ایده های ناب طراحی دکوراسیون داخلی منزل

ایده های خلاقانه طراحی دکوراسیون داخلی منزل

طراحی دکوراسیون داخلی منزل، تاثیر بسیار زیادی در روحیه افراد خواهد داشت. این تاثیر همواره می تواند در دو بعد مثبت و منفی نمایش داده شود. از این رو برای داشتن روحیه ای بالا، انگیزه ای قوی و روابطی مستحکم، باید تغییری در دکوراسیون داخلی منزل ایجاد کرد.

ایده های ناب طراحی دکوراسیون داخلی منزل

به جای خرج مقدار زیادی پول به راحتی می توانید با سرمایه گذاری در وقت و انرژی خانه ی خود را به زیبایی طراحی کرده و از دیدن آن لذت ببرید .ما در اینجا یکسری ایده ها و راهنمایی ها را برای شما قرار داده ایم که استفاده از آنها به شما کمک زیادی در طراحی هرچه زیباتر خانه اتان خواهد کرد.

تاثیر رنگ ها در دکوراسیون داخلی

استفاده از رنگ های مختلف در دکوراسیون خانه موجب انتقال احساسات مختلف به فرد میشود. هر رنگ تأثیر فیزیکی و روحی خاصی را بر روی بیننده می گذارد و افراد واکنش های متفاوتی نسبت به رنگ های مختلف از خود نشان می دهند.ایده های ناب طراحی دکوراسیون داخلی منزل

رنگ دکوراسیون

ترکیب درست و زیبای رنگ ها تاثیر زیادی در دکوراسیون منزل و زیبایی آن خواهد داشت. هر رنگ تاثیرات روانی ویژه ای را روی روحیه افراد می گذارد. در طراحی دکوراسیون منزل، انتخاب رنگ برای دیوارها، سقف و وسایل منزل از لحاظ روان شناسی بسیار مهم است. زیبایی و تاثیر روانی از فاکتورهای مهم در انتخاب رنگ برای وسایل منزل و بخش ها مختلف آن است و هر رنگ نشانه ای را به منزل شما می دهد. در این جا تعدادی از رنگ ها را برای دکوراسیون منزل بررسی می کنیم و تاثیر هر رنگ را بر روحیه افراد بیان می کنیم.

مهم ترین قوانین در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

  • انتخاب وسایل به صورت جفت جفت
  • استفاده از رنگ های ترکیبی و شاد
  • نقاشی های خلاقانه روی دیوار اتاق ها
  • استفاده از وسایل دور ریختنی به ظاهر بی ارزش
  • و….

چه کارهایی به بهتر شدن دکوراسیون کمک خواهد کرد ؟

می توانید برای پنجره هایتان کرکره هایی تزئینی که به راحتی می توانید آنها را درست کنید را در نظر بگیرید و آنها را به پنجره ها آویزان کنید. برای این کار باید یک تکه پارچه ساده به اندازه پنجره در نظر گرفته و بالای آن را یک رول زده و سپس یک نوار آبی رنگ و یک نوار زرد رنگ را در نظر گرفته و با استفاده از خط کش T با دقت آنرا برش زده و سپس آنرا روی پارچه ی اصلی بچسبانید و بعد بگذارید بماند تا کاملا خشک شود .نکته آن است که این نوارها را به صورت راه راه برش داده و روی آن بچسبانیم . بنا بر سلیقه می توان از رنگ های گوناگونی استفاده کرد که بهتر است ترکیب رنگ های استفاده شده طوری باشد که با هم هماهنگ باشند و زیباتر نشان داده شوند.

طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ های مختلف

رنگ آبی

ترکیب رنگ آبی با رنگ زرد بسیار جذاب خواهد شد و در ترکیب با رنگ صورتی کم رنگ، سبز نعنایی و آبی کم رنگ تر آرامش خوبی را برای اتاق کودکان فراهم می کند. آبی محیطی محافظه کارانه و متعادل ایجاد می کند و برای قسمت های پذیرش مناسب است. آبی بیشتر زمانی استفاده می شود که به تنهایی به صورت طیف و سایه های مختلف باشد که محیطی آرام، ایده ال و آسمانی ایجاد خواهد کرد که بیشتر برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب و سرویس بهداشتی مناسب است.

رنگ بنفش

رنگ بنفش کمتر در دکوراسیون داخلی دیده می شود و به خاطر آرامش و ملایم بودن برای اتاق خواب دخترها مناسب است. این رنگ برای محیط های کار و آموزشی مناسب است و اگر در کنار رنگ زرد قرار گیرد حس قوی و جذابی ایجاد خواهد کرد. اگر از این رنگ در روکش مبلمان استفاده کنید خیره کننده و جذاب خواهد بود.

رنگ صورتی

بسیاری از افراد به رنگ صورتی علاقه دارند اما آن را برای دکوراسیون منزل شان نمی پسندند. صورتی رنگی آرام بخش است و رنگ تند آن احساسات را برانگیخته می کند و بیشتر مورد پسند دختر بچه هاست. صورتی اگر با قهوه ای شکلاتی ترکیب شود بسیار جذاب خواهد شد و حس صمیمیت به وجود می آورد. اما آقایان از این رنگ لذت نمی برند و از قرار گرفتن در یک فضای صورتی احساس ناخوشایندی دارند، بهتر است قبل از انتخاب این رنگ در دکوراسیون منزل با همسرتان مشورت کنید.

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه