با تجمع های غیرقانونی دلواپسان برخورد می شود

دسته بندي : سیاست,⭐ اخبار
تاريخ : 6 آبان

دلواپسان که این روزها برای خود خبرساز می شوند باید مواظب باشند چرا که با تجمع های غیرقانونی ها آنها برخورد جدید و شدیدی لحاظ خواهد شد

 حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در خصوص حضور هیات‌های بلندپایه خارجی در کشور در  دوره پساتحریم و ابراز دلواپسی برخی نسبت به این رفت و آمدها گفت: وزارت کشور متولی این موضوع نیست اما این وزارتخانه مسئول تامین امنیت داخلی کشور است.

وی افزود: هر کسی که از دولت جمهوری اسلامی ایران ویزای ورود به کشور را می‌گیرد و به شکل قانونی در کشورما حضور پیدا می‌کند، ما براساس قانون و مقررات ملی و بین‌المللی عهده‌دار تامین نظم و امنیت او هستیم بنابراین وقتی جمهوری اسلامی ایران به کسی اجازه ورود می‌دهد، همه دستگاه‌های ذیربط باید به این تصمیم احترام بگذارند و خلاف قانون با آن برخورد نکنند.

سخنگوی وزارت کشور گفت: هرگونه رفتارخلاف قانون با هیات‌های خارجی که مجوز ورود دارند نه تنها از لحاظ اخلاقی پسندیده نیست بلکه از لحاظ حقوقی نیز ما نسبت به آنها مسئولیت‌هایی داریم که این رفتارها در انجام وظایف ما اختلال ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون که در دوره پساتحریم قرار داریم ملاک و معیار ما باید قانون باشد. برای همه باید فرمایشات رهبری فصل‌الخطاب قرار گیرد توصیه ما این است که اگر فرد یا جریان سیاسی راجع موضوعی نقد، نگرانی و یا دلواپسی دارند باید آن را از کانال‌های قانونی پیگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه تجمع‌های غیرقانونی به هیچ وجه از جانب وزارت کشور قابل قبول نیست، گفت: وزارت کشور موظف است با این تجمع‌ها برخورد کند.

امیری در پاسخ به این سوال که آیا تجمع اعتراضی نسبت به حضور جک استروا در اصفهان مجوز قانونی داشت، گفت: صدور مجوز تجمع‌ها به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها واگذار شده و باید این مطلب را از استاندار مربوطه سوال کرد.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي