آموزش غیرفعال کردن حالت لمسی در ویندوز 8

تاريخ : 29 مهر

آموزش غیرفعال کردن حالت لمسی در ویندوز ۸

لذت استفاده از ویندوز ۸ زمانی افزایش می‌یابد که رایانه‌ شما مجهز به صفحه ‌نمایش لمسی باشد و بتوانید استفاده از محیط مترو و دیگر بخش‌های سیستم ‌عامل را با لمس انگشتان خود روی صفحه تجربه کنید.

آموزش غیرفعال کردن حالت لمسی در ویندوز 8, پورتال خبری فرهنگی گهر

این روزها لپ‌تاپ‌های بسیاری به این قابلیت مجهز‌ند و بسیاری از کاربران نیز استفاده از ویندوز ۸ با لمس انگشتان روی صفحه را تجربه کرده‌اند و مطمئنا این تجربه برای آنها لذت‌بخش بوده است. متاسفانه فعال بودن این قابلیت روی ویندوز ۸ در رایانه‌های مجهز به صفحه ‌نمایش لمسی یک مشکل اساسی دارد. مشکل زمانی مشاهده می‌شود که شما در شرایط خاصی قرار بگیرید.

 

فرض کنید در حال کار با رایانه هستید و یک کودک کنجکاو به شما و رایانه نزدیک می‌شود. از آنجا که بسیاری از کودکان علاقه‌ دارند به صفحه ‌نمایش دست بکشند، مانند گذشته نمی‌توانید با خیال راحت به استفاده از رایانه بپردازید، زیرا دست کشیدن روی صفحه‌ نمایش نیز موجب بروز یک عملکرد در سیستم‌عامل می‌شود. در این شرایط غیرفعال کردن قابلیت تاچ می‌تواند مفید باشد که متاسفانه گزینه‌ای برای انجام این کار در ویندوز ۸ و ۱/۸ طراحی نشده است.

 

دوست دارید با یک ترفند ساده این قابلیت را در ویندوز غیرفعال کنید؟

۱ـ روی آیکون Computer کلیک راست کرده و گزینه‌ Properties را انتخاب کنید.

 

۲ـ در پنجره‌ به نمایش درآمده روی Device Manager کلیک کنید.

 

۳ـ در کادر میانی صفحه، گزینه‌ Human Interface Devices را پیدا کرده و با کلیک روی آیکون «+» آن را باز کنید.

 

۴ـ در این مرحله گزینه‌های زیادی با عنوان HID Compliant مشاهده خواهید کرد. در بیشتر موارد یکی از این گزینه‌ها HID Compliant Touch Screen است و شما می‌توانید با انتخاب و کلیک راست روی آن، گزینه‌ Disable را انتخاب کنید تا قابلیت لمسی غیرفعال شود.

 

در صورتی‌که گزینه‌ ذکر شده در فهرست به‌ نمایش درآمده وجود نداشت، ‌باید هریک از گزینه‌های همراه با عبارت HID Compliant را جداگانه Disable کنید تا قابلیت لمسی دستگاه غیرفعال شود.

 

توجه: برای فعال‌سازی مجدد نیز می‌توانید با مراجعه به Device manager روی گزینه‌ غیرفعال شده کلیک راست کرده و Enable را انتخاب کنید.
منبع:jamejamonline.ir

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي