استقبال دانشگاه صنعتی شریف از دانشجویان ایرانی منع شده در آمریکا

دسته بندي : دانشگاه,⭐ اخبار
تاريخ : 12 بهمن

دانشگاه صنعتی شریف از دانشجویان ایرانی که از تحصیل در آمریکا با توجه به صحبتهای نژادپرستانه اخیر ترامپ منع شده اند استقبال کرد.

استقبال دانشگاه صنعتی شریف از دانشجویان ایرانی منع شده در آمریکا, پورتال خبری فرهنگی گهر

در اطلاعیه دانشگاه صنعتی شریف در واکنش به اعلام ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور عمدتا مسلمان از جمله ایران به خاک آمریکا آمده است: دانشگاه صنعتی شریف ضمن ابراز تاسف از سیاست تبعیض آمیز و غیرآکادمیک دولت آمریکا در خصوص ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور عمدتاً مسلمان به خاک آن کشور، در نظر دارد از میان دانش آموختگان ایرانی که دارای پذیرش توام با حمایت مالی در سال ۲۰۱۷ از ۲۰ دانشگاه برتر آمریکا هستند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش کند.

براساس اعلام دانشگاه صنعتی شریف، متقاضیان مشمول این شرایط تا تاریخ ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۵ فرصت دارند مدارک لازم شامل اصل پذیرش، نامه حمایت مالی و ریز نمرات پیشین خود را به گروه جذب و هدایت استعدادهای درخشان این دانشگاه به نشانی تهران، خیابان آزادی، دانشگاه صنعتی شریف، اداره کل آموزش، اداره استعدادهای درخشان ارسال کنند.
رتبه بندی ۲۰ دانشگاه برتر آمریکا بر اساس نظام های رتبه بندی QS و Times Higher معیار پذیرش در دانشگاه صنعتی شریف خواهد بود.
بر اساس فرمان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، ورود اتباع ۷ کشور مسلمان از جمله ایران به آمریکا به مدت ۹۰ روز ممنوع شده است و پناهجویان سوریه نیز دیگر نمی توانند وارد این کشور شوند.
سایر پناهجویان نیز تا ۱۲۰ روز آتی از ورود به آمریکا ممنوع شده اند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي