انوشه انصاری و فیروز نادری نمایندگان اصغر فرهادی در اسکار 2017

اصغر فرهادی ، خانم انوشه انصاری و پروفسور فیروز نادری را به نمایندگی از خود و فیلم «فروشنده» برای شرکت در مراسم اسکار به آکادمی معرفی کرد.

مراسم دریافت اسکار 2017 با حضور انوشه انصاری و فیروز نادری برگزار گردید.

انوشه انصاری و فیروز نادری نمایندگان اصغر فرهادی در اسکار 2017

پیغام اصغر فرهادی در اسکار 2017

 متن سخنان اصغر فرهادی که در غیاب او توسط انوشه انصاری در مراسم اسکار خوانده شد

افتخار بزرگی‌ست که برای دومین بار این جایزه با ارزش را دریافت می‌کنم. از اعضای آکادمی، گروهم در ایران، تهیه‌کننده‌ام الکساندر ماله‌-گی و پخش‌کنندگانم کوهن مدیا و آمازون تشکر می‌کنم. همچنین سپاسگزارم از همبستگی دیگر کاندیداهای بهترین فیلم خارجی.
متاسفم که امشب در کنار شما نیستم، من به احترام مردم کشورم و شش کشور دیگر که با قانون غیرانسانی منع ورود مهاجران مورد بی‌احترامی واقع شدند به آمریکا نیامدم.
تقسیم‌بندی جهان به ما و دشمنان ما توسط سیاستمداران افراطی، باعث ترس می‌شود، ترسی که توجیهی‌ست دروغین برای خشونت‌ها و جنگ‌ها. جنگ‌هایی که مانع بزرگی بوده‌اند برای رسیدن به دموکراسی و رعایت حقوق بشر در کشورهایی که مورد تهاجم واقع شده‌اند.
سینماگران می‌توانند با چرخش دوربین‌هایشان به مشترکات انسانی، کلیشه‌هایی که از ملیت‌ها و ادیان مختلف ساخته شده است را بشکنند و زمینه‌ همدردی و به دنبال آن همبستگی مردمان جهان را فراهم کنند. همدردی چیزی‌ست که ما امروز بیشتر از هر زمان به آن نیازمندیم.

صحبت های انوشه انصاری بعد از دریافت اسکار 2017 :

فرهادی ما را انتخاب کرد چون در فضا هیچ مرزی وجود ندارد / برای ایستادن روی اصولت باید انتخاب های سختی کرد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه