رتبه ۳ به رتبه ۵ رسیده است که شاید این برند نیز با عرضه ویندوز۸ به طور رسمی بتواند جایگاه بهتری برای خود دست و پا کند.

اینتل: این برند نیز با یک پله سقوط در رتبه هشتم امسال قرار گرفته است.

سامسونگ: این برند برترین برند از لحاظ ارتقاع رتبه بین دیگر برندها است و با سعودی ۸ پله ای از رتبه ۱۷ سال ۲۰۱۱ به رتبه ۹ امسال رسیده است که سامسونگ برای اولین بار در تاریخ است که خود را در جمع ۱۰ برند با ارزش دنیا می بیند و این امر را مدیون galaxy sIIIو galaxy note IIدو اسمارت فون خود است که او را به این رتبه رسانده است.

تویوتا , بنز , بی ام و: این سه برند خودرو سازی به ترتیب در رتبه های دهم , یازدهم و دوازدهم هستند که به شدید نزدیک به هم و در تعقیب هم هستند تا در یک فرصت کافی در خم یک پیچ  ز رغیب خود جلو بزنند. تویوتا و بنز هرکدام با یک پله سعود از مقام ۱۱ و ۱۲ سال قبل به رتبه ۱۰ و ۱۱ و بی ام و با ۳ پله سعود از مقام ۱۵ به مقام ۱۲ رسیده است که خبر از پیشرفت این برندها و این صنعت می دهد.

دیسنی: این شرکت با افتی نسبی از رده نهم به رده سیزدهم رسیده است که ضعیف شدن این برند را می دهد.

اچ پی: این برند نیز با ۵ پله سقوط از رده ۱۰ به رده ۱۵ رسیده است که این نشان از پیشرفت رقیبان او مانند اپل خبر میدهد.

نوکیا: وکیا با نزولی -۱۶ % از رتبه ۱۴ سال قبل به رتبه ۱۹ امسال رسیده است که افت شدید این برند را نسبت به دو رقیب خود یعنی سامسونگ و اپل را نشان میدهد که امید میرود نوکیا بر عرضه ویندوز۸فون و گوشی های جدید خود مانند لومیا بتواند دوباره به دوران اوج خود برگردد که این کار با وجود رغیبان سرسخت خود به نظر کار ساده ای نمیباشد.

 امازون: این برند نیز با رشدی ۴۶ % از رتبه ۲۶ خود را به ۲۰ برند برتر سال رسانده و خود را در مقام بیستم میبیند که این برند نیز پیشرفت خوب و رو به جلویی داشته است.

سایر برندها:

در سال جاری فیس‌بوک با رتبه ۶۹ به این رده‌بندی وارد شده و اولین شرکت حاضر در حوزه رسانه‌های اجتماعی است که نام خود را در این گزارش ثبت می‌کند. دیگر ورودی‌های جدید این لیست را Pampers (رتبه ۳۴)، Prada (رتبه ۸۴)، Kia (رتبه ۸۷)، Ralph Lauren (رتبه ۹۱) و MasterCard (رتبه ۹۴) تشکیل می‌دهند.

در ادامه، ارزش سیزده برند سازنده خودرو نیز افزایش یافته است. در این فهرست تویوتا رتبه ۱۰، مرسدس بنز رتبه ۱۱، بی ام دبلیو رتبه ۱۲، Volkswagen رتبه ۳۹، Ford رتبه ۴۵، هیوندای رتبه ۵۳، Audi رتبه ۵۵، پورشه رتبه ۷۲، نیسان رتبه ۷۳، Kia رتبه ۸۷، Harley Davidson رتبه ۹۶ و Ferrari رتبه ۹۹ را به دست آورده‌اند. خودروسازان موفق همچنان به روند توسعه روش‌های موثر برای کنترل مخاطبان خود و جذب مشتریان به شیوه‌ای شخصی‌تر ادامه می‌دهند.

با وجود شرایط ناپایدار اقتصادی در جهان، جایگاه برندهای لوکس در این فهرست ارتقا یافته است. گزارش بهترین برندهای جهان در سال ۲۰۱۲ هفت برند لوکس با تاریخچه‌ای طولانی و شهرت فراوان را در بر می‌گیرد. به این ترتیب Louis Vuitton در این لیست رتبه ۱۷، گوچی رتبه ۳۸، Hermès رتبه ۶۳، Cartier رتبه ۶۸، Tiffany & Co رتبه ۷۰، Burberry رتبه ۸۲ و Prada رتبه ۸۴ را به خود اختصاص دادند.

برخورداری از رویکردی شخصی نسبت به مشتری و توجه به ویژگی‌های او یکی از عوامل کلیدی در تضمین جایگاه برند ها در بازار به شمار می‌رود. به گفته “جز فرمپتون”، مدیر اجرایی جهانی Interbrand، با توسعه رقابت جهانی و عمر کوتاه برخی مزایای رقابتی مانند تکنولوژی، همکاری برند با سهامدار ارزش برند را افزایش می‌دهد. ۱۰۰ برند با ارزش جهان با گوش دادن به حرفهای مصرف کنندگان، کارمندان و سرمایه گذاران به طور یکسان، تجربه ای کامل و جامع از برندها در نقاط تماسی که همواره در حال تکامل هستند، ارائه می دهند.

گرداوری: گروه فناوری و اطلاعات گهر

منابع: نت ویزارد, توماج

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي