با گل بابونه زیباتر شوید

با گل بابونه زیباتر شوید

بابونه گیاهی از تیره کاسنیان می باشد. گل بابونه اکثرا به رنگ سفید دیده می شود و در طب سنتی استفاده بسیار دارد. در این مطلب به شما عزیزان می گوییم که چگونه با گل بابونه جوان تر و زیباتر شوید و از شر مشکلات پوست راحت شوید.

با گل بابونه زیباتر شوید

گل بابونه چیست

گل بابونه از قسمت هایی تشکیل گردیده است که به آنها کاپیتول می گویند و این کاپیتول ها منشاء فایده ی گل بابونه می باشند. به عبارت دیگر قسمت اعزم ماده موثره گل بابونه در در این قسمت متمرکز شده است. ماده موثره گل بابونه شامل ترکیباتی از جمله ماتریکارین، آزولن و سزکوئی ترپن ها می باشد. در واقع فواید گل بابونه از این ترکیبات ناشی می شود.

زیبایی با گل بابونه

شاید بتوان به جرات گفت استفاده از گل بابونه به صورت موضعی بیشترین مورد مصرف گل بابونه می باشد. در واقع افرادی که تمایل به زیباتر شدن دارند و یا در صدد رفع مشکلات پوست و موی خود هستند از گیاه بابونه استفاده بسیار می نمایند.

1_ اگر گل بابونه را چند دقیقه در آب جوش بجوشانید و با سدر و اندکی آرد نخود ترکیب نموده و به صورت ماسک بر پوست سر قرار دهید در درمان ریزش موها و نازکی موها نقش مهمی دارد.

2_ بخور بابونه در رفع مشکلات پوستی و رفع نقایص و مشکلات پوست نقش کلیدی دارد.

3_ در درمان کهیر اگر جوشانده حاصل از باونه را با بادام ترکیب نموده و بر منطقه مورد نظر بگذارید مشکل برطرف خواهد شد.

از دیگر خواص بابونه به اختصار می توان به موارد زیر اشاره نمود

_ درمان اضطراب

_ درمان کولیک

_ درمان اسهال

_درمان تورم و زخم دهان

_درمان دردهای عضلانی

_درمان کم خونی

درمان رخم معده

طریقه آماده سازی محلول بابونه

جهت آماده سازی چای بابونه به این صورت می باشد که مقداری آب را در ظرفی به جوش آورده و یک یا دوکیسه از چای بابونه را در داخل آن گذاشته و مدت 30 دقیقه صبر نموده  تا به خوبی جوش آمده و سپس از روی حرارت برداشته تا سرد شود. می توانید موهای سر خود را با آن شسته و یا اینکه می توانید آن را دم نموده و با استفاده از یک شیرین کننده طبیعی مانند عسل و یاشیرین بیان میل کنید.

مضرات احتمالی بابونه

مصرف بابونه با داروهای انعقادی ممکن است خطر آفرین باشد بهتر است در هنگام مصرف این داروها احتیاط نموده و با پزشک خود مشورت نمایید. در هنگام بارداری و شیردهی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و همچنین در افرادی که آلرژی دارند ممکن است با اندکی واکنش های آلرژیک مانند سوزش چشم ها، خارش و قرمزی پوست همراه باشد.

برگرفته از کتاب طب المفید محمد سرورالدین و سایت نمناک

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه