آیا رژ لب برای سلامتی شما مضر است؟

تاريخ : 12 آذر

رژ لب ، یکی از لوازم آرایش های رایج و پر مصرف در بین زنان و دختران بویژه در کشور ما می باشد ، اما آیا اطلاعات کافی در مورد مفید یا مضر بودن رژ لب دارید ؟

 آیا رژ لب برای سلامتی شما مضر است؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

به گفته ی متخصصین و پژوهشگران ، پارافین هایی که عوامل رنگ آمیزی رژ لب ها می باشند ، مشتقات بنزین ، قطران ذغال سنگ و چندین مواد شیمیایی که در تهیه ی رژ لب مورد استفاده قرار می گیرند همگی از جمله مواد های محرک سرطان زا می باشند ، بنابراین اگر مصرف رژ لب به طور روزانه انجام گیرد خطر بیشتری بدن ما را در بر می گیرد، علاوه بر این رژ لب وقتی با بقایای مواد غذایی و باکتری های موجود در دهان ترکیب می شود،  باعث ایجاد حفره و پوسیدگی در دندان ها ، آسیب و از بین رفتن مینای دندان می شود.

پزشکان توصیه می کنند که خانم ها نباید از رژ لب به طور روزانه استفاده کنند و زمانی هم که استفاده می کنند حتما از دهان شویه های ضد باکتری استفاده کنند .

علاوه بر این پزشکان معتقدند که لیس زدن و بلع رژ لب و وارد شدن مواد شیمیایی موجود در آن به درون معده باعث بروز اختلالات رفتاری ، عصبی و تشکیل توده های بدخیم سرطانی در دستگاه گوارش می شوند ، بنابراین پزشکان تاکید می کنند که رژ لب زا به طور روزانه استفاده نکنید و مصرف آن را به حداقل برسانید.

 

 منبع: ارایشیک
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي