X بستن تبليغات
مطالب پيشنهادي

آیا توتال کور یا تن تاک در لاغری موثر است؟

دسته بندي : سلامت,سلامت جسمی
تاريخ : ۱۲ آذر
بازديد : 728

افراد بسیاری این سوال در ذهنشان وجوددارد که آیا  ابزارهای ورزشی نظیر تن تاک که این روزها در تلویزیون بسیار برای لاغری تبلیغ میشود واقعا لاغر میکند یا فقط منافع تجاری دارد. طوری درتلویزیون این وسیله را تبلیغ میکنند که گویا  ابزار جادویی است که شمارا به وزن ایده آل  میرساند امروز درباره این دستگاه و نقش آن در لاغری بیشتر توضیح میدهیم

 Total Core 1 elmevarzesh آیا توتال کور یا تن تاک در لاغری موثر است؟

به گفته تولید کنندگان آن، این وسیله باعث تقویت عضلات شکم و همچنین حذف چربی های این ناحیه از بدن می شود.با توجه به تعریفی که از این وسیله صورت گرفت، با ما باشید تا  به باورهای صحیح و غلط نسبت به توتال کور یا تن تاک بپردازیم.

با چند حرکت لاغر شوید!

افزایش چربی در ناحیه های مختلف بدن مانند شکم، ران و باسن، فارغ از مسائل ژنتیکی،مشکلات تیروئید و یا نوع متابولیسم بدن در دراز مدت و به دلیل عدم فعالیت بدنی و همچنین رعایت نکردن رژیم غذایی صحیح مانند استفاده از فست فودها و مواد غذایی که ارزش تغذیه ای ندارند مانند: سُس، ژله، نوشابه های گازدار و چیپس به وجود می آید.راه حل رفع این چربی ها رعایت اصول تغذیه صحیح و همچنین فعالیت ورزشی است.برای چربی زدایی بدن و به اصلاح آب کردن چربی های بدن یک فعالیت هوازی با شدت متوسط و زمان حداقل ۳۰ دقیقه ای می تواند مفید و تأثیر گذار باشد.فعالیت های مانند دوچرخه سواری، آیروبیک و طناب زدن.پس تا اینجا متوجه شدیم این وسایل به توجه به ساختار و نوع فعالیتی که در بدن ایجاد می کند نمی توانند به شما در رفع چربی های بدن کمک کند.

مطلب پیشنهادی :   حقه های کاهش وزن را یاد بگیرید

حرکات شکم چربی ها را از بین می برد

تعداد کسانی که تصور می کنند انجام حرکت دراز و نشست ، باعث کم شدن چربی در ناحیه شکم می شود، کم نیست. باید توجه داشت ، از نظر علمی و با توجه به روش های صحیح کاهش وزن و چربی بدن در نقاط ویژه آن مانند شکم، باسن یا ران امکان پذیر نیست و در واقع تلاش برای کاهش موضعی چربی بی حاصل است.

هنگام ورزش انرژی مورد نیاز منحصرا” از ذخایر چربی عضلات فعال تأمین نمی شود، بلکه از سراسر بدن تهیه می شود، بنابراین تمرین روی گروه عضلانی خاص ، ممکن است باعث افزایش حجم عضلانی و همچنین قدرت آن گروه عضلانی شود، ولی چربی بدن از تمام نقاط بدن کاهش می یابد.

دراز و نشست با این دستگاه ها چطور؟

بعضی از دستگاه هایی که برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام استفاده می شوند، تائیدیه های علمی ندارند. گاهی اوقات گفته می شود بعضی دستگاه های دراز و نشست استاندارد اروپا دارد از اینکه داشتن این استانداردها به کاهش وزن کمک می کند و موجب تقویت ماهیچه ها شکمی می شود یا نه، هنوز اطلاعی در دست نیست و ثابت نشده است. دستگاه های دراز و نشست لاغرکننده نیست، این دستگاه ها فرد را در انجام حرکت دراز و نشست یاری می کنند و به طور قابل توجهی از فشار وارد شده به عضلات شکم و پهلوها و در نهایت صرف انرژی توسط این عضلات می کاهند.همان گونه که در آگهی های این دستگاه هاعنوان می شود،فردی که آمادگی جسمانی ندارد و قادر نیست حرکت دراز و نشست را انجام دهد، می تواند چندین بار حرکت دراز و نشست را با استفاده از این دستگاه ها اجرا کند.

مطلب پیشنهادی :   داروی سوفنتانیل سیترات Sufentanil Citrate + موارد مصرف و عوارض آن

اما این شعار تبلیغاتی که می توان با انجام چند حرکت دراز و نشست لاغر شوید، دروغ محض است. افرادی که از این دستگاه ها استفاده می کنند حتما” باید به استاندارد بودن این دستگاه ها توجه کنند. متأسفانه یکسری از دستگاه های دراز و نشست همانطور که گفته شد تبلیغات زیادی روی آن ها نیز انجام می شود دارای طراحی اشتباه است و ماهیچه های پشتی را تقویت می کنند و تاثیر زیادی روی ماهیچه های شکمی نمی گذارند. انتخاب درست دستگاه خیلی اهمیت دارد.

 این دستگاه ها می تواند آسیب زا باشد

دکتر زهرا علیزاده (متخصص پزشکی ـ ورزشی)در این باره می گوید:استفاده از این دستگاه ها  برای افرادی که توانایی انجام حرکت دراز و نشست را ندارند، می تواند کمک کننده باشد، اما به شرطی که قبل از انجام دادن این حرکت ها، ورزش های پایدار مرکزی برای تقویت ستون مهره ها انجام شود و زمانی که فرد دراز و نشست انجام می دهد فشاری روی دیسک های کمری وارد نکند. این دستگاه ها به دیسک های بین مهره ای فشار زیادی وارد می کند، مگر این که افراد ماهیچه های پایدارکننده را تقویت کرده باشند. پس از این که ماهیچه ها تقویت شد، فرد می تواند این ورزش ها را با یا بدون دستگاه انجام دهد. شروع ناگهانی دستگاه هایی که وزنه دارند، بشدت خطرناک است چون امکان دارد فرد دچار پارگی بین مهره ای شود و عوارضی مانند کمردرد به دنبال داشته باشد.

مطلب پیشنهادی :   مواد غذایی که در زمان اسهال نباید بخورید

توصیه ای برای چربی های شکم

اولین راه برای جلوگیری از تجمع چربی در ناحیه شکم،پرهیز غذایی یا همان اصول تغذیه سالم است.شما باید میان میزان کالری دریافتی از وعده های غذایی و همچنین میزان کالری که صرف فعالیت های روزانه خود می کنید، تعادل ایجاد کنید. به این معنی، اگر فرض بر این باشد که شما از وعده های غذایی ۳۰۰۰ کالری دریافت کرده اید چنانچه میزان کالری مصرفی شما کمتر از این میزان باشد در دراز مدت منجر به تجمع چربی در  بدن می شود، اگر انرژی مصرفی با میزان انرژی دریافتی در یک حد باشد، تعادل را برقرار کرده اید.

در کنار این موارد شما باید فعالیت ورزشی را جزء برنامه روزانه زندگی خود قرار دهید، یک راه سالم و تضمین شده برای تناسب اندام و سلامتی، با این وجود شما می توانید هم مانع افزایش چربی بدن شوید و هم اینکه از دیگر مزایایی آن بهره مند شوید.در پایان لازم به ذکر است هدف علم ورزش از این نوشتار، آگاه سازی جامعه نسبت به باورهای صحیح و غلط استفاده از این وسایل بوده است و هیچ گونه نگاه مغرضانه ای به این محصولات و شرکت های آن نداشته است.

منبع: علم ورزش

(کل ۲۳۹ , ۱ آمار امروز)
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي