بازار گوشی موبایل تا چند روز آینده به روال قبل بر می گردد

این روزها بازار موبایل نیز همانند سایر بازارها در اوضاع نابسامانی به سر می برد . بر این اساس وزیر ارتباطات با توجه به شرایط فعلی پیش بینی کرده طی 10 روز آینده بازار موبایل به تعادل خواهد رسید.

بازار گوشی موبایل تا چند روز آینده به روال قبل بر می گردد

قیمت گوشی به شدت با افزایش همراه شده و شاهد عرضه‌ی گوشی‌هایی با نرخ دلار بیش از ۹ هزار تومان به بازار هستیم، هفته‌ی گذشته وزارت ارتباطات لیستی از واردکنندگان موبایل و ارز تخصیص داده شده به واردات این کالا به هر واردکننده را منتشر کرد. 

اگرچه هنوز مشخص نیست که دلیل این افزایش قیمت‌ها چیست و چرا گوشی هوشمندی که با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده است، باید با قیمتی چند برابری در اختیار مشتریان قرار گیرد و بازار در کسادی و نابسامانی به‌سر ببرد؛ محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به وجود احتکار در بازار فعلی گوشی تلفن همراه می‌گوید:

با توجه به شرایط موجود، پیش‌بینی می‌شود ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده، بازار به تعادل برسد. درحال حاضر در بازار گوشی موبایل، احتکار وجود دارد و شاهد کمبود این تجهیزات در بازار هستیم؛ اما پیش‌بینی می‌کنیم این وضعیت متعادل شود.

به گفته‌ی وی، در شرایط فعلی که عده‌ای سودجو از شرایط سوءاستفاده کرده‌اند و قیمت‌ها نیز افزایش یافته و توانایی خرید پایین آمده است، مردم اقدام به خرید گوشی نمی‌کنند. مردم اعتمادی به شرایط فعلی بازار موبایل و قیمت‌ها ندارند، با این وجود به نظر می‌رسد حدود یک هفته تا ۱۰ روز زمان لازم است تا بازار گوشی موبایل به تعادل برسد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه