اپرا مکس ، برنامه ای برای کاهش مصرف اینترنت گوشی

«اپرا» یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای موبایل است که از مدت‌ها پیش روی پروژه کاهش مصرف اینترنت هنگام استفاده از این مرورگر کار می‌کند. خبر خوش این‌که تلاش‌های اپرا سرانجام به بار نشسته و اپلیکیشنی به نام اپرامکس را برای کاهش استفاده از اینترنت روی گوشی‌های اندرویدی طراحی کرده است.

اپرا مکس ، برنامه ای برای کاهش مصرف اینترنت گوشی

اپرامکس که اکنون نسخه بتای آن منتشر شده، تصاویر، متون و فیلم‌ها را فشرده می‌کند، به این ترتیب میزان استفاده از اینترنت تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد که مقدار قابل توجهی است. برای فشرده‌سازی، اطلاعات به سرورهای اپرا منتقل و آنجا به پکیج‌های کوچک‌تری تبدیل شده و سپس به گوشی کاربر ارسال می‌شود. البته از آنجا که همه این اتفاقات در پس‌زمینه گوشی انجام می‌شود، کاربر متوجه این عملیات نخواهد شد.

استفاده از اپلیکیشن رایگان اپرا مکس چند مشکل هم دارد؛ برای مثال فشرده‌سازی فیلم‌ها باعث کاهش کیفیت آنها می‌شود. مشکل دیگر کاهش سرعت است، زیرا هنگام بارگذاری از سرعت باز شدن صفحات کاسته می‌شود.
هر چه سرورهایی که اپرا برای استفاده از مکس تعیین کرده شلوغ‌تر باشد، سرعت نیز کمتر می‌شود. بنابراین کاربر باید بین مصرف کمتر و سرعت بیشتر اینترنت، یکی را انتخاب کند. یکی از معایب دیگر محدودیت برای بارگذاری و فشرده‌سازی محتویات یوتیوب است که در آزمایش‌های اولیه امکان‌پذیر نبوده است. بعلاوه اپرامکس امکان فشرده‌سازی سایت‌هایی مانند فیسبوک را که رمزگذاری شده‌است، ندارد.

منبع: جام جم انلاین

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه