امکان تشخیص بیماری اچ آی وی با موبایل

تاريخ : 26 بهمن

امکان تشخیص بیماری اچ آی وی با موبایل

 

امکان تشخیص بیماری اچ آی وی با موبایل, پورتال خبری فرهنگی گهر

این دستگاه که تاکنون نامی نداشته می‌تواند بیماریهای سفلیس و ایدز را تشخیص دهد.

به گزارش گهر،از ایسنا  به نقل از نشریه وایرد، محققان با همکاری مهندسان پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا یک قطعه جانبی کوچک برای گوشی‌های همراه هوشمند ساخته‌اند که می‌تواند اچ آی وی را با خراش کوچکی در انگشت تشخیص دهد.

ساخت این دستگاه تنها ۳۴ دلار هزینه داشته و می‌تواند ظرف ۱۵ دقیقه نتیجه آزمایش را اعلام کند.

به گفته محققان نتایج آزمایشات انجام شده با این دستگاه با دقیق‌ترین دستگاه‌های آزمایش اچ آی وی برابری می‌کند.

از آنجا که این دستگاه بسیار ارزان و سریع است، محققان معتقدند می‌تواند تاثیر قابل توجهی روی جلوگیری از شیوع ایدز در قاره آفریقا و دیگر کشور‌های در حال توسعه داشته باشد.

تشخیص زودهنگام می‌تواند به جلوگیری از شیوع اچ آی وی کمک کند و این مساله به ویژه در میان زنان باردار حائز اهمیت است.

به گفته مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا زنان بارداری که ابتلا به اچ آی وی در آنها در مراحل اولیه تشخیص داده شود و مراقبت‌های ضد ویروسی توصیه شده را دریافت کنند، خطر انتقال ویروس به فرزند آنها به کمتر از یک درصد کاهش می‌یابد.

براساس مطالعات انجام شده این دستگاه در کلینیک‌های روآندا مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج آن امیدوار‌کننده بوده است. در یک دوره دو هفته‌ای ۹۶ بیمار از سه کلینیک در این کشور با این دستگاه تست اچ آی وی دادند و محققان می‌گویند نتایج آزمایشات با نتایج ابزار‌های آزمایشی موجود که در حال حاضر برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند برابر است.

این امید وجود دارد که این دستگاه در نهایت مجوز سازمان بهداشت جهانی را دریافت و در مناطق مورد نیاز جهان مورد استفاده قرار بگیرد.

این تلاش بخشی از اقدامات رو به رشد برای کاهش هزینه‌های تشخیص پزشکی و بیماری‌ها با استفاده از تازه‌ترین فناوری‌های موبایلی است.

بسیاری از محققان در حال ساخت دستگاههای قابل حمل برای کنترل بیماری‌های خاص هستند و در بسیاری از موارد می‌توانند چندین بیماری را به ‌طور همزمان مورد کنترل قرار دهند.

این دستگاه که تاکنون نامی نداشته می‌تواند بیماریهای سفلیس و ایدز را تشخیص دهد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي