ایمیل موقت چیست + روش ساخت آن

تاريخ : 12 بهمن

⚡⚡⚡

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

ایمیل موقت چیست + روش ساخت آن

ایمیل موقت چیست + روش ساخت آن, پورتال خبری فرهنگی گهر

از کجا ایمیل موقت بگیریم؟

در اینترنت به سایت‌ها، فروم‌ها و سرویس‌هایی برمی‌خورید که برای انجام اعمالی حتی کوتاه در آنها از شما می‌خواهند ثبت‌نام کنید.

در اغلب موارد هم این ثبت‌نام بر اساس ایمیل و تائید آن صورت می‌گیرد. در این‌گونه مواقع دو راه دارید: ایمیل اصلی‌تان را بدهید و با این کار، اینباکس‌تان را برای دریافت انواع و اقسام اسپم‌ها آماده کنید یا مسیر بهتر یعنی یک آدرس ایمیل موقت را انتخاب کرده و با استفاده از آن در ثبت‌نام، خیالتان را بابت پر نشدن اینباکس‌تان از ایمیل‌های فرستاده شده از سایت‌ها راحت کنید. در این مطلب نگاهی داریم به بهترین ارائه‌دهندگان ایمیل موقت و دورریختنی.

 

Mailinator

وقتی Mailinator در سایتش می‌نویسد «نوع متفاوتی از سرویس ایمیل»، یعنی به احتمال زیاد این نوع از ایمیل را تا به حال ندیده‌اید!

روند کار این سرویس در اصل نه از خود سایت Mailinator که از سایتی که می‌خواهید در آن آدرس ایمیل را وارد کنید، آغاز می‌شود. به این صورت که در فیلد آدرس ایمیل می‌توانید هر آدرس ایمیلی را که با mailinator.com@ خاتمه می‌یابد، وارد کنید! بله، درست شنیدید، شما می‌توانید از هر آدرس دلخواهی با این دامنه استفاده کنید.

Mailinator اگر این آدرس قبلا وجود نداشته باشد، آن را ایجاد می‌کند. پس از آن‌که این آدرس دلخواه را وارد کردید، برای چک کردن ایمیل‌های دریافتی به سایت Mailinator.com می‌روید و اینباکس آدرس‌تان را مشاهده می‌کنید.

 

با این اوصاف طبیعی است که آدرس‌های این سرویس‌دهنده به‌صورت اشتراکی هستند. یعنی هر کاربری می‌تواند اینباکس هر آدرسی را بدون نیاز به رمز عبور ببیند. بنابراین اگر نگرانید که سایت موردنظرتان اطلاعات خاصی را به آدرس ایمیل موقت بفرستد (که بعید است)، شاید بهتر باشد از Mailinator استفاده نکنید و سراغ گزینه‌های دیگر بروید.

جالب است بدانید با وجود این‌که ایمیل‌های دریافتی به این سایت پس از چند ساعت از بین می‌روند، آدرس‌های ایجادشده در آن برای همیشه ماندگار هستند!

 

۱۰MinuteMail

۱۰ دقیقه شاید زمان زیادی به نظر نرسد، ولی در بسیاری از موارد برای ورود و تائید یک آدرس ایمیل کافی است. نکته‌ای که سایت ۱۰minutemail.com بر اساس آن ایجاد شده است. ۱۰MinuteMail برخلاف Mailinator، به شما یک آدرس ایمیل مشخص اختصاص می‌دهد که پس از ۱۰ دقیقه از بین می‌رود (چیزی مثل پیام‌های کارگاه گجت!). این آدرس در همان زمان ورود به سایت ایجاد شده و اینباکس آن هم همانجا بازشده است.

 

بنابراین تنها کاری که باید بکنید این است که وارد سایت شده و آدرس نمایش‌داده‌شده را کپی و در سایت مورد نظرتان استفاده کنید. ایمیل‌های تائید دریافتی هم بلافاصله در اینباکس مشاهده می‌شوند. اگر هم به زمان بیشتری نیاز داشتید، می‌توانید با کلیک روی دکمه تمدید، آدرستان را برای ۱۰ دقیقه دیگر داشته باشید. این سرویس شاید ویژگی‌های خاصی نداشته باشد، اما مزیت اصلی‌اش در کارکرد بسیار سریع آن است که در بسیاری از موارد دقیقا همان چیزی است که از یک ایمیل موقت انتظار می‌رود.

 

TrashMail

TrashMail.com مدل دیگری از ایمیل‌های دورریختنی را ارائه می‌کند. نحوه عملکرد سایت TrashMail به این شکل است که ابتدا باید در آن عضو شوید و هنگام پر کردن فرم عضویت، یک ایمیل واقعی و اصلی به آن بدهید. پس از آن، سایت به شما یک ایمیل موقت (تحت حدود ۱۶ دامنه متفاوت به انتخاب خودتان) تخصیص می‌دهد و تا زمانی که خودتان تعیین می‌کنید (مثلا یک هفته)، یک نسخه از ایمیل‌هایی که به آدرس موقت ایجادشده می‌آید، به ایمیل اصلی‌تان نیز فوروارد می‌شود. حداکثر تعداد این ایمیل‌های ارسالی هم از یک تا نامحدود (تمام ایمیل‌های دریافتی در بازه زمانی) قابل تنظیم است. سرویس TrashMail در دو مدل رایگان و پولی عرضه می‌شود که برخی ویژگی‌ها مانند ساخت تعداد زیادی آدرس‌های موقت (تا ۲۵۰۰ عدد)، حذف تبلیغات یا ارسال مستقیم ایمیل از طریق سایت آن تنها در حالت غیررایگان به کاربران ارائه می‌شود.

 

GuerrillaMail

گوریلامیل یکی از باسابقه‌های ایمیل دورریختنی است که با ویژگی‌های جالبی که دارد، طرفداران زیادی دارد و حدود ۱۴۰ هزار ایمیل را در هر ساعت دریافت می‌کند!

گوریلامیل (guerrillamail.com) از نظر کارکرد شبیه به ۱۰MinuteMail است، اما با این تفاوت که آدرس‌های ایجادشده در این سایت هیچ‌گاه از بین نمی‌روند و فقط ایمیل‌های دریافتی پس از یک ساعت نابود می‌شوند. در گوریلامیل می‌توانید یا از آدرس ساخته‌شده استفاده کرده یا آدرسی را که می‌خواهید تحت یکی از ۱۱ دامنه‌های داخل فهرست آن تعیین کنید.

 

اما قابلیت اصلی که این سرویس را از دیگران متمایز می‌کند، امکان ارسال ایمیل از آدرس موقت است. البته برای جلوگیری از اسپم، آی‌پی کامپیوتر شما هم همراه با ایمیل فرستاده می‌شود! علاوه بر این، گوریلامیل به شما اجازه می‌دهد برای ایمیل موقت‌تان رمز عبور هم بگذارید تا شخص دیگری امکان دسترسی به آن را نداشته باشد. یکی دیگر از نکات جالب این سرویس، نرم‌افزار اندرویدی آن است که به کمک آن می‌توانید روی موبایلتان هم از ایمیل‌های موقت عرضه‌شده در آن بهره‌مند شوید.

 

ایمیل موقت مرورگری!

در دنیای امروز هر اندازه هم که استفاده از یک سرویس ساده باشد، باز هم کاربران تنبلی پیدا می‌شوند که حتی حوصله رفتن به آن سایت را هم ندارند! در مورد ایمیل‌های موقت، برای این کاربران هم گزینه‌ای وجود دارد و آن افزونه‌هایی برای کروم و فایرفاکس است که مستقیما و با کلیک یک دکمه درجا برایتان ایمیل موقت ایجاد می‌کند!

 

برای فایرفاکس‌بازها، مشهورترین افزونه در این زمینه، Bloody Vikings است (با این اسم عجیبش!) که پس از نصب آن کافی است روی فیلد ایمیل کلیک راست کنید و «!Bloody Vikings» را بزنید تا همان‌جا ایمیل موقتی وارد و اینباکس آن ایمیل هم در تبی در پس‌زمینه باز شود. این افزونه از ۱۱ سرویس ایمیل موقت بهره می‌گیرد که در میانشان ایمیل ۱۰ دقیقه‌ای و mailinator هم وجود دارد. علاوه بر این، می‌توانید از افزونه‌های Harakirimail و Lazy Inbox نیز برای ساخت ایمیل‌های موقت استفاده کنید.

 

کاربران کروم هم گزینه‌های متنوعی برای ایجاد ایمیل موقت از طریق خود مرورگر دارند. افزونه

Easy disposable email address دقیقا مانند Bloody Vikings عمل می‌کند و با کلیک راست می‌توانید ایمیل موقتی را در فیلد موردنظر وارد کرده و اینباکس آن را چک کنید. افزونه‌های دیگری مانند Disposable Temporary E-Mail و Temporary Emailیا Temp Mail هم کارکردی مشابه دارند و به کمک هر کدام از آنها امکان ایجاد ایمیل‌های دورریختنی به‌صورت درجا وجود دارد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي