استخدامی ، استخدام سازمان پزشكی قانونی كشور در سال ۹۴ + بزودی استخدام ۱۱۰ نفر نیرو در کشور

[ad_1]
استخدامی ، استخدام سازمان پزشكی قانونی كشور در سال ۹۴ + بزودی استخدام ۱۱۰ نفر نیرو در کشور

 

آخرین آگهی های استخدام در سراسر کشور

 

سوالات رایج در آزمون های استخدامی

در مصاحبه استخدامی چه می پرسند؟

بزودی استخدام ۱۱۰ نفر نیرو در سازمان پزشکی قانونی کشور

خبرگزاری مهر: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی از برگزاری آزمون برای استخدام ۱۱۰ نیروی تخصصی و فنی توسط سازمان سنجش در آذرماه سال جاری خبرداد.
به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی فروزش با اشاره به کمبود نیروی متخصص در پزشکی قانونی و نیز نقش و جایگاه قابل توجه این سازمان در به کارگیری علوم و فنون پزشکی در راستای استقرار عدالت گفت: در حال حاضر جذب نیروی انسانی متخصص در اولویت اقدامات معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان قرار گرفته و تلاش می کند ضمن رایزنی با نهادهای مسئول در این زمینه کمبود نیروی تخصصی سازمان را جبران کند.
وی خاطرنشان کرد: در چارت سازمان پزشکی قانونی کشور ۲۸۰۰ ردیف استخدامی برای پزشکان در نظر گرفته شده که متأسفانه هم اکنون تنها ۷۳۰ پزشک در استخدام سازمان هستند و دو هزار ردیف بلاتصدی در ردیف‌های استخدامی پزشکان وجود دارد.
به گفته دکتر فروزش همین کمبود نیروی تخصصی موجب شده که همکاران سازمان حجم کاری بالاتر از وظایف استاندارد تعیین شده را بر عهده بگیرند که قطعا ادامه این روند سازمان را با مشکلات جدی رو به رو می کند و به کیفیت کارهای تخصصی لطمه می زند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته برای استخدام و به کارگیری نیروهای تخصصی در سازمان یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته در تیرماه سال گذشته موفق به اخذ ۲۳۰ مجوز استخدامی برای به کارگیری نیروهای تخصصی در سازمان طی برنامه پنجم توسعه شدیم که این نیروها در مشاغل اصلی و تخصصی سازمان به کار گرفته می شود.
دکتر فروزش افزود: از ۲۳۰ مجوز اخذ شده در سال گذشته، ۵۰ نفر در فضایی رقابتی و از طریق آزمون خرداد ماه سازمان سنجش به استخدام سازمان درآمدندکه تعداد قابل توجهی از آنان پزشک و تعدادی نیز نیروهای تخصصی آزمایشگاه و سالن تشریح هستند؛ هم اکنون مراحل جذب و گزینش این افراد در حال انجام است و به زودی در استان‌های مربوطه به کار گرفته می شوند.
وی اظهار داشت: از مجموع این ۲۳۰ مجوز، ۵۶ نفر از همکاران قراردادی شاغل در سازمان نیز در سال گذشته بر اساس ماده ۳۰ بخشنامه معاونت توسعه ریاست جمهوری واجد شرایط تبدیل وضعیت به پیمانی بودند که تا کنون ۲۶ نفر از آنان تبدیل وضعیت شده‌اند و مراحل تبدیل وضعیت هفت نفر دیگر از آنان هم در حال انجام است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان با اشاره به موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای استخدام ۱۱۰ پزشک و نیروی تخصصی و فنی دیگر از محل باقی مانده ۲۳۰ مجوز سازمان خاطرنشان کرد: ضمن تأمین اعتبار ۱۱۰ نیروی تخصصی مجوز داده شده از طریق آزمون آذر ماه سازمان سنجش (زمان دقیق آزمون استخدامی توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد) و طی مراحل گزینش و استخدام در سازمان پزشکی قانونی کشور به کار گرفته می شوند.
وی یادآور شد: رشته ها و تعدادی که از طریق آزمون آتی سازمان سنجش در ادارات پزشکی قانونی سراسر کشور جذب خواهند شد، عبارت اند از: ۴۰ نفر پزشک عمومی، ۱۵ نفر متخصص پزشکی قانونی، ۸ نفر متخصص آسیب‌شناسی(پاتولوژیست)، ۷ نفر روان‌پزشک، ۷ نفر کارشناس آزمایشگاه سم‌شناسی، ۴ نفر متخصص ژنتیک (واجدین باید دارای مدرک دکتری در رشته ژنتیک انسانی باشند)، ۳ نفر متخصص آزمایشگاه سم‌شناسی (کارشناس ارشد رشته‌های سم‌شناسی و بیوشیمی)، یک نفر دندان‌پزشک و یک نفر کارشناس ژنتیک که در مجموع ۸۶ نفر از مجوز ۱۱۰ نیروی تخصصی را در برمی گیرند.
دکتر فروزش ادامه داد: امسال برای اولین بار امکان استخدام دستیاران پزشکی قانونی در این سازمان فراهم شده و براین اساس در آزمون آذر ماه تعداد ۲۴ مجوز از ۱۱۰ مجوز اخذ شده منحصرا به دستیاران پزشکی قانونی اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: با پیگیری های مستمر سازمان و با توجه به اینکه حفظ و به کارگیری دستیاران از سیاست‌های پزشکی قانونی کشور است موفق شدیم در سال جاری موافقت سازمان مدیریت را برای استخدام دستیاران به دست آوریم. بنابراین امسال از ۱۰۰ دستیاری که در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مشغول تحصیل هستند ۲۴ نفر در فضایی رقابتی و با کسب نمره قبولی در آزمون سنجش و طی مراحل گزینش به استخدام سازمان در می آیند.
وی تأکید کرد: این ۲۴ مجوز منحصرا مربوط به دستیاران پزشکی قانونی است و سایر گروه‌های پزشکی مجوز شرکت در ردیف دستیاران را ندارند بر این اساس دستیاران تنها در گروه خود به رقابت خواهند پرداخت.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان با اشاره به مزیت استخدام دستیاران در پزشکی قانونی گفت: دستیاران در صورت قبولی در آزمون و طی مراحل گزینش به استخدام سازمان در می آیند و با توجه به آنکه در حال تحصیل هستند برایشان مرخصی بدون حقوق در نظر گرفته می شود و پس از پایان دوره دستیاری فعالیت خود را در سازمان پزشکی قانونی کشور آغاز می کنند.


خبر ۳۱ مرداد ۹۴ استخدام: سازمان پزشکی قانونی نیازمند ۸۰۰ پزشک جدید 

قائم مقام پزشکی قانونی با اشاره به فعالیت ۹۰۰پزشک در این سازمان گفت: این مجموعه برای ارایه خدمات مطلوب به مراجعان در سراسر کشور نیازمند ۸۰۰ پزشک جدید است.
عبدالرزاق برزگر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون پزشکان فعال در این سازمان بصورت تمام وقت و همکار به مردم خدمات ارایه می کنند.
وی در خصوص خدمات این سازمان نیز گفت: در سال ۹۳، افزون بر ۱٫۵ میلیون معاینه پزشکی برای اعلام نظر کارشناسی توسط پزشکان سازمان پزشکی قانونی انجام شد.
قائم مقام سازمان پزشکی قانونی اضافه کرد: بیشترین این معاینات به ترتیب با ۳۰ درصد مربوط به ایراد نزاع و ۱۵ درصد سوانح رانندگی بوده است.
وی گفت: استان تهران رتبه نخست نزاع را در میان استان های کشور داشته و سیستان و بلوچستان آخرین رتبه را دارد.
برزگر گفت: میانگین پاسخ معاینه پزشکی به ارباب رجوع در ادارات پزشکی قانونی ۹۰ دقیقه است در حالی که در گذشته افزون ۱۲۰ دقیقه بود.
وی میانگین پاسخ معاینه اجساد را کمتر از ۱۸۰ دقیقه و پاسخ آزمایشگاه را ۸۵ روز اعلام کرد.
به گفته وی سالانه دو میلیون نظر کارشناسی توسط سازمان پزشکی قانونی برای دستگاه های مرتبط برای پاسخگویی به ارباب رجوع صادر می شود.
برزگر با اشاره به مشکلات این سازمان در بخش پرداختی و ترمیم حقوق و مزایای پزشکان فعال، کمبود نیروی انسانی و صدور مجوز جذب و اختصاص اعتبار، از توجه و کمک دولت و مجلس شورای اسلامی برای رفع مسایل و مشکلات سازمان پزشکی قانونی قدردانی کرد.
وی با یادآوری اینکه قبل از اجرای طرح سلامت، یک نوبت حقوق و مزایای پزشکان سازمان ترمیم شد، افزود با این وجود به طور میانگین به هر پزشک مشغول به کار در سازمان پزشکی قانونی ماهانه بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون ریال پرداخت می شود.
* دریافت مجوز استخدام ۱۲۰ نیروی جدید در پزشکی قانونی
قائم مقام پزشکی قانونی از دریافت مجوز استخدام برای ۱۲۰ نفر نیز در این سازمان در سال ۹۴خبر داد و گفت: جذب این تعداد نیرو با تامین اعتبار اجرایی خواهد شد.
وی افزود: همچنین مراحل اداری جذب ۵۰ نیروی جدید در سازمان از محل اعتبارات سال ۹۳ در دست پیگیری است.
به گفته وی سازمان پزشکی قانونی دارای هفت هزار و ۳۵۰ پست سازمانی بوده ، اما یک سوم آن برخوردار از نیرو است.
پیش بینی راه اندازی بانک ژنتیک ایرانیان
برزگر از پیش بینی راه اندازی بانک ژنتیک ایرانیان توسط سازمان پزشکی قانونی در سال جاری با کمک مجلس و دولت خبر داد و افزود: در این بانک قرار است پنج هزار مورد اطلاعات برای کمک به کشف جرایم و بررسی صحنه جرم ذخیره سازی شود تا ارایه خدمات دستگاه قضایی و انتظامی را شتاب دهد.
به گفته وی راه اندازی بانک ژنتیک ایرانیان بر اساس برنامه پنجم توسعه پیگیری می شود.

 

[divider]

خبر ۶ مرداد  ۹۴ استخدام: جذب نیرو در پزشکی قانونی خراسان شمالی تسریع شود 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی بر روند جذب سریع نیرو و تامین تجهیزات آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان به منظور ارائه خدمات بیشتر و مطلوب تاکید کرد.

بابک سلحشور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: خدمات پزشکی قانونی در راستای تشکیل و رسیدگی به پرونده های نزاع، درگیری، پزشکی، متوفیات، تشریح، برگزاری کمیسیون های پزشکی به منظور رسیدگی به تخلفات پزشکان و … انجام می شود.

وی با اشاره به افزایش شمار مراجعین به پزشکی قانونی استان طی سه ماهه نخست امسال افزود: این در حالی است که اداره کل پزشکی قانونی خراسان شمالی از لحاظ نیروی انسانی به ویژه نیروهای پزشک با کمبود مواجه است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی با اشاره به کمبود نیروی انسانی و افزایش مراجعین به این مرکز در استان تصریح کرد: تامین نیروی انسانی در بخش آزمایشگاهی و پزشکی از برنامه های اصلی این اداره کل در سال جاری است.

سلحشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون شش هزار و ۴۵۵ مورد معاینه توسط مراکز پزشکی قانونی استان انجام شده است.

به گفته وی بیشترین مراجعه به این مرکز در مدت مزبور مربوط به متوفیات و تشریح بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی همچنین از برگزاری ۳۸ کمیسیون پزشکی در بخش ارتوپدی، زنان و زایمان و داخلی در سال جاری خبر داد.

[divider]

 

بر اساس این آگهی سازمان پزشکی قانونی کشور برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود در سراسر کشور بر اساس مفاد قانون مدیریت خدمات کشوری و دستور العمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای بکارگیری افراد در دستگاه های اجرایی و از محل مجوز استخدامی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تعداد ۴۶ نفر از افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون توانمندی های عمومی، تخصصی، مصاحبه تخصصی و گزینش به صورت پیمانی استخدام می کند.

در استخدام های جدید سازمان پزشکی قانونی، ۳۱ پزشک عمومی، ۱۰ پزشک متخصص پزشکی قانونی، ۲ روانپزشک و ۳ کارشناس آزمایشگاه غذا، دارو و بهداشتی، جذب می شوند.

افراد واجد شرایط که دارای حداقل ۲۰ و حداکثر ۴۰ سال سن (برای متخصصین ۴۵ سال) باشند می توانند جهت ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی از تاریخ ۱۰ فروردین سال جاری به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایند. لازم به ذکر است ملاک محاسبه سن تا آخرین روز مهلت ثبت نام ( ۱۷ فروردین ۱۳۹۴) است.

عناوین شغل ها، محل جغرافیایی خدمت، تعداد مورد نیاز و شرایط احراز از نظر مدرک و رشته تحصیلی به شرح جدول زیر است:

 

 

[ad_2]

لینک منبع

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه