بنفش ، رنگ جهانی سال شد

وقت خداحافظي با «سبز زمردي» فرا رسيده، حالا نوبت به يك بنفش چشم نواز است، يك «بنفش درخشان»؛ «بنفش اركيده‌اي».

 

هرساله موسسه «انستيتو كالر پانتون» رنگ سال را انتخاب مي‌كند و همان‌طور كه حدس مي‌زنيد انتخاب رنگ سال توسط اين موسسه تاثير زيادي مي‌گذارد روي طراحان مد، لباس و جواهرات و طراحان داخلي و شاخه‌هاي ديگر هنر و درنتيجه روي زندگي ميليون‌ها نفر از طرفداران به روز بودن.

شما به مهماني خلاقيت دعوت شده‌ايد
لئاتريس آيزمن، مدير اجرايي موسسه پانتون، در مراسم انتخاب رنگ سال ۲۰۱۴ گفت: «رنگ بنفش درخشان تشعشع فوق‌العاده‌اي دارد. اين رنگ تقريبا به هر تن رنگ پوستي مي‌آيد. رنگ سال امسال دعوتي است به نوآوري، به نو شدن و تغيير كردن. رنگ بنفش رنگ خلاقيت است و حالا اين رنگ شما را به خلاقيت دعوت مي‌كند.» ژان مونيتون بادي، مدير موسسه استايل‌سايت در مورد اين رنگ مي‌گويد: «اين رنگ هميشه محبوب بوده، تقريبا در كمد هر خانمي مي‌توانيد نشانه‌هاي اين رنگ را پيدا كنيد، اما حالا قطعا براي يك سال اين رنگ به رنگ غالب در كمدهاي لباس خانم‌هاي آراسته بدل خواهد شد و شما مي‌توانيد در خيابان‌ها، رستوران‌ها و خانه‌ها شاهد چشم‌نوازي اين رنگ باشيد.»

بنفش ، رنگ جهانی سال شد, پورتال خبری فرهنگی گهر
هم رمانتيك، هم مدرن
دادلي پيرس، از مجله ووگ در مورد «بنفش درخشان» مي‌گويد: «اين رنگ نوعي نرمي در خود دارد؛ نوعي درخشش آرام‍‌بخش پوشيدن اين رنگ هر پوستي را درخشان‌تر و چشم‌نوازتر مي‌كند.  از نظر من اين رنگ حالتي زنانه و همزمان رمانتيك و مدرن دارد. طراحان لباس با حالت گرم و نرم اين لباس انواع و اقسام زيبايي‌ها را خلق خواهند كرد.

 

بنفش ، رنگ جهانی سال شد, پورتال خبری فرهنگی گهر
اما براي آنكه با رنگ سال، خوش‌لباس‌ترين و آراسته‌ترين باشيد، توصيه‌هاي زير را كه از سوي بهترين متخصصان فشن و طراح لباس در نيويورك، پاريس و ميلان است، جدي بگيريد.

با تيره هماهنگش كنيد
ترزا ورينون، طراح لباس در پاريس اين توصيه را براي شما دارد: «زماني كه لباس‌هاي رنگ بنفش درخشان را به كمد لباس خود اضافه مي‌كنيد، به ست كردن آنها با رنگ‌هاي متاليك فكر كنيد. همراه كردن بنفش با رنگ‌هاي سفيد يا سياه شما را فريبنده و متفاوت مي‌كند. اما اگر نمي‌خواهيد از رنگ مشكي هميشگي- كه حتما خيلي‌ها از آن استفاده مي‌كنند- استفاده كنيد، توصيه من اين است كه در كمد لباس‌هاي‌تان هررنگي كه تيره است اما مشكي نيست را انتخاب كنيد و آن را با لباس ارغواني‌تان ست كنيد. اينگونه از ايجاد احساس اغراق‌آميز درخشاني جلوگيري خواهيد كرد.»

بنفش ، رنگ جهانی سال شد, پورتال خبری فرهنگی گهر
با چی بپوشید

بنفش درخشان يعني رنگي نسبتا نزديك به ياسي از رنگ‌هاي شاد است. اين به آن معناست كه بايد اين حالت را بايد به تنهايي حفظ كرد. سعي كنيد وقتي لباس بنفش مي‌پوشيد هيچ رنگ شاد يا درخشان ديگري را با آن همراه نكنيد. پيرس در اين مورد مي‌گويد: «اين رنگ بهترين هماهنگي را با رنگ‌هاي موسوم به رنگ‌هاي مدرن خنثي دارد، نمونه بسيار خوب اينگونه رنگ‌ها خاكستري پررنگ و قوي است.»

بعضي چيزها ممنوع است

يادتان باشد كه بنفش رنگي مناسب براي ست كردن است اما اين قانون به آن معنا نيست كه مي‌توانيد لباس‌ها را با هر چيزي هماهنگ كنيد، مثلا كفش‌هاي پاشنه بلند و لباس‌ها يا وسايل جانبي گلدار نپوشيد كه اين چنين ست‌هايي حالت بچگانه و كودكانه به لباس‌هاي شما مي‌دهد. جيمز وست كامول، استايليست مشهور در لس‌آنجلس كه همكار جيورجيو آرماني و تبسي جانسون بوده مي‌گويد: «شما حتما بايد به شكل، برش و فرم لباس خودتان اهميت بدهيد اين‌طور نيست كه چون بنفش رنگي خاص، درخشان و زيباست هر لباسي كه با اين رنگ بپوشيد زيبا و عالي باشد. فقط دقت و ظرافت در طراحي و دوخت يك لباس است كه مي‌تواند يك نتيجه خوب و مناسب را رقم بزند.»

بنفش ، رنگ جهانی سال شد, پورتال خبری فرهنگی گهر
افراط نكنيد
جيمي هيفيگر، مدلي كه در ميلان كار مي‌كند، مي‌گويد: «قطعا حالا همه خانم‌ها به دنبال داشتن لباس‌هاي بنفش مي‌روند اما توصيه من اين است كه در خريد يا دوخت لباس‌هاي بنفش افراط نكنيد، خيلي خوب است كه لباس‌هاي اركيده‌اي داشته باشيد‌ اما يادتان باشد كه بهتر است دوستان‌تان هميشه شما را در لباس‌هاي اين رنگي نبينند، اركيده‌اي رنگي درخشان و چشم‌نواز و خاص است اما خاص بودن يعني اينكه از آن زياد استفاده نكنيد. در روزهايي كه نمي‌خواهيد لباس بنفش بپوشيد يك‌ روسري، يك شال يا دستبند و گوشواره‌هاي بنفش مي‌تواند حالت زيبايي به شما بدهد و به روز بودن خود را نشان دهيد.

لاك ارغواني بخريد

بنفش ، رنگ جهانی سال شد, پورتال خبری فرهنگی گهر
آلي لووين، مشاور مد در نيويورك مي‌گويد: اين روزها بهترين زمان براي پوشيدن لباس‌هاي بنفش است: «اين رنگ مي‌تواند بهترين انتخاب در روزهاي زمستاني باشد. اين رنگ پوست شما را در روزهايي كه هوا گرفته روشن‌تر و درخشان‌تر جلوه مي‌دهد رنگي فوق‌العاده است چراكه هيچ حالتي را در پوست و چهره شما اغراق نمي‌كند و مي‌توان به شيوه‌هاي مختلف ست كردن آن با انواع و اقسام زيورآلات و لوازم همراه فكر كرد. مجموعه‌اي از جواهرات، روسري، شال، كيف و كمربند با رنگ‌هاي مناسب مي‌توانند مجموعه‌اي فوق‌العاده از خوش‌پوشي را شكل دهند.» و البته لورين يك پيشنهاد خاص هم دارد: «شما مي‌توانيد از لاك‌ها و رژهاي بنفش استفاده كنيد، مطمئن باشيد اين رنگ‌ها مي‌توانند چشم‌ها را خيره كنند، درضمن يادتان باشد چنين پيشنهادهايي به‌خصوص براي زماني كه از زمستان به سمت بهار مي‌رويم، عالي است.»

به يك گزينه متفاوت فكر كنيد

يكي از متفاوت‌ترين حالت‌هاي استفاده از رنگ بنفش در موهاست، بله، شما مي‌توانيد رگه‌هايي از اركيده‌اي را در لابه‌لاي موهاي‌تان بگذاريد. يكي از كساني كه اين كار را كرده مكي اوز بورن است كه در لابه‌لاي موهاي مشكي‌اش رگه‌هاي بنفش درخشان دارد. ***

 منبع : مجله زندگی ایده آل

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي