آمپول پیپکورونیوم بروماید Pipecuronium Bromide + موارد مصرف و عوارض آن

تاريخ : 20 آبان

در این مطلب موارد مصرف ، عوارض و …   آمپول پیپکورونیوم بروماید Pipecuronium Bromide را می خوانید.

توجه : استفاده از هر دارو بنا به تشخیص و تجویز پزشک می باشد. پورتال گهر هیچگونه مسئولیتی در این قبال ندارد!

آمپول پیپکورونیوم بروماید Pipecuronium Bromide + موارد مصرف و عوارض آن, پورتال خبری فرهنگی گهر

موارد مصرف

ادجوانت بیهوشی عمومی جهت شل کردن عضلات هنگام لوله گذاری و جراحی.

 موارد منع مصرف و احتیاط

برای بیمارانی که نسبت به آن حساسیت دارد، منع مصرف دارد. مصرف این دارو برای نوزادان کوچک تر از ۳ ماه توصیه نمی شود. مصرف این دارو برای بیمارانی که نیاز به ونیتلاسیون مکانیکی برای مدت طولانی دارند، توصیه نمی شود.

 عوارض جانبی

ضعف عضلانی

 تداخل دارویی

استفاده از داروهای زیر تاثیر بلوک عصبی – عضلانی پیپکورونیوم را تشدید می کند: داروهای بیهوشی استنشاقی، آنتی بیوتیک ها ( آمینو گلیکوزید ها، تتراسیکلین ها، باسیتراسین، پلی میکسین B، کلیستین و استرپتومایسین )، املاح منیزیم، کینیدین و سوکسیلین کولین

مکانیسم اثر

دفع: ادرار مکانیسم اثر: پیپکورونیوم بروماید شل کننده عضلانی طولانی اثری است که از طریق مهار انتقال عصبی در محل اتصال عصب – عضله، سبب ایجاد فلج عضلات اسکلتی می شود. فلج عضلانی ابتدا انتخابی و به ترتیب زیر انجام می شود: عضلات بالابرنده پلک، عضلات جویدن، اندام ها، شکم، گلوت و درنهایت عضلات بین دنده ای و دیافراگم. این داروهای اثر قابل توجهی بر روی هوشیار یا آستانه درد ندارد. این داروها مهار انتقال عصبی – عضلانی را از طریق رقابت با استیل کولین در اتصال به گیرنده های کولینرژیک صفحه انتهایی حرکتی انجام می دهند. در نتیجه پاسخ صفحه حرکتی به استیل کولین کاهش می یابد. این نوع از مهار عصبی – عضلانی معمولا به وسیله آنتی کولین استراز ها آنتاگونیزه می شود.

 اشکال دارویی

For inj : 4 mg
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي